Eigen paard; gelijk verwend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faxa

Re: Eigen paard; gelijk verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:34

het licht er aan of je verwend bent. ik dnek dat ik zelf gewoon heel veel geluk heb dat mijn ouders een paard voor mij kochten en het allemaal voor mij betalen. sommige mens zeggen ook wel dat ik verwent ben maar dat is ook niet zo. ik help zelf ook mee met verzorgen van mijn paard enzo.

ik vind mensen pas verwend dat als ze van hun ouders een paard krijgen en die dat allemaal betaalt en dat ze er echt helmaal niks mee doen. met het paard. en dan soms een keertje komen rijden maar helemaal niet uitmesten of verzorgen. dat vind ik verwend....maar soms als ik naar wedstrijden kijk zie ik ook wel van die verwenden mensen hoor. dat ze heel boos wordne op hun paard als het 'niet goed' ging ofzo.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:52

nou vind niet dat je dan gelijk verwend bent..
maar wel van die kindjes die dan gelijk alles krijgen en nisk meer zelf hoeven te betalen enzo dan wel..

maar gewoon als je zelf ook wat betaald enzo dan vind ik je echt niet verwend

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:57

Ik denk dat het er ook helemaal aan licht hoe je je tegen over andere mensen gedraagd.

Iemand kan alles van zijn ouders krijgen zo veel als die wilt, maar nog tevreden zijn met wat die heeft.

Ik zelf moet ook hard mee werken aan mijn paard, met baantjes enz.
Ik vind ook niet dat ik verwend ben omdat ik een paard heb.

Wel hoor je veel van: jij hebt een paard, jullie hebben zeker geld genoeg, terwijl wij er ook gewoon voor moeten werken.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:03

Er is een verschil tussen verwend zijn en verwend doen

Je kan wel heel verwend zijn ( bijv met een eigen paard/pony ) maar als jij daarnaast gewoon een leuke aardige jongen/meid bent, niks mis mee toch?

Als je verwend doet, doe je uit de hoogte enzo.. en zoals eerder is gezegt: een paard voor de "heb" hebben.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 02:14

Sommige mensen van mijn school of wat dan ook zeggen dan ook meteen:'Oh, dan ben je verwend..'

Nou, dan ben ik toch verwend,. Er is alleen een verschil:
Weten dat je verwend bent,
Of niet weten dat je verwend bent.

Ik weet dat ik verwend ben, ik gedraag me er niet naar, ik ben blij met wat ik heb. Ik waardeer iedereen die geen eigen paard heeft of spullen niet kan betalen die hij/zij graag zou willen hebben..

Laat ze lekker banketstaaf, zolang jij iedere dag blij bent met wat je hebt, ben je niet verwend,..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:19

Ik zeg meestal dat je dan gewoon veel geluk hebt.

Trouwens je bent wel verwend als je een eigenpaard hebt en je gelijk tien keer beter voelt dan al die zielige manegeruitertjes die absoluut niet kunnen rijden. (tja, sommige mensen hebben geen plek.)
Maar het grootste gedeelte met een paard is niet verwend, een eigen paard is toch keihard werken.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:33

Ik vind dat je nogal verwend bent dan ja, maar sinds wanneer is verwennen een negatief woord?
Als je veel cadeautjes krijgt op je verjaardag zeggen ze ook: nou je bent flink verwend vandaag. En dan is het niet negatief.

Als je ouders het geld hebben.. tja, why not..
Waar ik een hekel aan heb is mensen die 10 paarden thuis hebben staan. Begonnen met 1 en wilden er steeds meer... is nooit genoeg en dan hebben ze er 10 en doen ze er niks mee terwijl ze er anderen heel erg blij mee kunnen maken.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:35

Neej niet verwent maar ik denk er wel altijd aan van..zoveel kinderen smeken om een paard enzo weet je wel...
Kan er wel om lachen dat wij zeuren van NIEUW ZADEL NIEUW DEKJE! of HET GING NIET GOED!!
En andere kinderen hobbele gewoon vrolijk rond 1 keer in de week(of minder) op een manege paard...
Niks mis mee hoor

