Hoe kan ik mijn ouders overhalen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Hoe kan ik mijn ouders overhalen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:09

Aline4 schreef:
Ik heb me ook helemaal te pletter gezeur maar nooit gekregen. Het ergste is nog dat het een paar keer echt bijijijna lukte maar op stomme dingen stuk liep.

De achtergrond bij ons was natuurlijk ook de centen, laten we eerlijk wezen.
Afijn, vele verzorgponies en paarden verder kan ik het zelf betalen.

Wij, mijn zusje (Zucchero) en ik zijn natuurlijk enrom gefrustreerd geraakt in die tijd , dus nu overdrijven we het een beetje: We hebben er samen 8 in alle leeftijden. Welsh ponies en KWPNers. Tja, dan weet je waar je voor werkt heh.

Ik kan het je ouders in ieder geval niet kwalijk nemen dat je niet maarzo een paard of pony krijgt.
Ach, je tijd komt nog wel...

Wat ik grappig/opvallend vind is dat wij vroeger moesten vechten (bijna) om verzorgponies en paarden en nu zijn er geen bijrijders te vinden. Zitten zeker met een zak chips op de dikke kont voor de tv of achter de computer de hele dag....

kom is gezellig in leusden kijken *naast amersfoort*
daar vecht iedereen om een verzorgpony/paard!!!
als je voor je paard een bijrijder zoekt, en je vraagt 60,- per maand
om 2x in de week te laten berijden, heb je je mailbox gelijk vol van
20 mensen! écht erg hier,,..
*gelukkig heb ik allemaal conecties in de paardenwereld *

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:29

Aline4 schreef:
Wat ik grappig/opvallend vind is dat wij vroeger moesten vechten (bijna) om verzorgponies en paarden en nu zijn er geen bijrijders te vinden. Zitten zeker met een zak chips op de dikke kont voor de tv of achter de computer de hele dag....

Ik weet niet of jij vroeger ook al in Hengelo Gld woonde, en wanneer vroeger precies was, maar ik heb nooit heel hard moeten vechten voor een verzorgpony hoor
Misschien had ik mazzel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:46

ik denk het
ik heb op twee plaatsen gewoond en 't was voor allebei dieptriest om een verzorgpaard te vinden. Ook een kwestie van contacten leggen hier anders vind je echt niet veel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:49

Das altijd zo...
Ik vond eigenlijk altijd wel wat via de ponyclub waar ik reed

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:09

In Zoetermeer was het ook altijd heel lastig om een verzorgpony te vinden, en als je er 1 had moest je zorgen dat je zeker dagelijks kwam anders was je hem kwijt...

Nu woon ik in het noorden en zoek ik 1 of 2 meisjes om mijn shetjes te verzorgen en wat denk je.... niets.....

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:31

wendytjeG schreef:
Aline4 schreef:

Ik weet niet of jij vroeger ook al in Hengelo Gld woonde, en wanneer vroeger precies was, maar ik heb nooit heel hard moeten vechten voor een verzorgpony hoor
Misschien had ik mazzel

Vanaf mijn 15e in de Achterhoek. Ook in Zelhem, vlak bij de grotere plaats Doetinchem valt het niet mee. Ik heb lang geprobeerd een groom te vinden voor bij het mennen. De enige reacties die ik kreeg was van mensen uit het westen die dachten dat ik een baan aanbood

Nu gaat het (zonder bijrijder of groom) prima en ben ik dus ook niet meer op zoek.
Ik ben overigens 33 inmiddels. Poeh oud

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:13

Supper_Amy schreef:
Ik hoefde niet echt te zeuren, ik kreeg het zo maar mijn zusjes zijn dan ook paardengek.

