Wat vinden jullie nou mooie wedstrijdnamen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Wat vinden jullie nou mooie wedstrijdnamen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:38

Dennis heet op papier L-Dennis van stal pronkhof wegens een foutje, mocht ik voor hem ooit een ruitertje vinden word zijn wedstrijd naam My Dennis van stal Pronkhof (dit zou eerst zijn stamboek naam worden maar wegens een foute geboorte datum, en dus een andere begin letter, hebben ze er L-Dennis van gemaakt).

Roosje haar stamboek en sport naam is Rosy van Marssum.
De rest van mijn merries krijgt ook gewoon hun stamboek naam als ze ooit op wedstrijd zouden gaan. Alleen Nicky van mijn zusje zou Denci's Nicky worden (met onze stalnaam er voor).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:01

Hihih, mijn merrie heet in het dagelijks leven Dikzak(liefkozend bedoelt, ze is niet bepaald dik) En in de Sport en haar stamboek Tarah M

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:14

Is het mogelijk dat ik ook een wedstrijdnaam voor mijn eigen persoontje achter de hand hou?? Ik heb zo,n 13 in een dozijn naam . Klinkt echt niet chique door de luidsprekers. : Duivel Knipoog
Laatst bijgewerkt door joss op 17-07-06 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:23

Mijn paard heet normaal (en stamboek naam) Ruben.
En voor op wedstrijden heb ik hem tot Replay gedoopt Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:25

Je eigen naam veranderen. Dat zou ik niet doen. Daar krijg je gehijt gezeur mee.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:46

Mijn jongste paardje heet officieel Ursula, echt verschrikkelijk.
Maar ja het is een halve tuiger en die hebben meestal geen spectaculaire namen.Toen ik haar kocht heb ik haar Foxtroth genoemd, maar in het dagelijks leven is het toch Foxy geworden.
Mijn 2e paard heet officieel woodstock m. maar dat is woody geworden.
En de laatste heet Unique Fridi, wij houden het maar op Fridi.
Ik zie mezelf al staan in het land en al die officiele namen roepen, al is dit soms ook irritant fridi,woody,foxy, het lijkt wel een toverspreuk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:52

De mijne heeft gewoon haar 'voornaam' als wedstrijdnaam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:04

Geen wonder dat de chip nodig is...als mensen allerlei wedstrijdnamen gaan verzinnen, is het toch onmogelijk om na te gaan met welk paard je het nu te maken hebt?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:32

mijn paard heet suriaantje.. en voro de wedstrijden zou ze simply the best genoemd worden. en ik noem har ook gewoon simply en ik breng haar uit onder de naam simply the best.. ik vind het wel een leuke naam! Bloos

er staat trowuens op het paspoort stamboeknaam suriaantje en naam paard simply the best.. dus het is wel heel duidelijk wel paard je te maken hebt hoor Bloos

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:43

Toen we mijn pony kochten(is nu weer verkocht)heette hij PIET !!Dat vond ik nou niet echt bepaald een mooie naam voor op wedstrijden,Dus hebben we hem wel een andere naam gegeven.met mijn nieuwe paard ga ik dat niet doen,die heeft wel een leuke naam!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:56

2 pony's bij ons op stal hebben ook een wedstrijd naam maar dit komt omdat wij ze zo hebben leren kennen!
Die van mij heet op wedstrijden Noppie (terwijl die Norbert heet) sinds dat ik hem rij (en ook voor mijn tijd) noemde ze hem altijd Noppie
Die van me broertje heet op wedstrijden Chin Chin ook omdat wij hem net als noppie zo hebben leren kennen!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:39

sharonalover schreef:
Ik was een keer op wedstrijd, en er deed iemand mee met een pony die heette Daddy's Money, dat vond ik echt zo grappig Tong uitsteken

Hé die pony ben ik ook wel eens tegen gekomen op wedstrijd. Vond het ook echt een goeie *LOL*

