Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:56

Yenneke schreef:
Anders zou je eens op http://www.isphorse.com moeten kijken.
Kleinschalige opleiding in Meerle, net over de grens bij Ulvenhout.
Het is wel holistisch en klassiek gericht.

Ik vind het zelf een interessante opleiding en zit er over te denken om het zelf ook nog ooit in de toekomst te gaan volgen. Mijn instructeur heeft daar ook gestudeerd en is daar ook nog af en toe werkzaam.

Ilva op bokt heeft deze opleiding afgerond voor zover ik weet mischien wil zei wat meer over de opleiding vertellen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 20:01

idooltjuh-->> Geen msntaal AUB !

Lorie-->> ik hoop het Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:06

Met mijn test heb ik een paard van school geleent.
Dat beest heeft de hele tijd met zijn kop lopen schudden waardoor ik de vraag kreeg of ik een paard wel 'aan de teugel' kon rijden.

Nou sorry hoor, maar mijn eigen pony is te min voor deurne (voldoet niet aan de juiste stokmaat). Maar zelf kunnen ze geen fatsoenlijk paard onder mijn kont stoppen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:09

Chocotof welk paard was dat.

Ik zit dus zelf op Deurne. Na de vakantie leerjaar 2 Lachen En waarom zouden ze zoveel leerlingen hebben die een groot bedrag schoolgeld per jaar betalen en vervolgens alleen stallen uit te mesten. Ja 's ochtends om 7 uur op stal zijn om de box van je paard uit te mesten en sommige ook nog een box erbij voor de paarden van de stalmeesters ofzo. Maar verder hoef je echt niet uit te mesten of wat dan ook Lachen

Altijd zo leuk, mensen die het beter denken te weten terwijl ze zelf niet eens op school zitten en alleen maar "gehoord" hebben van iemand.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:16

Margon: Geen idee, in elk geval een kleine vosruin rond de 1.60.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:17

Hallo hallo, ik zit nu zelf ook op Deurne, ook na vakantie leerjaar 2 Knipoog Het bevalt erg goed! En dat alleen stallen mesten leren, dat is echt weer zoiets voor zeikmiepen.. Je krijgt gewoon iedere dag 1 of 2 uur les, theorie lessen.. Het is een half jaar school en half jaar stage! Natuurlijk leer je op je stage meer, want dan zit je midden in de paardensector.. Maar vraag idd eerst aan leerling van school zelf hoe het is.. Ieder voor zich hoe die t ervaart, maar de mensen met de grootste praatjes die weten er niets vanaf...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:20

Ohja, trouwens voor sommige zou t wel handig zijn om te leren uitmesten, want op stage krijg je t goed te voorduren Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:24

Lielle schreef:
die eerste twee opmerkingen lijken me typisch uit teleurstelling voort te komen, daar zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Dat was mijn gevoel nou ook al.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:06

Mijn instructrice zij ook al van jaa ik was daar voor mn opleiding en meisjes kwamen savonds huilend terug naar hun kamer omdat die instructirce's daar zo streng zij en die je onderuit halen en je afkraken...

Maja ik weet het ook niet want ik ben er ook nog nooit geweest Knipoog

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:07

Lik3H0rses schreef:
Mijn instructrice zij ook al van jaa ik was daar voor mn opleiding en meisjes kwamen savonds huilend terug naar hun kamer omdat die instructirce's daar zo streng zij en die je onderuit halen en je afkraken...

Maja ik weet het ook niet want ik ben er ook nog nooit geweest Knipoog

Tja je kan dat ook positief bekijken de paardenwereld is vrij hard.. en dan is het wel een goede voorbereiding Ach gut

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:15

De paardenwereld is niet hard Lachen... Ik zie het als een hobby ....
maar je leven wordt er ook niet echt beter op als dat zo is en je ziet het steeds niet echt meer zitten....

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:22

Lik3H0rses schreef:
De paardenwereld is niet hard Lachen... Ik zie het als een hobby ....
maar je leven wordt er ook niet echt beter op als dat zo is en je ziet het steeds niet echt meer zitten....

als het je hobby is niet nee, maar zo gou je je werk er van wilt maken wel..
eerlijk is eerlijk dan haal je geen paarden van de slacht.. dan breng je ze er helaas zo nu en dan naar toe... thats life..

wij hebben op stal de paardjes hele dagen in de weide lopen in de zomer.. in de winter lekker overdag naar buiten.. de meeste sportpaarden mogen daar jaloers op zijn hoor...

