Wie is hier net als ik???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Wie is hier net als ik???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:51

Pferd schreef:
punt 1: dat is op 1 keer na nog nooit gebeurt bij mij omdat ik al met hem contact maak voordat ik een stap in zijn box doe Bloos

punt 2:toen dat geberude: , lawaai maken is idioot want dan wordt hij alleen maar banger en daardoor ook agresiever, ik loop nooit weg want dan lijk je net een roofdier, dat deinst ook achteruit als een een paard naar hem trapt of bijt, ik blijf staan en dan blijft praat rustig in contact en hij bleeft keurig voor me staan zonder me te bijten of te trappen, maar dat snap je alleen als je als een paard voelt en denkt als je met ze omgaat (bijvoorbeeld niet op school Bloos )

Nee natuurlijk gebeurt dat je nooit Knipoog Totdat je een paard treft dat je niet kent en / of humeurig is en je aanvliegt terwijl je er niet op bedacht bent.

Weet niet waar je dat lawaai maken vandaan haalt... Maar met een OP-lawaai bedoel ik een flinke mep op zijn neus geven.

En zeg alsjeblieft nu niet dat ik niet met paarden om kan gaan, want ik ga al sinds mijn vierde met die dieren om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:52

Hahaha nee hoor maakt absoluut niets uit. Ik heb ook wel eens van die dingen waar andere mensen heel anders op reageerden dan mijn bedoeling was. iig veel plezier met lezen!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:25

Ik geloof best dat je niet arrogant wil overkomen, maar nu doe je t toch weer....

Quote:
hij bleeft keurig voor me staan zonder me te bijten of te trappen, maar dat snap je alleen als je als een paard voelt en denkt als je met ze omgaat (bijvoorbeeld niet op school )

Hier bedoel je het misschien niet mee, maar wat je zegt is: Ik weet lekker hoe dat moet, en jij snapt dat toch niet...
Klinkt niet erg aardig in mijn oren. Want ik ben er toch echt wel van overtuigd dat Leo_ke met paarden om kan gaan.

Over je vraagstelling, je kan toch gewoon vragen wie er aan NH doet, of wie er met paarden omgaat op een manier dat je let op de lichaamstaal van het paard ofzo? Dan krijg je een stuk leukere reacties dan op wie er een "paardenfluisternaartje" is.

En als laatste, als een paard uit agressiviteit op je afstormt kan jij daar met je kleine 13-jarige gestalte wel lekker contact gaan staan maken, maar dan heb toch echt een tandafdruk in je lijf staan. En als jij anders beweert mag jij naar de manege komen hier en een paard komen opzadelen dat als moeilijk bekend staat. Ben ik benieuwd hoe jij daarmee omgaat. Dromen

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 08:55

IK wil ABSOLUUT NIET ARRROGANT OVER KOMEN,
en je hebt denk ik gelijk, hoor, als een paard je niet kent kan hij heel argresief zijn en dan helpen geen contacten van de wereld meer, dan wordt je gewoon gebeten, ik was aleen een beetje boos, omdat iemand zij dat je hem dan een vlinke klap tegen zijn neus moet geven, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen paarden slaan! Ik rij zelf al 7 1/2 jaar en ik heb nog nooit een zweep gebruikt en ook geen sporen, en in het begin reed ik steeds op een andere pony's ook op pony's die niet makkelijk zijn over te halen om te gaan lopen, ik heb er soms snel erg in als ik dat hoor, sorry ik wilde echt niet arrogant overkomen echt niet en ik zal voortaan 3 keer nadenken voor ik een titel boven een topic plaats Haha! !!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:08

Tis al goed hoor Knipoog Maar zoals ik al eerder had gezegd, gewoon je berichtjes nog een keertje overlezen voor je ze stuurt en even bedenken hoe dat overkomt op anderen. Lachen

Maar met zweep en sporen is niks mis hoor mits goed gebruikt. Bij sommige paarden kunnen ze erg handig zijn. Maar je moet natuurlijk niet gaan lopen prikken en slaan, dat ben ik met je eens.