Ik weet niet of je een verzorgpony hebt ? maar ga daar elke dag heen!
Laat merken dat je het aankunt en genoeg verantwoordelijkheid hebt.
Een eigenpaard vereist veel verantwoordelijk!
Bied evt. aan om zelf ook nog wat mee te betalen, ik denk niet dat je ouders blij zijn om alle kosten te betalen. Dus dat jijb v. nieuwe spullen betaalt

Ik weet precies hoe bokt hierop reageert, maar je mag mij toevoegen op MSN: supper_mij@hotmail.com

Overleg het goed met je ouders en beweis dingen!
Je ouders hebben een reden waarom het niet mag, probeer daar achter te komen en er wat aan te doen

okee
ik heb je toegevoegd...
ik hoop dat het gaat lukken (je tips)

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:16

wendytjeG schreef:
Ik heb er nooit een gekregen.
Zou ook niet weten waarom je ouders je een pony zouden moeten geven. Zoek eerst maar eens een verzorgpony en bewijs maar eens dat je het echt wilt. Als je blijft zeuren blijven ze waarschijnlijk volhouden, en wordt je kans steeds kleiner.

ik heb al heel veel verzorgpaarden gehad,
en ging er elke dag heen...
heb nu nog steeds een verzorgpaardje
maar mijn ouders blijven volhouden...
MAAR DAN MAG IK WEL WEER NAAR DEURNE!!!
dat snap ik dus niet...
daar moet je toch ook een paard huren of je eigen paard meenemen ???
heel raar vind ik dat...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:17

Ik hoefde niet te zeuren, mijn pony stond op een ponykamp en was erg verdrietig toen het kamp was afgelopen, een maand later was ik jarig en kreeg ik haar

Ik zou aan je ouders vragen waarom je geen paard of pony mag, er zal vast een reden voor zijn dat je er geen krijgt.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:19

crazycactus schreef:
Ik heb vroeger ook oeverloos gezeurd om een eigen pony, maar mijn ouders hadden niet eens geld om rijlessen te betalen... Dus met dat in je achterhoofd... hoe reeël is het om te zeuren???

Een pony kost je toch zo'n €200 per maand en dat is toch een heleboel geld.

ja, €200 per maand...
en ik betaal per maand nog meer aan rijlessen zowat...
dus het kan wel...
dat geven men ouders ook toe,
ze zeggen ook altijd: " we zouden het je best willen gunnen en we hebben er ook geld voor, maar nu nog niet."
zo gaat het al jaaaaaaaaaaaaaaaren door

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:20

FriezuhlOver schreef:

ik heb al heel veel verzorgpaarden gehad,
en ging er elke dag heen...
heb nu nog steeds een verzorgpaardje
maar mijn ouders blijven volhouden...
MAAR DAN MAG IK WEL WEER NAAR DEURNE!!!
dat snap ik dus niet...
daar moet je toch ook een paard huren of je eigen paard meenemen ???
heel raar vind ik dat...

Ik denk dat als jij bewijst dat het je echt menes is, door bijvoorbeeld te regelen dat je ook echt naar Deurne kan, de kans er heel goed in zit dat je ouders je dan ook gaan steunen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:21

FriezuhlOver schreef:
ja, €200 per maand...
dus het kan wel...
ze zeggen ook altijd: " we zouden het je best willen gunnen en we hebben er ook geld voor, maar nu nog niet."

Mogen je ouders alsjeblieft zelf weten waaraan ze hun geld uit geven?

Als jij nog meer betaalt aan rijlessen, zou je het dan niet gewoon zelf kunnen betalen?

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:26

Urielle schreef:
Mijn paard kostte met lessen en concoursen erbij gemiddeld zo'n 500 Euro in de maand (de stal zit al rond de 300 Euro VP). Geen wonder dat mijn ouders er niet aan wilden beginnen toen ik nog thuis woonde

FriezuhLover wat is de reden dat je van je ouders geen paard krijgt? Als je dat weet kun je er misschien iets mee doen. Maar ik kan goed begrijpen dat ouders het geld er niet voor over hebben want het is toch en flinke smak geld waar maar een iemand uit het gezin iets aan heeft. Je hebt nu nog genoeg tijd maar straks is dat misschien niet meer (als je studeert of gaat werken).

