hoe ga je om met kinderen die op je pony willen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EEFIETJE

Re: hoe ga je om met kinderen die op je pony willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:35

bij ons aaien ze hun altijd maar gewoon ... en als we met lexus zijn is het helemaal erg..
soms zetten ouders hun kind er gewoon op dat vind ik zoooooooooo aso....
als de ouders het vragen zeg ik soms ja en als de kinderen het zelf vragen meestal wel jah
maar als ikhet niet wil ben ik wel zo bot om gewoon neej tegen : dat doe ik meestal zo:
nou nee dat lijkt me niet zo'n goed idee, we moeten nu weer verder lopen....
endan loop ik weg
als ouders er hun kind gewoon opzeten dan zeg ik altijd... ahum.. deze merrie heeft net har vuelen gehad en ze kan nu GEEN mensen op haar rug hebben. dank u
en dan loop ik weg als ze hun kind eraf hebben gehaald.... of ik vraag heel bitchie: Uhhh ik wil liever niet dat uw kkind op MIJN pony rijd........
wilt u uw kind er NU afhalen

met nadruk om MIJN en NU!!
gewoon zeggen hoor als je dan tniet wil..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:59

Ik zeg altijd nee.

Nu heb ik ook twee paarden van 1.65/1.70 dus zo snel vragen die kleine kindertjes niet of ze erop mogen Knipoog

En daarbij zijn het beide geen paarden waar ik zomaar een kindje op zet als ik buiten met ze aan het wandelen ben.
In de bak zou ik er op de ene nog wel een opzetten, maar de andere is zo'n schijtluis dat ik het niet aan zou durven.

En ik doe het alleen als ik die kinderen ken, want anders wil ieder vriendinnetje er ook meteen op.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:15

tjah, ik vind dat best moeilijk. Kijk, als je de kinderen kent zeg ik altijd wel ja. Ik vind het ook niet aso dat kinderen dat vragen. Die beseffen nog niet dat dat een beetje aso is. Als ik gewoon in het bos ben en iemand vraagt het dan zeg ik gewoon dat ik egt weg moet Knipoog. Meestal vragen alleen bekende het. Als ik een kindje heel lief vind, bied ik het ook wel eens aan. Dit alleen omdat mijn pony heel lief is, en het denk ik ook niet erg vindt.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:49

Op de pony mogen zo af en toe wel wat kindjes stappen, vind ik geen probleem.
Maar op mijn paard laat ik niemand anders dan m'n verzorgster die hem af en toe in het weekend rijdt en de jongen die er wel eens les op rijdt!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:10

Mijn antwoord is Nee Lachen Ik wil gewoon geen vreemden op mijn paard hebben..
En zowiezo vind ik het niet eens vertrouwd een klein kind op een 5jarige Fries neer te zetten Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:34

Als ik op straat zou wandelen, en allemaal kindjes vragen of ze erop mogen zou ik nee zeggen..
Stef zou het heus niet erg vinden kindjes op zijn rug, maar net als je zegt ; de volgende keer willen ze weer..
Als ik af en toe in het bos rijd, en ik kom een kindje tegen dat allemaal aan het aaien is, en gras geven enzo, dan vraag ik af en toe zelf wel eens of ze bij mij voorop/achterop willen, gewoon eventjes, met mij zelf er zeker bij.
Maar al zijn het kinderen die zelf op een manege rijden, die aan komen stormen en gaan smeken of ze erop mogen, nee hoor, daar hou ik helemaal niet van (Ook niet als ouders het vragen hoor, of hun kindje erop mag.. Als ik wil dat er iemand op komt eventjes dan vraag ik het zelf wel Lachen )

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:59

bij mij mag het wel, en heb ik een goede reden voor: veulen vaak ga ik met men veulen wandelen (ernaast wel te verstaan *LOL* als kinderen dan vragen mag ik er een op dan mag dat heus wel (het veulen is nu 1.5 jaar en al een stevig paardje fries) ik let er wel op dat de kinderen "lichtgewichtjes" moeten zijn, zodat de rug van men veulen niet belast word, maar op die manier went ze aan kinderen op haar rug en is dat weeral een stapje vooruit in het zadelmak maken.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:50

nou ik zou het echt nooit op een veulen doen!
maar bij mij willen ze het niet eens! haha mijn paard is altijd wild buiten! als ik rondje aan het uitstappen ben en ze vragen of ze ze mogen aaien zeg ik ook nee omdat het voor hun eigen veiligheid is. maar als ik met haar aan het grazen ben dan mogen ze haar wel aaien maar er gaat niemand onbekent op!