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:25

Er is over elke school wel rare praat.
En natuurlijk heeft iedere school wel zijn nadelen.. maar er zijn ook genoeg voordelen. Ik ga paardensport 1e jaar beginnen. Dus ik heb voor de rest nog geen ervaring.. Heb al wel een Kenningsmakingsdag gehad en toen kon je ook zien hoe er werd lesgegeven.. En naar mijn idee was dat allemaal in orde!

Dan kan je al die praatjes wel gaan geloven en gaan zeggen van Ohh.. ik ga niet naar Deurne..
Je kan het hooguit een jaartje proberen.. bevalt het je niet? dan ga je op zoek naar iets anders. En wie weet bevalt het je super! En zal je dat net allemaal missen omdat er ''mensen'' waren die weer dingen moesten zeggen die waarschijnlijk toch niet waar zijn.

Enja, de instructeurs/trices zullen wel streng zijn.. maar dat moet ook! Als ze het allemaal maar een beetje laten gaan en ze niet op hun plek wijzen word het werkelijk één grote chaos! En je word er alleen maar beter op hoor echt niet slechter.. Misschien zal ik ook wel een keer huilend naar het logeergebouw fietsen omdat ik op mijn plaats gewezen ben.. maar later heb je er alleen maar profijt van! je leert er echt wel van.

Dus door zulke praat laat ik me echt niet wegjagen.
Ik ga naar Deurne en zie vanzelf wel wat me temoet gaat komen! Lachen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:22

AppaloosGirl-->> Ben ik met je eens..
Alleen ik heb zelf alleeen nog maar slechte verhalen gehoord

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:20

Booooo schreef:
AppaloosGirl-->> Ben ik met je eens..
Alleen ik heb zelf alleeen nog maar slechte verhalen gehoord

Mijn advies: ga gewoon kijken en maak je eigen mening.. ik zal eerlijk wij hebben ook 2 deurne stagiares gehad en dat was dus 3x niks..
Maar dit kom je netzo goed tegen bij andere opleidingen Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:25

ik ben bijna van deurne af (ik heb een her! maar dat is me eigen fout)maar ik wil even zeggen dat ik kan beamen dat de helft van je les uitvalt! en de school echt geen bal waard ik is heb er nu 3 jaar gezeten (houderij welliswaar) en wat ben ik wijzer geworden? nou vrijwel niets!
een vriendin van me gin sport doen alleen dat meisje is ontzetten klein zie jij een meisje van bijna 1,50 op een paard van 1,70 zitten? nou dat was dus geen gezicht dus had ze met de school overlegt een goede grote E pony te kopen en dat was helemaal goed gekeurd zij die pony gekocht.... en wat denk je komt hij op school... was hij te klein! terwijl school met alles heeft meegelopen!! Boos! kon ze alsnog de opleiding niet doen! dat was flink balen voor der!
ik hoop dat ik me her haal dit jaar en dat ik van die school af ben ik heb erg geen goed woord over!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:39

Ik weet niets van Deurne, maar wil wel wat kwijt.

Je hoort meer kritiek dan goede dingen zeg jij. Dat geldt voor alles! Je zeurt makkelijker dan dat je complimenten geeft. Je start gee topic van "o wat is Deurne toch een leuke school" Nee maar je zou eerder een topic starten "wat een ....school is Deurne!"..

Ik heb op een school in Antwerpen gezeten. Ik vond het 3 verschrikkelijke jaren!Als ze mij vragen wat ik ervan vond: een ZEER goede school, maar niet gezellig. Maar ja, daar gaat het niet om he?

Probeer het gewoon en vorm je eigen mening.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:58

Als het werkelijk zó slecht was,zat er niemand meer op school. Knipoog

Verder vind ik AppaloosGirl gelijk hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 14:25

roxje21-->> Tuurlijk ga ik een topic openen 'wat is Deurne een leuke school' als ik er nog niks goed heb over gehoord..Verward en ik er zelf geen ervaring mee heb, kan ik tog moeilijk zeggen dat het een leuke school is

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:38

Chocotof schreef:
Dat beest heeft de hele tijd met zijn kop lopen schudden waardoor ik de vraag kreeg of ik een paard wel 'aan de teugel' kon rijden.