Maar intussen kun je wel wat sparen en als je op jezelf woont een paard kopen en nu ondertussen voor andere mensen rijden. Het is best relaxed om het plezier van het paard te hebben en er niks aan kwijt te zijn

ja, je hebt wel gelijk... maar ik zou niet weten wat de reden is waarom mijn ouders me geen paardje willen geven...
ze zeggen altijd dat ze het me gunnen, en dat ze het geld ervoor ook hebben.
eigenlijk denk ik dat de stalling een probleem voor hun is,
maar ik vind het geen probleem,
want ik kan bij kennissen staan,
en ook bij Piet de Ronde...
dus ik weet het ook niet meer

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:29

yvotje14 schreef:
Ik heb eerst jaren zitten zeuren om een pony en natuurlijk kreeg ik die niet.
Toen ben ik er zelf voor gaan sparen en toen bleek dat mijn wedstrijd merrie(van de club) drachtig was van mij andere wedstrijd pony(ook v/d club toen nog hengst nu ruin) heb ik tegen m´n moeder gezegt dat ik ga sparen voor het veulen van die, want zeg nou zelf wat is er nou mooier dan een veulen van je 2 lievelings pony´s .

dus toen de tijd vorderde af en toe gezegt van nou ik meen het echt hoor ik ga hem kopen.
mijn ouders hebben toen altijd geroepen: prima meisje doe dat maar alle kosten zijn voor jouw.

dus nou was het veulentje geboren en ik was helemaal verliefd het is zo´n schatje en ik had het geld voor elkaar en toen hij 5 maanden werd heb ik hem gekocht en toen hebben m´n ouders besloten dat ik 25 per maand moet betale en de rest doen hun mooi geregeld dus hea en ik heb niet eens echt hoeven zeuren erom.

gewoon zorgen dat je hem zelf kan betalen en dan verder overleggen met je ouders.

wow, dat is een goed plan
ik ga het gewoon proberen,
lukt het; GEWELDIG
lukt het niet; jammer dan

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:34

marloe schreef:
ik kreeg een pony omdat: mijn moeder vroeger de kop van mijn opa en oma heeft afgezeurd om een paard, en er nooit 1 heeft gekregen ze wilde mij geven wat ze zelf nooit had gehad best handig eigenlijk (mijn vader is er minder blij mee hij vind dat we (ja mijn moeder rijd ook op dant ) te veel bij de paarden zijn )

haha dat is een grappig verhaal, maar mijn probleem is dus, dat er van mijn HELE (ja egt hele) familie niemand is die om paarden geeft... ik ben de eerste en enige dat voelt soms wel alsof je er niet bijhoort(bij je eigen familei) omdat als ik at wil vertellen over paarden dat ze NOOIT luisteren...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:35

FriezuhlOver schreef:
haha dat is een grappig verhaal, maar mijn probleem is dus, dat er van mijn HELE (ja egt hele) familie niemand is die om paarden geeft... ik ben de eerste en enige dat voelt soms wel alsof je er niet bijhoort(bij je eigen familei) omdat als ik at wil vertellen over paarden dat ze NOOIT luisteren...

Haha, klinkt bekend hoor
Gelukkig ken je vast wel mensen bij wie je je verhalen wel kwijt kunt toch?

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:36

Mistralle schreef:
Hallo,

Ik denk dat je even moet nadenken, misschien is de reden het geld?
Een paard kost veel geld, als je je paard niet bij huis kunt houden moet je waarschijnlijk maandelijks pensiongeld betalen en dat is niet goedkoop!

Ik heb mijn eigen paard gekregen doordat ik ook heel vaak naar de verzorgpaarden ging (die ik toen nog had) en op een gegeven mocht ik zelf een paard ) Mistralle dusss...haha

nog een keer,
haha
men ouders hebben zlef gezegd dat ze het geld er WEL voor hebben
en dat ze het me ook gunnen...
ik vraag me eigenlijk af : WATDOEN JULLIE MET JE PAARDEN/PONY'S ALS JE OP VAKANTIE GAAT?