Over die oplawaai van Leo_ke... Als 2 paarden onenigheid hebben in het wild (bijvoorbeeld de hengst van de kudde en een jongere hengst), denk je dat dat dan vreedzaam wordt opgelost? Die vechten tot bloedens toe tot er iemand opgeeft.
En wat je eerder zei over dat een roofdier aan de kant zou gaan, dat is eigenlijk geen vergelijking. Als een paard bang is, vlucht ie. Dus als jij dan zijn stal binnen komt zal hij eerder uit angst in een hoek duiken, en zich pas verdedigen als hij het gevoel heeft in het nauw te zijn gedreven. Tot die tijd wijkt een roofdier niet. Als jij alleen maar in de deuropening staat en het paard vliegt je aan, dan is dit over het algemeen niet uit angst. Lachen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:44

je kan de film de paardenfluisteraar kopen.
hij legt er alles overuit in de film.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:35

Pferd schreef:
en je hebt denk ik gelijk, hoor, als een paard je niet kent kan hij heel argresief zijn en dan helpen geen contacten van de wereld meer, dan wordt je gewoon gebeten, ik was aleen een beetje boos, omdat iemand zij dat je hem dan een vlinke klap tegen zijn neus moet geven, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen paarden slaan! Ik rij zelf al 7 1/2 jaar en ik heb nog nooit een zweep gebruikt en ook geen sporen, en in het begin reed ik steeds op een andere pony's ook op pony's die niet makkelijk zijn over te halen om te gaan lopen, ik heb er soms snel erg in als ik dat hoor, sorry ik wilde echt niet arrogant overkomen echt niet en ik zal voortaan 3 keer nadenken voor ik een titel boven een topic plaats Haha! !!!

Nee, volgens mij was je niet boos, want jij dacht dat ik met oplawaai, lawaai maken bedoelde Knipoog
Dat ik een flinke tik geven bedoelde, zei ik pas in een latere reactie.

Ik zei het in het vorige topic al; slaan is niet verkeerd. Zolang je het maar alleen doet als het nodig is. Die mep doet maar even pijn bij een paard, als het al pijn doet. Het is vooral het schrikeffect dat het 'm doet. Als je niks doet, en je geeft zo het paard de kans je te bijten, dan doet jou dat echt veel meer pijn.
Je moet de overhand hebben over een paard, anders heeft hij het zo door, en loopt hij zo over je heen. (Letterlijk en figuurlijk).

Ik let ook op de lichaamstaal van een paard. Ik weet wanneer het zich op zijn gemak voelt, bang is, of iets nodig heeft. En zo weet ik óók wanneer het dier iets van plan is, en zo kan je ingrijpen voor er ongelukken gebeuren.

Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:21

Pferd schreef:
en je hebt denk ik gelijk, hoor, als een paard je niet kent kan hij heel argresief zijn en dan helpen geen contacten van de wereld meer, dan wordt je gewoon gebeten, ik was aleen een beetje boos, omdat iemand zij dat je hem dan een vlinke klap tegen zijn neus moet geven, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen paarden slaan! Ik rij zelf al 7 1/2 jaar en ik heb nog nooit een zweep gebruikt en ook geen sporen, en in het begin reed ik steeds op een andere pony's ook op pony's die niet makkelijk zijn over te halen om te gaan lopen, ik heb er soms snel erg in als ik dat hoor,

Nou, knap van je, zeg, om zo'n onwerkwillige pony goed te kunnen laten lopen zonder sporen of zweep Ja

So what?
Ik rij 9 jaar, wél met een zweep als dat nodig is en wél met sporen als dat nodig is. Sporen zijn geen kwestie van je paard pijn te doen of om hem aan te porren vooruit te gaan, maar om je hulpen te verfijnen.
En ik vraag me af wat er mis is met je paard eens een mep te geven als hij je omver loopt of hij je zonder enige reden wilt bijten?
Zeg jij mij dan is wat ik moet doen als ik achter Quiny door loop en ze met haar achterbeen naar me mept? (En zeg nou niet 'Je mag niet achter een paard door lopen', want ik vertrouw Quiny goed genoeg om dat wél te doen.)

En wat Leo_ke betreft, sorry, maar die zal het wel ìets beter weten dan jij, zij is 17, gaat al van haar 4de om met paarden en zij zal ook wel onderhand uitgevonden hebben wat je niet en wel met een paard mag doen.

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:03

Dit is dan zeker ok allemaal gelogen?
Je bent dus helemaal geen paardenfluistennaar!
Toch??

Ponymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:05

vind je het heel erg als ik niet geloof dat je een paardenfluisteraar bent en dat de meeste mensen op bokt al heel veel ervaring met paarden hebben *LOL*
ik weet niet of de anderen dit ook denken hoor, maar volgens mij is het niet erg als je met een zweep rijd als je er maar weet mee om te gaan. Je moet hem natuurlijk niet inelkaar slaan, maar eh, als hij bokt mag je hem toch best een tikje geven of is dat verkeerd??? Verward

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 14:10

[quote="Ponymeisje"]vind je het heel erg als ik niet geloof dat je een paardenfluisteraar bent en dat de meeste mensen op bokt al heel veel ervaring met paarden hebben
ik weet niet of de anderen dit ook denken hoor, maar volgens mij is het niet erg als je met een zweep rijd als je er maar weet mee om te gaan. Je moet hem natuurlijk niet inelkaar slaan, maar eh, als hij bokt mag je hem toch best een tikje geven of is dat verkeerd???

JAWEL, dan doe je hem pijn, jullie zijn allemaal paardenmoordenaars, gewoon stom idioote mensen en ik haat jullie allemaal, wat jouw betreft Ponymeisje, ten eerste hebben de mensen hier op bokt NUL KOMMA NUL PROCENT VERSTAND VAN PAARDEN en ten tweede, jij en alle anderen slaan jullie paarden nog eens mors dood vieze vuille paardenmoordenaars!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Ponymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:22

Zit er bij jouw soms een schroefje los??? Weet je eigenlijk wel wat je zegt sorry hoor, maar ik vind niet dat je een moordenaar bent alleen omdat je een paard een tikje geeft, daardoor gaat hij toch niet dood??

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:30

Inderdaad een schroefje los.... behalve een leugenaar is ze nu ook nog een schizo... discussies voeren met zichzelf Rolleyes ...

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 14:43

Jallist schreef:
Inderdaad een schroefje los.... behalve een leugenaar is ze nu ook nog een schizo... discussies voeren met zichzelf Rolleyes ...

DIT MOET IK NOG EVEN KWIJT:
jallist kijk, ik zit hier voor de computer en jij ergens anders, hoe wil jij dan weten of ik met me zelf praat of discussies voer, nu doe jij arrogant, want jij beweert eigenlijk dat je een waarzechtser bent dus HOU JE BEK DICHT!!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:02

Dat je je weer zo aangevallen voelt bewijst alleen maar dat ik t bij t goede eind heb. Zoek een therapeut of ga iets nuttigs doen zodat je die negatieve energie van je kwijt kan... Dromen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:16

Oh en ik bedoel niet dat je in jezelf zit te praten, maar op het forum Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:45

Pferd schreef:
JAWEL, dan doe je hem pijn, jullie zijn allemaal paardenmoordenaars, gewoon stom idioote mensen en ik haat jullie allemaal, wat jouw betreft Ponymeisje, ten eerste hebben de mensen hier op bokt NUL KOMMA NUL PROCENT VERSTAND VAN PAARDEN en ten tweede, jij en alle anderen slaan jullie paarden nog eens mors dood vieze vuille paardenmoordenaars!!! Boos!

Hej! Houden we het wel even gezellig op bokt Boos!?! Ik vind het niet normaal dat jij zo reageert, met zo'n opvliegend karakter zal je geen vrienden maken en al zeker geen contact krijgen met paarden! Ik heb mijn vz-paard ook wel eens een tik gegeven omdat hij mij zonder reden beet. In de natuur krijgen paarden af en toe zulke rake klappen waarvoor wij de kracht nog niet eens hebben om die uit te delen. Ik rijd ook zonder sporen maar wat vind jij 0,0% verstand van paarden? Een paard 15 schoppen tussen zijn ribben geven voordat hij eindelijk reageert of een prikje met een !botte! spoor waarmee hij zo in draf gaat? Ik zou het wel weten... Iedereen heeft zijn eigen manier van omgaan met paarden en nogmaals dat moeten wij van elkaar respecteren. We weten niet wiens omgang met zijn paard perfect is, perfect heeft men namelijk nog nooit gezien

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:10

ik vind het heel bijzonder als zo iemand die gave heeft
heb je ervaring met mishandelde paarden?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:50

Citaat:
JAWEL, dan doe je hem pijn, jullie zijn allemaal paardenmoordenaars, gewoon stom idioote mensen en ik haat jullie allemaal, wat jouw betreft Ponymeisje, ten eerste hebben de mensen hier op bokt NUL KOMMA NUL PROCENT VERSTAND VAN PAARDEN en ten tweede, jij en alle anderen slaan jullie paarden nog eens mors dood vieze vuille paardenmoordenaars!!!

