eigen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:14

Ik wil ook een eigen pony. Maar ik zal het dan zelf voor een groot deel moeten betalen. En het kost flink wat. En als je geen tijd hebt omdat je huiswerk moet maken. Wat doe je dan? Je kan niet zomaar zeggen. Ach vandaag laat ik hem wel staan. Aanschaf is niet het duurste. Maar het onderhoud van een pony kost veel. Hoefsmid, dierenarts, voer, hooi, stalling enzovoorts. En dat tikt aardig aan. En als je zelf moet betalen, moet je wel werk hebben. En als je nog erg jong bent is er niet veel werk dat je kan doen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:30

Ik mag een paard, alleen als ik hem zelf betaal en zelf al het naaste ook kan betalen. En dat vind ik eigenlijk wel terecht.

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:32

Vinaba schreef:
Ik mag een paard, alleen als ik hem zelf betaal en zelf al het naaste ook kan betalen. En dat vind ik eigenlijk wel terecht.

Precies hetzelfde van wat mijn moeder vind. Als ik zelf stallling/weide, voer enz. kan betalen mag ik een paard

snamsap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:10

darkmoona schreef:
ja.. mijn ouders vinden paarden dus niks.. en ze snappen dus ook niet hoe onbenullig graag ik zown ding wil hebbe enne we hebben wel een grote lap grond. maar dat is groentetuin en daar mag ik geen pony op zette
ik mog eerst ook heelemaal geen pony maar nou heb ik een paar mogelijk heden waardoor het wel kan dat komt omdat me moeder met iemand heeft gepraat hoe mooi paardrijden is ............. en toen begrepen me ze

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:23

ik heb ook meer als 3 jaar lang gezeurt enz voor een pony maar het was te duur en je kon hier in de buur toch geen weitje vinden. toen heb ik een lease paardje gehad waar ik iedere dag heen ging. Daarna heb ik op 30 minuten fiets afstand een wei gevonden en toen meteen een shet gekocht. Toen wou mijn moeder nog eentje anders washet zielig inmiddels verhuist en toevallig op 2 minuten afstand woont een boer met stallen en wei enz. Daar staat mijn nieuwe paardje nu ..

Gewoon geduld en niet te veel zeuren en het komt vanzelf wel.

edit; Ik betaal trouwens wel zelf de stalling á 100 euro.

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:23

als ik voorstel dat ik zelf weiland,pony enz enz enz wel wil betalen.. dan zeggen mun ouders: "Simone je moet wel realistisch blijven, zet het uit je hoofd.. je kan gewoon geen pony krijgen.. punt uit... " en als ik dan nog wat probeer te zeggen dan kijke ze me boos aan.
ze laten me niet eens uitpraten !!!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:04

Ik denk dat je ouders jou gewoon goed kennen. Of juist niet. Ze zullen misschien wel denken (doen die van mij ook, en volgens mij denken ze er goed over bij mij) dat het 3 maanden leuk is en daarna word het minder leuk. Vooral een shetje. Het is een heerlijk diertje, maar sommige mensen zijn minder trouw in het verzorgen van zo'n beestje. En weer, of geen weer, je moet erheen. Ik spreek ervaren, ik heb een tijdje 2 shetties gehad, die een km verderop stonden. Ik mocht ze een half jaar verzorgen en kijken of ik het dan nog leuk vond. Ik heb ervan genoten dat half jaar, maar ik heb de conclusie getrokken dat ik het een jaar volhou, maar daarna niet elke dag meer zou willen gaan. Misschien denken jou ouders dit toch ook bij jou..!! Hoeft niet bij iedereen, maar sommige hebben dit wel..

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:44

ik zit in dezelfde situatie mijn vriendin die een pony krijgt zelfs 2 vriendinnen krijgen een pony 1 volgende week en de andere in april het is egt niet leuk om aan tehoren hoe leuk de pony's waren die ze al heeft gezien en ze allebij een pony krijgen van de rassen die ik leuk vind haflinger en de andere een fjord..

zelf mag ik ook geen paard of pony maar heb wel een paar verzorg 7 pony's maar dat is wel een eind fietsen..

maar agg ooit zijn wij de gelukkige en krijgen wij een paardje die misschien nog wel veel leuker is

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:18

Ik krijg er binnenkort een!
Heb er nu al zin in!
Hoef niet zelf uit te mesten en te voeren word daar gedaan!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:26

Ik vind dat je blij moet zijn met wat je hebt. Gratis rijden op manege pony's? Verzorgpony's? Wees blij! Sommigen die het heel graag willen hebben dat zelfs niet eens....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:28

Ben je daar niet nog wat te klein voor?..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:46

detour schreef:
Ben je daar niet nog wat te klein voor?..

dat denk ik ook wel ja

xSnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:07

heey,
ik heb een lease paard (huurpaard) en die is van een vrouw.
Zij rijd 3 dagen in de week, en ik rij 3 dagen in de week dus dan heeft ze 1 rustdag.
eigenlijk is het perfect voor mij.
ik zit op de middelbare school, en heb dus niet elke dag de tijd.
ze staat op een manege dus ze word gewoon in de wei gezet en al, ik kan rijden heb alles met zadel en al (want daar moet je ook aan denken!) en dan voor 100 euro per maand.
misschien kun je daarvoor kijken ??
groetjes.,

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:29

Moderatoropmerking:
Dit topic is meer dan 2 jaar oud, hier een slotje.