Pony verkopen of niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:14

neetje86 schreef:
ik ben voor niet verkopen. maar das echt heel persoonlijk. ik vind dat je een paard of pony voor je/hun leven koopt!

ben ik ut mee eens.. Net zoals een hond...een kat.. of een ander beest.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 05:53

Ben ik het dus niet mee eens. Je groeit uit een pony, moet dat beest dan de rest van zijn leven staan te verpieteren? Dat vind ik pas sneu, een gezonde pony die het hele jaar staat te niksen!
Doe gewoon, er zijn zoveel mensen goed voor hun paard. Zelf opletten en netjes verkopen.

Musketier

Re: Pony verkopen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:00

Als ik jou was zou ik dat andere paard kopuh maar er eerts voor zorguh dat je eiguh paardje verkoopt aan iemand die jij vertrouwd of waar jij een goed gevoel bij hebt. Dan is de overstap ook makkelijker naar het andere paard.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:08

Hoe oud ben je?
Als je namelijk echt een dressuuramazone bent, en hier in verder wilt dan is een KWPN een goede keus als je straks verplicht tussen de paarden moet starten. Voor die tijd kan je dan aan je paard wennen, oefenen, etc.

Het lijkt mij dat als je Arabier niet echt een dressuurtalentje is, of het gewoon niet leuk vindt om te dressuren het helemaal geen gek idee is om dan een ander leuk, recreatief baasje voor haar te zoeken. Dat is en voor je paard leuker, en voor jou. Op een gegeven moment zal je je misschien wel gaan ergeren dat je paardje niet zo getalenteerd is, en dan is de lol ervan af voor jullie beiden.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:10

amondi schreef:
Ben ik het dus niet mee eens. Je groeit uit een pony, moet dat beest dan de rest van zijn leven staan te verpieteren? Dat vind ik pas sneu, een gezonde pony die het hele jaar staat te niksen!
Doe gewoon, er zijn zoveel mensen goed voor hun paard. Zelf opletten en netjes verkopen.

Bij ons gaat de pony gewoon van zus.. op zusje.. op jongste zusje...

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:25

Beetje banketstaaf dan als je het jongste zusje bent

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:28

Kyralovertje schreef:
Beetje banketstaaf dan als je het jongste zusje bent

Jah of niet.... Dan heb je wel al het meest ervaren beestje...

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:50

Whiz schreef:

Jah of niet.... Dan heb je wel al het meest ervaren beestje...

Ik ben toevallig de jongste maar heb dan liever een lekker jong dier dat ik dan nog naar mijzelf kan 'kneden'

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 19:44

Ik ben 19 dus tussen de paarden starten moet ik zoiezo wel.
Ik denk dat de mensen die zeggen dat ik oneerlijk/egoistisch ben en die dingen dat die er niet goed over nagedacht hebben.
Voor het mooie ben ik ook te groot voor haar ze is 1.55 en ik 1.73.
Najah ik ben vandaag ook nog bij 1tje wezen kijken maar dat was 3 keer niks.
Morgen komt de grote dag dan ga ik naar het paard kijken wat ik op het oog heb!
Ik begin steeds zekerder te worden van mijn besluit!
Groetjes Linda

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:08

Ik had vroeger ook een klein bloedpaardje. Gekregen van mijn schoonvader, hardstikke leuk beestje, mooi, lief etc. Ze was al vanaf veulen bij ons in de familie. Toch heb ik haar verkocht een aantal jaren geleden (ze was toen 11) aan iemand die lekker alleen wilde buitenrijden (en ook nog op de veluwe woont...). Ik wil nl. graag dressuur rijden en zij vond dat helemaal niks. Ze ging vervelen, klieren etc. (en ze was echt gezond geloof me, alles is gechequed). Die mevrouw heeft er nu een hardstikke leuk paardje aan (ik heb haar pas gesproken, het gaat echt heel goed) en ik heb een leuk dressuur paard gekocht waar ik ook heel gelukkig mee ben. Kortom, iedereen is hier gelukkiger van geworden dus zo erg is het allemaal niet om een paard aan iemand anders te verkopen hoor! Niet alle 'andere' mensen zijn slecht voor hun paard. Dat zou ook niet best zijn volgens mij...

