Leasepony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quidou

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:46

ligt eraan voor hoelang, en het verschilt per pony/eigenaar denk ik.
ik heb ruim een jaar een pony geleased die van iemand prive was, dat kostte 600 euro per jaar...

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 08:05

Ohja, als ik iets meer ga verdienen lijkt het me zeker leuk! Is het dan voor onbepaalde tijd?

asjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:52

heej,
ik lease een pony voor 3 keer in de week voor 45 euro per maand en dan mag ik dr ook bijna alles mee alleen nog niet de weg op omdat we haar momenteel aan het inrijden zijn maar dit bedrag is ook wel redelijk goedkoop voor een leasepony
* ik blij* Haha!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:04

Ik betaalde 70,- per maand en mocht er alles mee doen, vond dit trouwens niet veel Lachen

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:12

ik betaal 70 euro in de maand en mag alles met die pony doen wat ik wil 7 dagen in de week. de hoefsmid en dierenarts hoef ik nie te betalen dat betaald de eigenaar.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:29

Ohja, even ene brutale vraag. Hoe kom je aan het geld Bloos Haha!

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:37

esziiY schreef:
Ohja, even ene brutale vraag. Hoe kom je aan het geld

Werken?... :p
Het is bij ons 70,- in de maand.. Verder geen kosten voor de huurders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:24

Op de manege waar ik rijd mag je leasen vanaf 16 jaar. Ongeacht wat voor paard (of pony) je least, kost het 175 euro (als ik het goed heb) per maand. Je kan dan 6x per week rijden en het is inclusief 1x per week een les.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:42

Ik betaal 175,- per maand, er zat een zadel en een hoofdstel bij.
Rest heb ik zelf bij gekocht.
Dierenarts en hoefsmid etc hoef ik niet te betalen, alleen als ik hem op ijzers wil wel, dan betaal ik de extra kosten voor de ijzers.
Sta op een (pensioen)stal met alleen een buitenbak *dat is wel jammer*
Ik mag er verder alles mee, als ik naar spanje op vakantie ga mag ik hem bij wijze van spreken gewoon mee nemen

Ik lease hem 7 dagen in de week, en er komt ook niemand anders aan mij paardje.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:24

ik betaal 50,- per maand (me ouders dan) , en mag elke dag rijden en komen waneer ik wil , mijn pony (B pony) was wel goedkoper dan de andere paarden en pony's daar want had hem zelf ingereden..
mijn vorige pony (E pony) daar was voor 2 x in de week 45,- , best groot verschil maarja

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:54

Hoeveel een lease-pony kost verschilt overal.
Het ligt natuurlijk aan wat de eigenaar zélf aan het paard betaald, maar ook aan wat de mogelijkheden zijn:

- Mag je 7 dagen p.w komen?
- Mag je wedstrijden rijden?
- Is er een goede rijbak?
- Mag je naar buiten?
- Rijdt er voor de rest niemand anders op?
- Mag je lessen volgen?
- Zijn er nette spullen aanwezig?
- Wat kan het paard allemaal?
- Moet je veel stalklusjes doen, of wordt dat al gedaan?
- ...

Imrehoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:27

Ik betaal voor 3 keer in de week rijden ¢90,- per maand. Ik hoef niet mee te helpen met uitmesten en mag er op die dagen alles mee doen. Ze hebben hier een binnen- en buitenbak.

xMystixcx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:34

Ik lease mijn pony op de manege waar ik rijd, dit is 280,- euro per maand, ook moet ik zelf de DA, de hoefsmid etc. betalen. Verder ben ik de enige die er op rijd, ik hoef zelf geen klusjes te doen en ik mag er mee naar buiten etc. (oftewel mag er eigenlijk alles mee) ook zijn mijn lessen nu voor de helft van de prijs.

Dus het ligt er wel echt aan hoe en wat er allemaal beschikbaar is en wat je met het beestje kan doen.

Team_CV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:37

Op mijn manege kost een leasepony 200 euro per maand en lessepaard 225 euro per maand. Je mag er 2x in een groepsles meerijden en zondag voor jezelf rijden die hele dag is die dan echt voor jou. Ik vind het behoorlijk duur ik heb nu een leasepony en dan moeten we 40 euro per maand betalen voor 2 x in de week naartoe en die dag is die helemaal voor jou. Er komen ook nog kosten bij voor les

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:45

xMystixcx schreef:
Ik lease mijn pony op de manege waar ik rijd, dit is 280,- euro per maand, ook moet ik zelf de DA, de hoefsmid etc. betalen. Verder ben ik de enige die er op rijd, ik hoef zelf geen klusjes te doen en ik mag er mee naar buiten etc. (oftewel mag er eigenlijk alles mee) ook zijn mijn lessen nu voor de helft van de prijs.

Dus het ligt er wel echt aan hoe en wat er allemaal beschikbaar is en wat je met het beestje kan doen.

Wow :wow:

Voor dat bedrag stal ik 2 shets en een fjord en alledrie zijn ze van mij.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:58

Ehh beste mensen dit topic is uit 2005, Beetje oud dus :')

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:38

Onali schreef:
xMystixcx schreef:

Wow :wow:

Voor dat bedrag stal ik 2 shets en een fjord en alledrie zijn ze van mij.

Hiervoor heb je bijna mijn paard op een luxe volpesion :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:40

Pleun02 schreef:
Hiervoor heb je bijna mijn paard op een luxe volpesion :')

Bizar toch.

Snap niet dat je je zo laat gebruiken door een manege met deze bedragen

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:07

Ligt er aan waar je woont denk ik... hier in Almere betaal je 380 - 440 voor een volpension stalling. In Groningen of Limburg of weet ik veel waar kun je je paard soms al volpension stallen voor 200 euro.
Ik denk dat er daarom ook zoveel verschillen zijn in lease prijzen.
Op de manege in mijn buurt is het leasen van een paard 245 euro per maand. Hiervoor krijg je 2x in de week 1uur vrijrijden, 2x in de week 1uur les. En je moet minimaal 6 maanden leasen.