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:42

_Aise_ schreef:
Nou, 3 jaar geleden had ik ook nooooit van mijn leven gedacht dat ik ooit een eigen paard zou krijgen!
Ik ging vaak mee naar pony's van vriendinnen, maar iedere keer als er zo een schatje verkocht moest worden, en wij mijn ouders de oren van het hoofd zeurden, mochten we geen paard...
ze hadden ook wel een beeeetje gelijk, want we waren ook iets te klein en onervaren, maar daarna (toen ik 14 was) werd er een haflinger gratis aangeboden aan ons, die we al langer kenden.
hij had een gebrek, maar niets ergs, je kon er nog goed recreatief mee rijden. toch zeiden mijn ouders nee....
nog geen jaar later bood iemand anders me ook een paard aan (welliswaar weer met een gebrek, maar dit betekent wel dat ze ons als goede baasjes zagen), maar nog steeds mocht het niet..
vanaf toen heb ik de hoop echt voorgoed opgegeven en ben me alleen op mijn verzorgwelsh en -fries gaan richten.
tot ze allebei te koop zouden worden gezet...
ik heb overal in huis briefjes neer gelegd met Aise zijn naam erop en foto's (zodat ze er echt niet omheen konden, maar ik toch niet zat te zeuren) en aan kennissen verteld, die weer enthousiast tegen mijn ouders zaten: dat is toch leeeeuk een eigen paard.
nou en toen zijn ze toch na gaan denken.
we waren nu wel oud genoeg... we zijn met 3 zusjes thuis, dus als er iemand niet kan zijn er altijd nog wel 2 die wel kunnen.. het gaat allemaal heel goed op school.. we doen overal erg ons best voor.. we zijn heel serieus... konden goed genoeg rijden.. kenden Aise vanaf dat hij klein was.. en bovendien: we konden het betalen.
probleem was nog: wat doen we met hem in de weekeinden (want wij zijn ieder weekeind in Zeeland) maar toen we ook nog eens een pensionstal bij ons aan de overkant hadden gevonden waar ze overal voor zorgen, dus waar je bij wijze van spreken een aantal weken niet hoeft te komen en je paard staat er nog keurig bij.
dus ideaal
en toen, na overleg met de eigenaren werd hij echt van ons!

dus wat ik hier mee wil zeggen, geef nooit op!
ik had ook geen hoop meer, en had me daar bij neergelegd, maar als de gelegenheid zich voordoet, en puntje bij paaltje komt, kan alles nog eens anders lopen dan je dacht...

succes!

WOW, door dit verhaal krijg ik weer een beetje hoop
want mijn verzorgpaardje is drachtig,
en ze heeft pas al een veulentje gekregen,
nou kan de eigenaar niet drie paardjes betalen,
dus doet ze er waarschijnlijk een weg,
welke weet ze natuurlijk nog niet,
maar dat zou ik ook niet weten (als ik haar was)
ze heeft gezegd dat als ze een van haar paardjes te koop gaat zetten, dat ik de eerste ben die het hoort...
misschien is er dus nog hoop voor mij,
want men moeder vind Tjitske een hele goede oplaossing voor mij
als verzorgpaard,
en het enige waar ze naar luistert (als het weer over paarde gaat) zijn verhalen over Tjitske

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:45

Aline4 schreef:
Ik heb me ook helemaal te pletter gezeur maar nooit gekregen. Het ergste is nog dat het een paar keer echt bijijijna lukte maar op stomme dingen stuk liep.

De achtergrond bij ons was natuurlijk ook de centen, laten we eerlijk wezen.
Afijn, vele verzorgponies en paarden verder kan ik het zelf betalen.

Wij, mijn zusje (Zucchero) en ik zijn natuurlijk enrom gefrustreerd geraakt in die tijd , dus nu overdrijven we het een beetje: We hebben er samen 8 in alle leeftijden. Welsh ponies en KWPNers. Tja, dan weet je waar je voor werkt heh.