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:11

tis even moeilijk met de verkoop en je zal 'r nog lang missen, maar uiteindelijk ga je ook weer heel veel van dat andere paard houden, frustratie t.o.v je pony omdat ze dressuur niet zo goed kan is ook niet eerlijk, niet t.o.v jezelf en tegenover je pony, je zal zien dat je uiteindelijk tóch blij bent dat je het hebt gedaan. Maar het blijft JOU keuze..

Loontje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:28

Whiz schreef:
neetje86 schreef:
ik ben voor niet verkopen. maar das echt heel persoonlijk. ik vind dat je een paard of pony voor je/hun leven koopt!

ben ik ut mee eens.. Net zoals een hond...een kat.. of een ander beest.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
je doet toch geen paard weg waarmee je een band hebt, omdat ze niet kan dresseren?
Oke als je een handelaar of zoiets bent kan ik het begrijpen maar nu...

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:40

Niet allemaal schijnheilig doen he?
Ik zou m'n kat ook nooit verkopen (dieren koop je voor het leven!), maar wat nou als ik later een kind heb en die er hartstikke allergisch voor is? Echt zo erg, dat het kind geen leven heeft??? Dan vrees ik dat de kat toch weggaat Doe wel alles voor een goed tehuis natuurlijk in zo'n geval, maar kan moeilijk m'n kind wegdoen...

En mijn pony gaat ook nooit weg!!! Maar als er ooit iemand komt waarvan ik weet dat ie supergoed voor haar gaat zorgen en die biedt me 1.000.000 euri??? Sorry hoor, maar dan zeg ik toch geen nee.

Je moet ook een beetje realistisch in het leven staan.

Als de TS er goed over nagedacht heeft, en achter haar besluit staat, kan ik haar alleen maar heel veel succes en plezier wensen met haar keuze!!! Misschien was het achteraf handiger geweest als ze het paardje in de eerste plaats niet gekocht had, then again: dan was ie misschien bij een handelaar gekomen, en nu kan ze er zelf zorg voor dragen dat ie goed terecht komt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:41

Zeg, niet zo penny aub! Iedereen is vrij in zijn of haar keuze.
Er zijn meer plekken waar een paard het goed kan krijgen, soms zelfs beter dan nu. zulke moraliserende opmerkingen doen dit topic geen goed.

Ik heb wel eens een paard niet gekocht omdat ik vond dat ze het beter had waar ze stond, dan dat ik haar kon geven. Later is ze toch verkocht en heeft ze het prima naar de zin op het nieuwe adres. Onze B pony heb ik ook verkocht, beest was kerngezond en leuk, waarom zou ik haar dan op een weilandje moeten zetten?
De mensen waar ze naar toe is gegaan waren de koning te rijk, meisje heeft er zelfs succesvol wedstrijden mee gereden! Vorig jaar is ze in haar stal overleden. Na een aantal prachtige jaren bij anderen. Als ik kwam kon ze een stuk uit me bijten, ze herkende me echt niet!

Daarbij, als je een hond of een kat voor het leven hebt, hoe komen de asielen dan zo vol?( nee, niet op antwoorden, dat is ongelofelijk off topic.)
Als je deze vraag wil stellen, open dan zelf een topic!

Roadracer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:55

amondi schreef:
Zeg, niet zo penny aub! Iedereen is vrij in zijn of haar keuze. Er zijn meer plekken waar een paard het goed kan krijgen, soms zelfs beter dan nu. zulke moraliserende opmerkingen doen dit topic geen goed.

Ik neem aan dat dit geen reactie op mijn post was?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:58

Nee hoor, die daarboven.

Ben benieuwd hoe de merrie is!

