Kinderen rijden vaak zonder cap.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 13:08

Serendipity1 schreef:
Das ieders eigen zaak lijkt me

Nou nee, een minderjarige hoort nog naar ouders te luisteren. En ik ben er heel zeker van, dat minderjarigen nooit zonder cap het paard op mogen van hun ouders.

Ik denk ook, dat veel mensen van mijn leeftijd nog weinig verantwoordelijkheids gevoel hebben.
Ik ben, zoals ik gezegd heb, flink gevallen, dit hebben de meeste die ik ken, die zonder cap rijden nog neit meegemaakt.
Het heeft mijn leven echt omgedraaid, en ik rijd nooit, maar dan ook nooit meer zonder cap.

OemmiejO

Re: Kinderen rijden vaak zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:40

Ik heb in mn hele leven mss 10x zonder gereden. Hahaha..
Anders kom ik het paard ook niet op (door mn ouders). Ik moet het dus. Nou, boeiend. Maakt mij echt niet uit. Met cap voel ik me alleen ook nog veel veiliger.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:44

Waarom rij je wel op een scooter met helm op en zou je niet met cap op een paard rijden?
Je hebt in beide gevallen een helm op je hoofd, dus in beide gevallen sta je ook voor |u|. Ik rij altijd met cap, wat er ook is. Is het 30 graden in de zomer? Ik rij met cap. Is het -10? Ik rij met cap.

Tsja het is ieders eigen zaak, maar toch is het zo onverantwoord. En als je wat overkomt, je bent dan niet verzekerd

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:13

Ik rij altijd met cap!
Maakt niet uit wat voor weer het is, ik vind het gewoon veiliger en fijner.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:28

Ik vind dat meerderjarig en minderjarig met cap hoort te rijden. Van mij mogen er best boetes worden uitgedeeld wanneer iemand zonder cap rijd hoor! Alleen domme mensen die daar tegenin gaan want kom nou eens echt met een hele goede reden om geen cap te dragen. Vaak is het zo dat de mensen die zonder cap rijden zelf ook niet eens weten waarom ze dat doen volgens mij. Dan komen ze aan met dat gezeur van: ik ga dan zo zweten of hij zit niet lekker. Ik denk persoonlijk dat je meer zweet en niet lekker zit als je je hele leven lang in een rolstoel moet zitten maar dat zal wel aan mij liggen. Of een nog mooiere die ik ook wel eens heb gehoord: Op de fiets draag je toch ook geen cap? Nee want een fiets weegt geen 500kg en kan er niet zomaar ineens met 30km per uur als een idioot vandoor gaan zonder remmen... Tuurlijk kan je met cap ook heel erg gewond raken maar je hoofd is zo ongelooflijk kwetsbaar, en dat willen veel mensen liever niet geloven. Maar als je je kop stoot op een verkeerd plekje kan het al afgelopen zijn met je. Het is zo gebeurd...

Bij ons in de lessen moet je zowiezo met cap rijden tot je 18e. Ik word de 26e 18 en ben niet van plan mijn cap thuis te laten. Maar het grappige is dat de eigenaresse wil dat binnenkort alle mensen die op manegepaarden rijden, jong en oud, met cap moet rijden

Ach ja, nu zal ik wel commentaar krijgen maar het enige dat ik kan zeggen tegen de niet-capdragers is dat ik hoop dat ze nooit zo hard zullen vallen dat ze het niet meer na kunnen vertellen. En hierdoor de andere (wel verantwoordelijke) ruiters en de paardensport een slechte naam bezorgen...

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:29

Ik ben 15 jaar en heb zo'n 2 jaar zonder gereden. Hier in de regio zijn te ernstige dingen gebeurd zowel met mensen die wel een cap op hadden als met mensen die dit niet hadden. Ik ben echt niet meer van plan dat ding van mnhoofd te zetten hoor!

Carmuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:27

Inderdaad, draag a.u.b altijd een cap, ik heb 10 dagen geleden me vriendin zien vallen, die deed ook dr cap af, want we gingen uitstappen, naja is voor mij geen excuus, en het laatste rondje valt ze met dr rug op het hek en waarschijnlijk met dr hoofd op de grond, en was 15 egt buiten bewustzijn, en was snachts pas aanspreekbaar...nu heeft ze zeer zware hersenschudding, en bloedpropjes in dr hersenen, ze zegt bijna niks, links is bij haar rechts, ze heeft geen goede evenwicht meer, enz enz enz
Dit bevestigd voor mij alleen maar, draag alsjelbieft allemaal een cap, ookal is het uitstappen, of is je paard al oud of braaf of wat dan ook, draag altijd een CAP....

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:32

Ik draag ook altijd een cap. Ik heb 1 keer zonder gereden, maar dat voelde gewoon leeg, ik miste wat. Ik zie er eigenlijk geen voordeel in om zonder cap te rijden.
Veiligheid gaat boven alles

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:35

Miss_Montana schreef:
Ik vind dat meerderjarig en minderjarig met cap hoort te rijden. Van mij mogen er best boetes worden uitgedeeld wanneer iemand zonder cap rijd hoor! Alleen domme mensen die daar tegenin gaan want kom nou eens echt met een hele goede reden om geen cap te dragen. Vaak is het zo dat de mensen die zonder cap rijden zelf ook niet eens weten waarom ze dat doen volgens mij. Dan komen ze aan met dat gezeur van: ik ga dan zo zweten of hij zit niet lekker. Ik denk persoonlijk dat je meer zweet en niet lekker zit als je je hele leven lang in een rolstoel moet zitten maar dat zal wel aan mij liggen. Of een nog mooiere die ik ook wel eens heb gehoord: Op de fiets draag je toch ook geen cap? Nee want een fiets weegt geen 500kg en kan er niet zomaar ineens met 30km per uur als een idioot vandoor gaan zonder remmen... Tuurlijk kan je met cap ook heel erg gewond raken maar je hoofd is zo ongelooflijk kwetsbaar, en dat willen veel mensen liever niet geloven. Maar als je je kop stoot op een verkeerd plekje kan het al afgelopen zijn met je. Het is zo gebeurd...

Ben 't helemaal met je eens, ik zie geen reden waarom iemand zonder cap zou rijden, mijn hoofd is me veel meer waard dan hoe het eruit ziet, dan maar een paddestoel op m'n hoofd.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 17:31

Ben het ook helemaal eens met miss_montana.

Sev_0ack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:36

Ik rij ook met cap maar de meeste van me vriendinnen niet , maarja ze moeten het zelf weten , ik heb wel is gezegt dat het veiliger is met cap maar dan zeggen ze ik vertrouw me pony . Het is wel zo , maar ook al vertrouw je hem , hij kan altijd schrikken van iets , tog ?

Sev_0ack

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:37

ik ben het ook eens met miss_montana ja

Aman_

Re:

Ik ben 12 en rijd áltijd met cap. Ben het verder eens met Miss_Montana.

Nannes

Re:

Miss_Montana schreef:
Bij ons in de lessen moet je zowiezo met cap rijden tot je 18e. Ik word de 26e 18 en ben niet van plan mijn cap thuis te laten. Maar het grappige is dat de eigenaresse wil dat binnenkort alle mensen die op manegepaarden rijden, jong en oud, met cap moet rijden

Bij ons op de manege is dat al een paar jaar verplicht voor jong en oud vind het ook niet meer dan normaal

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:41

Ik ben 14 en rijd ook altijd met cap. Ik vind het zelf erg belangrijk, elk paard schrikt wel eens. Bovendien willen de eigenaresse+ouders het...

Mijn vriendin was van mijn ex-verzorgshet afgevallen zonder cap en had een flinke hersenschudding (als ze haar cap op had had ze nergens last van gehad) en dat was dan eigenlijk nog mazzel. Bovendien was de eigenaar ook nog eens hartstikke boos omdat zij wil dat iedereen op haar pony's met cap rijd.