Ik kan het je ouders in ieder geval niet kwalijk nemen dat je niet maarzo een paard of pony krijgt.
Ach, je tijd komt nog wel...

mou, bij ons moet je ook nog ZOEKEN VECHTEN om een verzorgpony/paard,
de mensen zijn hier heel EIGEN met hun paard..

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:48

wendytjeG schreef:
FriezuhlOver schreef:
ja, €200 per maand...
dus het kan wel...

Als jij nog meer betaalt aan rijlessen, zou je het dan niet gewoon zelf kunnen betalen?

mag dus niet ...

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:50

wendytjeG schreef:
FriezuhlOver schreef:
ja, €200 per maand...
dus het kan wel...

ze mogen ZEKER zelf weten waar ze hun geld aan uit geven,
maar nu willen ze me van paardrijden afhalen,
dat wil ik dus niet!!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:11

Aline4 schreef:

Als ik hier in buurt rond kijk zijn er juist bijna geen verzorg/bijrijdpony's/paarden te vinden

Cajero heb ik bijna 3 jaar geleden gekregen, we waren helemaal niet van plan een aard te kopen
Ik had hem een tijd gereden, en mee ingereden
toenw erd hij verkocht,
van die mand hebben wij heb toen gekocht
Voortaan betaal ik hem wel helemaal zelf, stalling, dierenarts, enzo
ik moet nu wel erg op m'n geld letten, amar ik heb het er voor over

Hou er wel rekeing mee dat je er waarschijnlijk dingen voor op zult moeten geven
wij gaan bijvoorbeeld eigenlijk nooit op vakantie,
ik moet opletten met wat voor dingen ik verder koop,
wat ik voor m'n paardje koop,
en hopen dat hij niet onverwachts veel dierenartskosten zal krijgen

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:11

Citaat:
ze mogen ZEKER zelf weten waar ze hun geld aan uit geven,
maar nu willen ze me van paardrijden afhalen,
dat wil ik dus niet!!

Nou wordt het wel heel raar. Ik denk dat er dan toch een geld probleem is als je ook van paardrijden af zou moeten. Waarom zou je er anders vanaf moeten?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:37

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik geloof nooit dat jij weet wat het budget van je ouders is, en dat je weet wat de vaste lasten voor hun zijn.
Ze zullen er heus wel een reden voor hebben. Nu zeg je dat je genoeg tijd heb, maar als je een pony hebt hou je dus minder tijd over voor andere dingen, en misschien zijn ze bang dat je school er dan wel onder gaat leiden.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:46

ais schreef:
Aline4 schreef:

Als ik hier in buurt rond kijk zijn er juist bijna geen verzorg/bijrijdpony's/paarden te vinden

Cajero heb ik bijna 3 jaar geleden gekregen, we waren helemaal niet van plan een aard te kopen
Ik had hem een tijd gereden, en mee ingereden
toenw erd hij verkocht,
van die mand hebben wij heb toen gekocht
Voortaan betaal ik hem wel helemaal zelf, stalling, dierenarts, enzo
ik moet nu wel erg op m'n geld letten, amar ik heb het er voor over

Hou er wel rekeing mee dat je er waarschijnlijk dingen voor op zult moeten geven
wij gaan bijvoorbeeld eigenlijk nooit op vakantie,
ik moet opletten met wat voor dingen ik verder koop,
wat ik voor m'n paardje koop,
en hopen dat hij niet onverwachts veel dierenartskosten zal krijgen

dat vakantie maakt me niks uit, ik HAAT op vakantie gaan...
ik snap dat er veel moet worden opgegeven,
maar ik heb het er EGT voor over...
maarja,
ik moet ook gewoon afwachten...
misschien denken julliie nou wel van : ''nou wat een pennymeisje, die heeft echt geen geduld!!"
maar ik ben dus ECHT GEEN PENNYMEISJE!!!

:D:D:D

gr. Kirsty