Miss_Montana schreef:Ik vind dat meerderjarig en minderjarig met cap hoort te rijden. Van mij mogen er best boetes worden uitgedeeld wanneer iemand zonder cap rijd hoor! Alleen domme mensen die daar tegenin gaan want kom nou eens echt met een hele goede reden om geen cap te dragen. Vaak is het zo dat de mensen die zonder cap rijden zelf ook niet eens weten waarom ze dat doen volgens mij. Dan komen ze aan met dat gezeur van: ik ga dan zo zweten of hij zit niet lekker. Ik denk persoonlijk dat je meer zweet en niet lekker zit als je je hele leven lang in een rolstoel moet zitten maar dat zal wel aan mij liggen. Of een nog mooiere die ik ook wel eens heb gehoord: Op de fiets draag je toch ook geen cap? Nee want een fiets weegt geen 500kg en kan er niet zomaar ineens met 30km per uur als een idioot vandoor gaan zonder remmen... Tuurlijk kan je met cap ook heel erg gewond raken maar je hoofd is zo ongelooflijk kwetsbaar, en dat willen veel mensen liever niet geloven. Maar als je je kop stoot op een verkeerd plekje kan het al afgelopen zijn met je. Het is zo gebeurd...
Ben 't helemaal met je eens, ik zie geen reden waarom iemand zonder cap zou rijden, mijn hoofd is me veel meer waard dan hoe het eruit ziet, dan maar een paddestoel op m'n hoofd.