Zeg, doe eens even normaal...

Als er naar aanleiding van een door jou geplaatst topic er een paar reacties komen die je niet aanstaan kun je er toch wel normaal op reageren of ze gewoon negeren? Respecteer de mening van anderen, en accepteer dat niet iedereen je zal geloven, dan houden we het hier een stuk leuker.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:03

Pferd schreef:
DIT MOET IK NOG EVEN KWIJT:
jallist kijk, ik zit hier voor de computer en jij ergens anders, hoe wil jij dan weten of ik met me zelf praat of discussies voer, nu doe jij arrogant, want jij beweert eigenlijk dat je een waarzechtser bent dus HOU JE BEK DICHT!!!

Ja, en wij zitten allemaal achter andere computers, hoe kan jij dan weten dat wij onze paarden mishandelen? Sorry, maar nu spreek je jezelf voor een deel tegen.

En vertel mij dan eens, o alwetende paardenfluisteraar, wat doe je dan als je paard begint te bokken en steigeren? Hem lekker gaan belonen en zeggen dat hij braaf is? Zeggen dat het aan het zadel ligt?

Straks kom je me nog vertellen dat je een grote, wilde, zwarte hengst in de wildernis gevangen hebt waarmee je nu GP rijdt Rolleyes

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:19

Sorry ik lig hier nu echt dubbel van het lachen, die Pferd........ Nagelbijten / Gniffelen die blijft je echt verbazen. Je kunt er gewoon een sport van maken om die berichtjes te lezen! Als je een rothumeur ben je er zo weer bovenop als je het allemaal leest!!

Ponymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:27

En vertel mij dan eens, o alwetende paardenfluisteraar, wat doe je dan als je paard begint te bokken en steigeren? Hem lekker gaan belonen en zeggen dat hij braaf is? Zeggen dat het aan het zadel ligt?

Ja, en als je dan op de grond valt en je paard als een gekke door de bak rent, ga je dan ook rustig met hem praten??
Volgens mij moet je eens ophouden met dromen en terugkeren in de realiteit Slapen En ga ons nu a.u.b niet weer vertellen dat je dat nooit overkomt, want als een paard voor iets schrikt (bijv) heb je (zelfs als je echt met paarden kan praten) niet eens de tijd om dat te doen. Je ligt al benenden voordat je uberhaupt beseft dat hij schrok, dus je kan nooit zeggen dat het je niet overkomt sorry hoor, dat gaat echt niet

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:36

Oh DAT deed ik fout Clown

Uhm nou sorry, maar mijn paard staat springlevend op stal, ondanks een tikje dat ze af en toe krijgt met de zweep onder het rijden.
En weetje wat? Ze komt nog steeds blij hinnikend naar me toe ook! Haha!

Echt waar; een paard gaat niet dood van een tikje hoor

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:53

whihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............... ik zit hier echt te gieren van het lachen *LOL* Oeh, buikpijn....
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Dit gata nooit meer over ben ik bang... leo_ke wanneer kom je me opvegen thuis, maandag neem ik aan *LOL*

Ik ben een nog veel ergere moordenaar, mijn paard krijgt soms zelfs wel eens een schop Lips are sealed

Ik vraag me af wanneer dit topic gesloten zal worden, bijna al jou topics worden namelijk gesloten en dat komt allemaal door jezelf.... lekker puh Clown

Ponymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:59

Goldie schreef:
whihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............... ik zit hier echt te gieren van het lachen *LOL* Oeh, buikpijn....
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Dit gata nooit meer over ben ik bang... leo_ke wanneer kom je me opvegen thuis, maandag neem ik aan *LOL*

Ik ben een nog veel ergere moordenaar, mijn paard krijgt soms zelfs wel eens een schop Lips are sealed

Ik vraag me af wanneer dit topic gesloten zal worden, bijna al jou topics worden namelijk gesloten en dat komt allemaal door jezelf.... lekker puh Clown

Zet die pferd dan vaker zulke vaage topic's neer??? Zou me niks verbazen, ben hier nog niet lang, maar naar alles wat ik over Pferd van Jallist en anderen gelezen heb is het een vaag type Haha! Haha! Knipoog