Op mijn oude manege was het ook verplicht...

superlise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:49

ik ben 13 en rij ook altijd met cap ,voelt gewoon veilig.
ik vind het ook niet vervelend zitten en het moet ook van mijn ouders.
mijn beste vriendin rijd altijd zonder cap terwijl ze net een nieuw paard heeft van 3 jaar , ik vind het héél dom en het paard bokt ook nog eens super vaak waardoor ze er vaak afvalt.
ik heb vaak gezegd dat ik wil dat ze met cap rijd maar ze luisterd tog niet haar moeder rijdt zelf ook altijd zonder cap dus die maakt zich er niet druk om.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:52

ik ben bijna 16 en ik rijd gewoon met een cap voor m'n veiligheid, want de andere doen intereseert mij niet echt, want ze moeten het maar zelf weten hoor. Als hen op hun hoofd vallen en ze hebben iets ergs, zou ik geen medelijden hebben met hun, maar als ze een cap op hadden dan wel. Mischien is dit wel raar, maar zo denk ik erover.

Eigen schuld dikke bult!

_Sun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:58

ik ben 14 en rij ook altijd met cap ik vind het veiliger en ik heb er ook geen last van. Ik moet het trouwens ook van me ouders en de bazin van me verzorgpony

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:01

Ik reed altijd zonder cap. Moet zeggen ben vaak gevallen maar nog nooit iets ernstigs. (val de laatste jaren niet meer gelukkig hihihihi)
Misschien omdat ik nooit op mijn koppie gevallen ben?
Sinds een aantal jaar ben ik toch steeds vaker een cap gaan dragen.
En nu mijn dochter van 5 inmiddels rijdt en van mij verplicht een cap op moet vind ik dat ik het helemaal niet meer kan maken zonder cap te rijden. Dus veiliger en goed voorbeeld. Mijn bijrijdster mag ook pertinent niet van mij zonder cap.
Ik kan het anderen moeilijk verplichten maar wel mijn dochter en mijn bijrijdster. En het zou raar zijn als ik zonder rij en dat aan mijn dochter uit zou moeten leggen.

Ninaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:17

ja dat is zo!

Floor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:55

ik ben 14 en rijd ook altijd met cap op. ik heb er geen last!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:00

Ik rij ook altijd zonder cap, alleen gaat daar nu wel verandering in komen. Mijn pony is ook altijd braaf, maar een ongeluk zit in een klein hoekje heb ik 2 weken geleden zelf mogen ervaren. Ik ging namenlijk met pony en al onder uit, iets waar we beide niks aan konden doen, wonder boven wonder heb ik alleen mn enkel kapot, maar het had erger af kunnen lopen. de ambulance broeder vertelde dat ze de week daar voor een meisje hadden af gevoerd die van het paard was gevallen ( reed zonder cap) ze is tot aan haar nek verlamt, nou wil ik niet zeggen dat dat zonder cap niet had kunnen gebeuren, maar je verkleint het risico in ieder geval wel !!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:29

haha ik rij ook nog met cap hoor en zeker in het bos hij hoeft maar ergens te van schrikken en je valt er af en je zal net zien dan land je zo op je hoofd dus je bent niet de enigste hoor
ik ben btw(16);)

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:43

ik heb een keer zonder cap op een paard gezeten, en het was dom, want ik was bij het paard op proef, en kende dus heel het paard niet.
ik moet van mijn moeder echt met cap rijden, anders komt ze me er persoonlijk afsleuren .
ik ben btw 12.

xxMarleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:01

ik ben 14, maar ik rij eigelijk altijd zonder cap, ik weet dat me pony niet 100% te vertrouwen is, want ze bokt aardig veel en als andere mensen er op zitten wilt ze die vaak uit proberen en gooit ze die er vaak af. maar ik vind een cap echt irrietant zitten en ik ben gewoon eigenwijs maar als 'k les heb doe ik wel een cap op.