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:41

ach ja ik vind mij eigen soms wel erg verwend, als ik zaterdags naar mn paard ga, en meiden bij ons op de hoek zie staan om naar de manege te fietsen, denk ik wel is van ja daaar stond ik vele jaren terug ook, ik kreeg 7 jaar geleden een pony zomaar, ik verzorgde haar even maar dat was dus proeftijd, en toen kwamen mijn ouders terug van vakantie, en toen kreeg ik haar, nou super gewoon, toen werd ik 17 en hadden we haar 4 jaar toen hebben we dr verkocht en hebben we een paard gekocht, ja pa en ma dan ik mocht hem uitzoeken, nou heb dr alles bij gehad van pa en ma en ja als ik iets nieuws wou hebben, ja dan moet ik het betalen ja logisch natuurlijk, en ja mijn hele salaris gaat bijna op aan paarden spulletjes heb nu weer een nieuw zadel bestelt! ach ja je moet wat, en nu moeten we een andere auto, en dat word een jeep, en ja dat is toch voor mij, om mij naar de wedstrijden te brengen! ja en als ik geen paard zou hebben gekregen hadden we onze auto kunnen houden! noou ik vind mij echt verwend! kan het niet helpen! hahaha

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:01

ik ben super gewend.. oet zelf 2 pony`s onderhouden/betalen
en zelf maar aan het geld komen

(ze betalen niks maar dan ook echt niks voor die 2 )
maar als ik een dagje naar het strand wil ofzo, regeld me vader wel een trailer

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:50

Uhm als je een eigenpaard krijgt vindt ik dat je wel verwend bent maar niet negatief.
Zoals al eerder gezegd je kan ook verwend zijn door Biujv. Paardrijles te krijgen.

Veder zijn sommige mensen die als ze een eigen paard hebben denken dat ze meer weten als een ander en als je een tip geeft ze zeggen: "Ik heb een eigen paard hoor, ik weet het denk ik wel beter dan jou"

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:54

De een heeft wat meer als de ander.

Om het nou gelijk verwend te noemen weet ik niet.
Maar ik vindt het toch wel heel wat, en ik vindt ook dat je daarom wel je ouders moet waarderen & respecteren.
Maar tja. De een noemt het wel verwend, want die is minder gewend.
Ik zelf vindt het niet verwend als je zelf ook werkt om mee te betalen.
Maar ik noem het wel verwend als je ouders meteen voor een 4 jarige een Z pony kopen.

Bappo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:35

ik heb geen eigen paard, tenminste nog niet -komt nog wel-
mijn ervaring met paardeneigenaren is dat de gene die verwend en vervelend waren nog jong zijn, dus van 7 - 11 jaar.
(dat betekend dus niet dat als jij toevallig in die leeftijdsgroep zit en een pony hebt dat je verwent bent!)

ik heb in de les zelden last gehad van leeftijdsgenoten met een eigen paard. ja oke, een persoon... die heeft zelfs het woord arrogant uitgevonden... maar zo'n persoon werd dan door de rest gelijk niet meer geaccepteerd

dus over het algemeen;
er zijn een aantal mensen die echt verwent en arrogant zijn, maar het merendeel is gelukkig super aardig.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:39

Heel veel op school vinden mij ook verwent, omdat ik met m'n vader een Welsh A pony fokkerij hebben, en ik daarnaast een Quarter Horse. Maar het zit bij ons in de familie, wij zijn de derde generatie die deze fokkerij heeft. Verwent?? Denk het niet ?

Bappo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:01

ik vind mensen pas negatief verwend als ze echt arrogant gaan doen. dus dat ze hopen dat je tegen ze op gaat kijken...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:07

Ik vind mensen verwend als ze alles zomaar krijgen als ze er maar even om vragen. En als ze zich ook zo arrogant gaan gedragen, als de belangrijkste en geweldigste mensen van de wereld.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:15

faxa schreef:
sommige mens zeggen ook wel dat ik verwent ben maar dat is ook niet zo. ik help zelf ook mee met verzorgen van mijn paard enzo.