Nou sorry hoor, maar mijn eigen pony is te min voor deurne (voldoet niet aan de juiste stokmaat). Maar zelf kunnen ze geen fatsoenlijk paard onder mijn kont stoppen.

wie zegt dat dat een feit is en niet alleen jouw mening?

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:57

Booooo schreef:
Drenthe is wel een beetje ver..Ik woon zelf in Noord-Brabant...

In Barneveld hebben ze ook iets geloof ik

Maar bedankt Haha!

In Barneveld hebben ze iid ook een hele leuke school, het groenhorst college. Ik ben er wezen kijken en wil daar naar toe, ik wil paardenhouderij doen.

Chocotof schreef:
Nou sorry hoor, maar mijn eigen pony is te min voor deurne (voldoet niet aan de juiste stokmaat).

Nadat ik paardenhouderij heb gedaan (in Barneveld) wil ik naar een opleiding om instructrice te worden, maar ik rijd western, dus wil western instructrice worden. In heel Nederland is er maar een school die dat doet en dat is Deurne. Ik ging daar kijken zegt die man daar; ja je moet wel een paard hebben (ik heb een ponyy, van 1.48) Maar bij western heb je helemaal geen paarden, het zijn bijna allemaal pony's die zijn namelijk goed wendbaar. Maar okey, ik dacht, die man zal wel geen verstand hebben van western. Zegt ie ook, ja maar ik zou als ik jou was zou ik lekker dressuur gaan rijden ipv western, want dat is veel leuker (dat maak ik zelf wel uit toch?! ik vind western leuk) Nou okey, ik wel best mijn paard een dressuur zadel op leggen, maar dat mag dus niet want hij is te klein. Zegt hij, dan moet je jouw paard verkopen, en een groter paard kopen. Nou..no way!! Mijn paard gaat nooit van mn leven weg, en zeker niet voor een groot dressuur paard, waar ik helemaal niet van houd (niks tegen die paarden hoor, maar ik vind een pony gewoon veel lekkerder rijden, ik ben zelf ook een kleine smurf, dus het ziet er ook niet uit als ik op een reus stap) Maarjah ik vond het eigenlijk wel grappig, mijn moeder en ik kekekn elkaar vanne, die spoord niet maarjah..laat hem maar lekker. Elke school heeft wel iets waarvan je denkt..humm..en ik ga er over een paar jaar naar toe, met mijn eigen ponyy, en ik ga de western kant doen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:11

wie heeft de Site van Barneveld? Dat heb ik van mijn leraar Duits ( hoe komt hij er toch bij Tong uitsteken ) Gehoord. Dat dat een leuke school is voor mij. Dus nu ben ik op zoek naar de site.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:19

ik ben al jaren geleden afgestudeerd in deurne

lessen vielen (helaas Tong uitsteken ) zelden uit.
rijlessen waren prima, je moet alleen geluk hebben wie je treft.
die muis schreuder is echt een egotripper, die zat in mijn tijd nog op de deeltijd.
en haar moeder kan nogal liegen over dingen die ze nooit gedaan heeft...
verder zitten er wel fijne bij. bij loeffen kun je erg veel leren. en helaas is remy bastings weer weg.
overbeeke is ook heel oke.

ik denk dat de verhalen die de TS gehoord heeft, van iemand komen die vond dat ze geweldig reed en een geweldig paard had, want tegenwoordig is het rijniveau niet zo hoog, maar vinden veel leerlingen dit van zichzelf wel. dat is helaas de mentaliteit onder de paardenmensen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:28

Zazoo schreef:
Chocotof schreef:

wie zegt dat dat een feit is en niet alleen jouw mening?

Wát is een feit?

Ik vind het gewoon belachelijk dat je een paard moet hebben voor deurne.
Zelf zie ik er belachelijk uit op een paard groter dan 1.60 en vind het ook niet echt
lekker rijden.

Waarom word je niet serieus genomen met een pony?
Nu snap ik ook wel dat je niet met een shet aan moet komen zetten, maar een C pony
die leuk kan lopen, geweldig kan springen dat moet toch kunnen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:32

Ik vind Deurne een ontzettend mooie school met onzettend mooie omgeving maar ben toch nog steeds blij dat ik er niet op school zit, denk niet dat ik me er had thuisgevoeld Nagelbijten / Gniffelen
Dus nu zit ik in Leeuwarden, op het vanhall met de opleiding; Paard&Management. En joh, wat zou het dat je in Brabant woont, ik kom uit Helmond! Een half uurtje fietsen of een halve dag in de trein Haha!