Sha_r0n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:59

Ik denk dat j eerder wat aan die Kwpn'er hebt..
Ik heb mijn oude pony ook moeten verkopen voor een jongere omdat ze het gewoon niet meer bij hield.. De L hield ze niet vol en dat zou betekenen dat ik altijd maar in de B zou moeten blijven rijden.. Ook niet leuk..
Met een jonge pony kun je nog alle kanten op... Ik zou zeggen neem de gok.. Het is heel leuk om een jong paard te beleren en daarmee verder te komen in de sport..
Bij mij was het zelfs zo dat ik mijn handen vol had aan mijn jonge pony zodat ik niet eens zoveel aan mijn oude dacht...
succes met je keuze..

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:49

Hallo Allemaal, ik wou ff laten weten hoe het is gegaan, ik bven vrijdag wezen kijken, oh ik was in 1 klap verliefd dat hoofdje van dr egt bijdehand en lopen dat ze kon .
Dus we hadden afgesproken die dag erop trug te komen en me arabje mee te nemen, zodat die haar kon zien.
Dus wij komen daar zaterdag en hij wou dr wil voor de merrie inruilen met bijbetaling van mij kant(klein bedragje).
en we konden na een kort afscheid van me arabje de nieuwe merrie inladen.
Ik wou zelf kort afscheid omdat ik het anders meself alleen maar moeilijk maak. Ik heb met die man afgesproken dat ze mew zoiezo laten weten waar ze heen gaat, en dat vond die erg leuk, dat maakte die weinig mee zei die.
Dus vandaag de eerste egte dag met me paardje, heb dr al beetje leren kennen maar ze is nog erg onrsutig, logisch as ze zoveel en zolang op stal staan!
Zo, verhaal gegegevn hahah.
Groetjes Linda

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:00

Musketier schreef:
Als ik jou was zou ik dat andere paard kopuh maar er eerts voor zorguh dat je eiguh paardje verkoopt aan iemand die jij vertrouwd of waar jij een goed gevoel bij hebt. Dan is de overstap ook makkelijker naar het andere paard.

je mag er GEEN msn/breezer taal neerzetten hoor

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 06:14

Leuk dat je paardje zo lief is( please, schrijf in normaal nederlands, je lijkt wel 12 met zo'n kinderachtige schrijfstijl)

Het gaat zo wel erg snel, je was er waarschijnlijk dus toch al helemaal uit. Je hebt toch wel een proeftijd, klnische keuring e.d. afgesproken? Zo niet dan hoop ik van harte dat je geen spijt krijgt, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid.

Ikzelf had er toch wat langer over na willen denken, niet om de merrie te kopen, maar om je trouwe arabier zo aan die handelaar te geven.....
Ik weet niet zeker of die dat zo verdient....

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:49

Ik twijfelde zeker nog wel, maar weet gewoon dat ze iemand verdient die lekker met der naar buiten wil regelmatig.
Klinsch is ze gekeurd DA kwam daarnaara toe, proeftijd van 6 weken.
ik hou zoiezo niet zo van handelstallen maar dit is een erg nette en tsjah voor hoelang staat ze er?? Zal niet lang zijn.
Groetjes Linda

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:50

Leuk dat je paardje zo lief is( please, schrijf in normaal nederlands, je lijkt wel 12 met zo'n kinderachtige schrijfstijl)

Voor wie was dat bedoeld?
hoop niet voor mij oma.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:32

jawel, natuurlijk wel, oma. egt ipv echt, meself ipv mijzelf, me paardje ipv mijn paard, as ze ipv Als ze....

Maar gelukkig heb je wel een keuring gehad en een proeftijd. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en je arabiertje een leuk thuis krijgt.
Veel plezier met je nieuwe paard!

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:38

Als je echt verder wil komen in de dresuur, en als dat er bij deze pony echt niet in zit, dan zou ik ook voor verkopen gaan. Is misschien wel even moeilijk, maar probeer dan een fijn baasje voor haar te zoeken. Dan kan jij met veel plezier verder aan dat andere paard..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:26

leuk voor je dat het zo'n leuk paardje is heel veel succes