.

bij dit zinnetje zij ik even : pardon !

ikboedl et is jou paard dan hoor je hem te verzorgen .. ( je bedoelde het waarscheinlijk anders maar het kwam een beetje raar over kan even niet uit leggen hoe)
ja somigen mesne zijn verwend .. die hun paarden aan huis hebben .. en het gekregen hebben van hun ouders .. maar ja .. dan heb je eigelijk aleen maar dikke marzel.
ik ben ook wel verwent hoor .. ik heb d helf zelf moeten betalen van hrappur en de helf van de stallig en veder betaal ik alles .. ( heb zelfs ook deel van zijn operatie betaalt)
en ik ben dan wel 15 maar toch er zijn niet veel kinderen die een eigenpaard hebben.. dus dan ben ik zelfs verwend .. ( bedenk maar eens hoe veel mensne eigen paarden zouden willen)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:26

ik vind sommige mensen echt wel verwend.
hebben een duur paard rijden de hoogste wedstrijden hebben de beste dingen voor hun paard hebben op hun 18 de al een dikke jeep met trailer onder hun kont.
ik ken er een paar maar zijn ook gelijk van die aso wijven.
maar ja ik zou ook heel graag een eigen paard willen maar ja geen centjes voor den haag is onbeschoft duur met stalling op een manege.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:49

Uhm ja, ik vind het best verwend eigenlijk. . Ben er dan ook heel blij mee dat ik een paardje heb, en besef ook heel goed dat ik daarmee bevoorrecht ben

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:01

het ligt eraan, als je alles zomaar je kontje in krijgt geschoven van kinds af aan enz. maar je hebt ook mensen met een eigen paard en die werken er echt hard voor.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:18

Sommige van de lui die een eigen paard hebben en dan zeggen van '' kun je dat ff voor mij doen , en oja kun je meteen dat doen dan? '' dan vind ik verwend
En als ze gereden hebben gelijk paard aan iemand anders geven zodat die het paard kan uitstappen en dat zij zelf naar de kantine gaat
En ken best veel mensen die dat zijn
Maar ken ook mensen die er heel hard voor werken!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:45

Ik heb er 3 en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ik verwend ben.
Mensen die dat zeggen zijn waarschijnlijk gewoon jaloers.
Er zijn natuurlijk wel vervelende mensen met eigen paarden, die andere gaan rond commanderen omdat ze vinden dat ze beter zijn.. maarja die heb je overal.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 06:26

Sja ik voel me wél verwend eigenlijk. Ik heb alles gekregen en hoef er nauwelijks voor te werken en hoef nauwelijks iets te betalen. Ik denk dat mensen me wel een verwend nest vinden, maar ik doe er alles aan om níet arrogant over te komen. Want er is een verschil tussen verwend en arrogant.

Trouwens, ik vind manegeruiters die lopen te blaten dat ze zo goed kunnen rijden en dat ze altijd op de 'moeilijke' pony's rijden nóg erger Daar kom je er meer van tegen dan verwende eigen paard snolletjes.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:04

luister meis,
ik heb geen eigenpaard , maar kopop
die mensen weten niet wat ze zeggen .
Ze zeggen het alleen om je te treiteren
Maar je moet dan gewoon opmerkingen trug maken dit zou ik zeggen;
Jah , jij bent te lui om er voor te werken
of
Fijn dat je dat zegt , maar dat kan me geen fiets schelen

ofzoiets
nja
ander negeer ze maar
moet nuw me rijkleren aandoen aan dan ga ik naar manege
dus
veel su6

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:14

verwend word je pas als je vergeet hoe bevoorrecht je bent om een eigen paard/pony te hebben.

Ik word woedend als mensen niet (meer) beseffen welk rijkdom ze in de weide hebben staan,
terwijl sommige andere mensen bij wijze van spreken een moord zouden doen om een eigen paardje te hebben.