ik heb met een E-pony van toen 1.53m gesprongen .. steeds hoger en toen kwam ik op op 90cm uit en da ging een keer goed toen stopte die en pleurde ik dr af:P enja.. toen gingt dus all1 maar slegter maar k weet cker da als ik gwoon niej bang geweest was dak hoger haj gehaald.. hij is tenslotte springe gefokt en zun opa is Lucky Boy en al die andere afstammelingen zijn ok allemaal springers.. hebk op internet op gezocht
Met mijn e-pony heb ik ongerveer 80 tot 90 cm geprongen. Ik spring niet hoger dan nodig is ik zit pas in de B met springen. Het gaat mij niet om de hoogte maar hoe je er op afkomt, de wending, hoe je neerkomt, het ritme van de galopsprongen, de houding enz. Voordat ik dat helemaal goed kan is 80 cm hoog genoeg voor mij
ik ben 1 keer met mijn pony per ongeluk over een paardenhindernis heen gegaan waren aan het springen op zoon weide en wilde gewoon de hele ronde doen...niet wetend dat die hindernissen er stonden van de springles voor paarden en dat was 125 was ook wel het hoogste voor mijn pony van 142! ben wel een springfreakje maar mijn paard is er niet goed genoeg voor helaas
als ik dit zo lees, is het springen over hoge hindernissen met kleine pony's.
Mijn max staat toch echt op 1m10, hoger ga ik niet, durf ik ook niet en hij voelt het ook echt aan dat ik et niet durf. Hij is 1m69, dus zelf ook geen kleinje, maar dat is hooggenoeg gesprongen voor mij!
ik heb 3 keer gesprongen met mijn pony (fjord 1.42) en ik heb toen 1.30 gehaald met gemak... maar ik ben daarna ooit gevallen met een lager sprongetje samen met mijn pony... nu heb ik nogal angst voor springen vooral met haar dan
Met m'n merrie (fjord) heb ik vorig jaar een oxer van 1m hoog en 90 cm breed gesprongen in de les, maar was ook de enigste keer dat ik dit met haar heb gedaan (ben niet zo'n springheld met haar ) met de hengst (ook fjord) 1.20 gemakkelijk, maar voel er niet echt iets voor om hoger te gaan
Met mijn haf is het hoogste tot nu toe een metertje, maar ik ga in de zomer starten met springen op wedstrijd dus er moet nog veel geoefend worden, maar ik krijg binnenkort springles erbij