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:33

dondahsteen schreef:
nou ik zou het echt nooit op een veulen doen!maar bij mij willen ze het niet eens! haha mijn paard is altijd wild buiten! als ik rondje aan het uitstappen ben en ze vragen of ze ze mogen aaien zeg ik ook nee omdat het voor hun eigen veiligheid is. maar als ik met haar aan het grazen ben dan mogen ze haar wel aaien maar er gaat niemand onbekent op!

waarom dan niet?

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:33

hoi,

niet dat ik hier ervaring mee heb hoor maar zie t wel een beetje voor me maar ik zou ook nee gezegd hebben zijn ze helemaal gek hoe leuk de pony het ook vinden mag moet de eigenaar het er ook wel mee eens zijn en daar in tegen ze moeten gewoon even bedenken dat het geen manege pony is of een kermis attractie maar het hier wel om een eigen paard gaat..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:41

Mij is het eigenlijk nooit gevraagd. Wel of ze even mogen aaien. Dat mag ook meestal wel, behalve als m'n paard heel druk is of als ik geen tijd heb. Ik laat ook bijna niemand op m'n paard en als iemand ineens komt vragen zeg ik ook nee. Daar zijn maneges voor. Soms bied ik zelf aan iemand aan dat die er even op mag. Aan hun dan de keus of ze het doen... Waar ik ook een hekel aan heb is als mensen m'n paard zomaar eten geven. Hij krijgt geen eten uit de hand en alleen na het rijden (of bijvoorbeeld na een wormenkuur oid). Dan vind ik het heel vervelend als mensen hem zomaar een handje voer geven ofzow...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:55

ik heb heel vaak dat ze vragen mag ik hem even aaien. en zelfs dat is af en toe behoorlijk irritant als je aan het trainen bent. ook op wedstrijden allemaal kleine kindjes er om heen en aaien enzo. aan de andere kant is het ook best schattig.

verder wandel ik nooit met mijn pony's dus daar heb ik geen last van Lachen

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:55

heel hart gillen en weg rennen Tong uitsteken
nee hoor, als het er maar drie zijn morgen ze wel aaien (er op kan nog niet zij is nog te jong ..zo ziet hij er niet uit maar ja ..(ijslander van 4 ))
ik ging langs een speel plaats al die kinderen schreeuwen en rennen en meteen aaien... hrappur vond het eng die werdt helemaal senuwachtig.
dus ben snel door gelopen.
ik had het met me tantes paardje .. iedereen aaien (hij doet ook geen vlieg kwaat als hij maar kan eten)
(het was bij het uit gaan van de school van me nichje die ik op ging halen. met haar moeder paad)
dus mega veel kinderen.. ik zo kijk uit bij achter benen en voor benen ...
gaat er zoon kindje staan... ja hoor zo een dikke fjord op er teen .. meteen huilen ... (ja logies maar ik had gewaarschuwd)
najah ik laat ze er niet op ... ik zou het ook niet bij me eigen pony doen.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:18

heel vuil aan kijken en zeggen : nee want hij bijt en dan wel er bij grommen!

haha nee hoor je moet het eigenlijk gewoon zelf beslissen als je pony het toe laat en je merkt aan hem dat ie het leuk vind waarom dan niet dan doe je twee wezens tevredenstelen : je pony en dat kind

Serendipity1

Re: Voor alle mensen die een shet hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:30

Romytjuuh schreef:
Nee, ik zet ze er ook niet op, er was een keer een man zo aco bezig, hij zetten gewoon zijn kind op me pony! ik zo 'sory meneer maar ze zijn nu even aan het uitrusten' hij zo: 'het kan heus wel even hoor' Ik : ' sory maar we gaan nu' ( kind er afgetild en weggelopen) aso!

Dat je uberhaupt nog sorry zegt Scheve mond Ik had het kind er gewoon afgetild, ajuus gezegd en weggegaan. Zomaar je kind op andermans pony zetten, en dan, als diegene aangeeftt dat ie het niet wil hebben, ook nog ertegenin gaan, en gaan beslissen wat wel en niet goed is?
Om zulke dingen kan ik behoorlijk pissig worden. Ik heb geen pony, maar zou het ook niet toelaten. Als m'n zusje op een Shetlander bij een kinderboerderij rijdt, doen we het meestal wel. Dat is omdat de pony's daar eig. ook als 'attractie' staan. Anders niet hoor. Ze willen allemaal, dan wil er een 2 keer, enz.