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:39

vind het wel altijd jammer als mensen aan de "stamnaam" gaan zitten. lijkt me voor de fokker ook niet echt leuk. eindigt de naam van je paard bijvoorbeeld op -ira of -oza, dan kun je vaak nagaan wie hem/haar gefokt heeft. als ze dan een wedstrijdnaam hebben, vind ik dat altijd wel jammer.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:41

dat is waar, maar mijn dieren zijn toch papierloos, en waren zo goed als naamloos voor ik ze kreeg. (of je moet 'dat vosje' en 'die witkop' namen noemen)
ik vind een dure wedstrijdnaam best leuk, maar zoals ik al zei dan moet je hem ook waarmaken. maar kijk eens goed naar bijv. internationale concoursen, allemaal sponsornamen! dat vind ik pas jammer!

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:53

die van mij heet liza, een dood gewoone naam dus en ze blijft ook liza heten op wedstrijden waarom verandere het is en blijft toch een liza.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:57

Mijn paard wat inmiddels verkocht is al een jaar heet Iwan en heeft op wedstrijden altijd Blind date geheten dus dat heb ik toen ook maar aangehouden
Nu heb ik een ander paard en die heet Renata B op haar papieren nou vind ik die naam afschuwelijk dus heb haar Ruthless Queen genoemd en ook op wedstrijden ( in het dagelijkse noem ik haar eigenlijk nooit Ruthless maar is het al heel snel tutje meisje of witte geworden)
Als ze naar de merrie keuring gaat laat ik ook haar papieren veranderen in Ruthless queen ( mag van de moederstam ook Roodnoot's Ruthless Queen worden)
Maar dan gaat dat Renata B er echt af

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:07

ik ken een paard dat op papier killer heet, wedstrijdnaam kingston, stalnaam king... zo blijf je aan de gang he Nagelbijten / Gniffelen

Een mooie wedstrijdnaam is wel leuk, maar vaak zijn die namen zó ontzettend overdreven dat ik er braakneigingen van krijg, zoiets als Monchique of My first Beauty Misselijk ... zo heb ik ook een paardje gereden dat Michael heette, paste heel goed bij hem, maakte zijn 16jarige eigenaresse er Magic Pegasus van Ach gut

doe mij maar gewoon een leuke grappige naam, of een echt stijlvolle naam- meilleure fleur vind ik wel mooi (heb ik ooit ergens eens gehoord)... maar geen pennykak *LOL* Maar zie niet in wat er mis is met gewoon de naam op zijn papier (leuk voor de fokker, tenzij het natuurlijk een echt afgrijselijke naam is) of zijn roepnaam (die je dan zelf meestal hebt verzonnen dus als het goed is ook zelf leuk vind Clown )

natuurlijk moet iedereen het verder lekker zelf weten, het is jouw knol, dus jouw feestje, al noem je hem supereenhoorn Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:01

hoorde nog een mooie sportnaam vandaag: Zenith Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:14

U Blingh!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:18

Ik heb het uit noodzaak gedaan: Femke-Marie (roepnaam natuurlijk Femke, wat weer Fem wordt), wedstrijdnaam is:
Femke M.
dat vond ik wel grappig (èn het klopt nog steeds), hoewel het secretariaat daar weer altijd Femke van maakt...
Fem is een niet-friese friese merrie Knipoog ja dat kan! (in Friesland geboren, maar geen Fries, maar KWPN'er)
Laatst bijgewerkt door stefje op 01-08-06 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:21

Mijn zus haar paard heeft als wedstrijd naam ; Simply the best Haha!

Géweldig als je wint Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:54

Silvana heet officieel Heihoeve's Silvana. Zo ga ik op wedstrijd, als ik op wedstrijd ga. Vind ik best sjiek. Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:40

Mijn paard heet eigenlijk Orion, maar daar heb ik Owen van gemaakt toen ik hem kocht, tevens is dit nu zijn wedstrijdnaam, niet een een sjieke lange naam, maar wel zijn roepnaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:47

Karoliefje_ schreef:

Word je laatste.. Nagelbijten / Gniffelen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:02

Anthea schreef:
Karoliefje_ schreef:

Word je laatste.. Nagelbijten / Gniffelen

Dan sta je best voorschut Tong uitsteken