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:11

Nou misschien vinden jullie mij nu wel egoistisch, maar vaak zeg ik bij aaien al nee, laat staan erop zitten! Niet dat mijn paard het niet wil, maar ik rijd om lekker te relaxen, en vaak heb ik er gewoon geen zin in.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:07

waarom niet? als ze het anderen weer vragen en als het dan niet wilt dan zeg je dat gewoon. als je ze dan teleursteld maakt niet uit. beter er 1 keer op dat nooit tog?
Maar als je een hele makke pony hebt zou ik ze er best op laten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:16

Ik maakte me er nooit zo druk over.. Aaien mag, erop zitten, naja meestal zijn het dan bekenden die het vragen omdat ik nooit echt buiten reed, dus was gewoon op de manege, maar opzich vragen gebeurde weinig, toen ik nog op PAARD reed.
Daarvoor reed ik op een schattige pony, en ja dan vragen ze het vaker, daar heb ik niemand opgezet, gewoonweg omdat ik ponylief daar niet mee vertrouwde.
Ach moeilijk ben ik niet, gun die kinderen ook een keer een pleziertje, enne als je dr op dat moment geen zin in hebt, gewoon NEE, klaar, hopla Tong uitsteken

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:29

hoii hoii

Ik heb wel een keertje meegemaakt dat ik met me oude verzorgponytje liep (dat was een shetlander die door het hele dorp bekend was Tong uitsteken) dat er plotseling een moeder aankwam zette met een hele zooi kinderen en die moeder zette zo in eene haar kindje boven op die pony :S en toen vroeg ze pas het is wel goed he? tuurlijk als ze het vragen is het een ander verhaal maar op dat moment zaten ze nog met een groot risico ook want ze leerde wennen aan het zadel ze kon er al prima mee over weg maar nog niet met dat er iemand op zat dus ik had nee gezecht als ze het vroegen maar het kindje zat er al op ze had massel dat smooky net gras zag Tong uitsteken het zelfde is ook gebeurt bij de andere verzorgshet die iedereen er af wierp had de buurman zo het weiland ingelopen en zo ze kind der op gezet dat was gewoon hartstikke gevaarlijk :S toen ik er wat van zij haalde hij pas ze kind der af dus... mja bij mij is het meestal ja maar als het niet veilig is is het nee Knipoog
xxx
darkdreamertjuh

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:00

Nee, kinderen mogen er absoluut NIET op! Ik moet er niet aan denken heel de pennyclub om me heen terwijl ik lekker aan het wandelen/rijen ben
Bij mijn verzorgpony vroegen ze het ook vaak, die zag er lief uit. Ook vroegen ze daar vaak of ze mochten aaien, maar dat mag van mij ook echt niet. De pony hield niet van drukte en kon flink hard uithalen, dan houd ik liever alle kinderen en ouders uit de buurt.

Ik vind het vragen of je erop mag, ook wat aso. Als je iemand met de hond ziet wandelen, vraag je toch ook niet of jij ff een blokje met de hond om mag? Verward

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:23

Nee ze mogen er niet op want dan zien ze bijv. zijn manen en trekken ze eraan ofzo... Tong uitsteken dat lijkt me niet echt fijn.

Belle_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:27

je zegt gewoon nee als je dat niet zo graag hebt Lachen Die kinderen kunnen je niets kwalijk nemen omdat het jouw paard *shetje* is en niet dat van hen ... Dat snoep voor hem mag dan weer wel Lachen zo geef je de kinderen toch nog iets , zonder dat je het zelf niet wil Lachen
Veel succes in het vervolg !
Doejj ! (k)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:16

tja ik kan nu tog niet meer met der wandele want ze is weg Verdrietig Huilen . Maar ik had dus totaal niet verwacht dat die moeder zomaar der kind op smooky zette
xxx
darkdreamertjuh

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:55

Ik heb ook een shet. Aaien vind ik ook goed, maar ik laat ze er echt niet zomaar op, zoals al gezegd; al laat je er een op willen ze allemaal en dan is het natuurlijk banketstaaf om te zeggen: Jij wel en jij niet. Dus nee.. Soms vind ik het trouwens wel irritant al ben je lekker een lange wandeling aan het maken en je word door bijna iedereen aangehouden omdat ze alles van hem willen weten, ja dan heb ik wel 'ns zoiets van; nu wil ik wel even lekker doorlopen en Timon kan kinderen ook wel 'ns zat worden dat gejengel om hem heen vind hij soms maar niks..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:27

meestal liet ik der alleen kindjes op als ze in hun eendje waren;) meestal durven ze niet eens maar okey ik geef toe waren het er meer dan 2 dan was het nee