Stel hier vragen over je paard!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chippiepony1

Re: Stel hier vragen over je paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:41

Hoi allemaal Haha! Knipoog

Wie vond het nauw een goed idee dat ik de vragen voor Joran beantwoord??? Haha! Geven jullie Joran please nog een kans, ze is heel aardig ze heeft toch sorry gezegd, schrijf dan effe dat je het haar vergeeft, ze voelt zich zo rot, arme joran willen jullie me helpen om haar een beetje te troosten??? Ach gut Knipoog Zou ik heel aardig vinden! Knipoog
Joran denkt nu dat ze geen vriendinnnen op mij na heeft, kom op jullie zijn toch ook niet altijd aardig tegen haar geweest hihhi Bloos Bloos Bloos
Nauw ja, ik hoop voor Joran dat het weer goed komt, ze meende het niet zo en trouwens Jallist, joran wilde jouw nog het ergst sorry zeggen, omdat ze je beledigt heeft, maar ze durfde niet dus ik moest het van haar zeggen, ik hoop dat ook jij het weer goed maakt met haar want op geld toch: Alle paarden gekken op een hoop dat wordt feesten en vieren en niemand moet verdrietig zijn hihhhi Doei en pb me of schrijf hier effe een antwoord onder please
Chippiepony1!!! Knipoog Bloos Haha! Pling

Joran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:45

em em hoi em allemaal,
hebben jullie me al vergeven. Ach gut Ik hoop het Verdrietig want ik voel me echt rot. Sorry Jalist dat ik je dom noemde ik was zo boos dat ik vergat beleefd te zijn en en o, sorry het spijt me zo Huilen Huilen Huilen Huilen
nouw ik weet niks meer te zeggen, joran Verdrietig Verdrietig Huilen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:56

Misschien een niet al te relevante vraag, maar hoe oud zijn jullie en hoe is jullie ervaring met paarden?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:07

Ik had al zo'n idee dat je t niet meende, maar voortaan toch even wat beter nadenken over wat je typt voor je op "verzenden" klikt. Vergeven en vergeten. Dromen

En ik ben ook wel benieuwd hoe oud jullie zijn? Pling

Chippiepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:02

Wie vond het nauw een goed idee dat ik de vragen verder beantwoord???
Vraag maar raak zou ik zeggen hihihihhhih Bloos Knipoog Haha!
Hebben jullie het weer goed gemaakt met Joran????
Groetjes Chippiepony1 Pling

Joran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 09:07

Hoi Jallist,
Je wilde toch weten hoe oud ik was??? Ik ben 13, je hebt vast net zo veel ervaring als Chippiepony1, want ik ben veel jonger dan jij toch?
Ik bedoel , ik ben toch nog veel te jong om mensen adviezen over hun paarden te geven of niet soms???
Erg bedankt dat je me hebt vergeven Jallist, ik zal voortaan goed kijken wat ik geschreven heb, Ach gut
Ik voel me al 10 keer beter, want ik dacht dat vooral jij me nooit zou vergeven omdat ik je had beledigd. Vind je het dan wel een goed idee als jij en Chippiepony1 hier verder de vragen beantwoorden???
Vast wel, nauw Doei
Joran

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:36

Ik trek me daar nooit zoveel van aan, ik moet er altijd meer om lachen. Wie vragen beantwoord kan mij niet zoveel schelen, maar niet zomaar mensen wat gaan adviseren, elk paard is anders en over internet kan je nooit een goed advies geven.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:17

Joran, hoeveel ervaring heb jij precies met paarden? Jen bent 13 en zegt meer ervaring te hebben dan wij allemaal bij elkaar? Yeah right..

Maar goed, ik werk volgens het principe:
Paard lief, ik lief.
Paard niet lief, ik niet lief.

Duidelijk, nooit problemen mee gehad. En de band met mijn paard was heel goed hoor, toch heb ik haar ook wel eens een trap moeten verkopen als ze mij wilde bijten of schoppen. Daarna was het dan over en klaar.
Volgens mij (nou, ik weet het wel zeker) bereik je met deze methode veel meer dan met dat halfzachte gedoe van "praten met paarden" en dat soort dingen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Chippiepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:35

Hoi Allemaal Haha! Haha!,

Over het internet iets over een paard te zeggen heeft weinig nut. Elk paard is anders, maar volgens mij heeft Joran dat nu wel begrepen!!!
Met 13 ben je veels te jong om vragen van andere mensen te beantwoorden, trouwens, ik heb twee paarden (paco en chippie) en ik weet zelf het aller best hoe ik met ze om moet gaan, omdat ik ze al langer ken en over het internet kun je echt niet genoeg over je paard vertellen zodat je een advies kan geven Bloos
Maar dat snap Joran nu wel hoor, dus niet meer boos reageren, want anders krijgen we weer ruzie hihih en dat willen we niet he! Bloos
Groetjes allemaal, Chippiepony1
Wie heeft er een leuk idee voor een nieuw toppic van mij???

Ponygekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:30

Hoi iedereen,

Joran, ik weet niet maar als je 13 bent ga je toch niet tegen andere zeggen hoe ze met hun paardjes moeten omgaan??? Bloos
Ik hou heel erg van mijn paardjes net als jij van Joran, maar soms moet ik ook effe streng zijn! Gelukkig niet vaak want Chippie en Paco zijn zulke schatjes Haha! Haha! Haha! Ja

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:42

Als je 13 bent en contact kunt leggen met paarden weet je van de paarden zelf al heel veel, ik heb ook zoiemand niet op stal, en eerlijk ik ken mijn pony's het best, maar soms komt ze op stal vertellen dat wat ik de dag ervoor heb gedaan de pony erg moeilijk vond en dat ze zelf al een oplossing had bedacht, dat ze het moeilijk vond wistik niet, maar houd ik me aan die oplossing werkt het echt

maar goed datkan dus alleen als je de pony ziet of een foto hebt, dan kun je contact leggen.

Als dat meisje iets niet begrijpt of snapt vraagt ze het de pony's en eerlijk sommige dingen begrijpt zij beter dan mij.

Ik vind het dus onzin om te zeggen dat je als 13 jarige niet kunt zeggen hoe iemand andersmet zijn paard om zou kunnen gaan, het moet niet, het is een idee/tip.

Als je een foto hebt en je pony toevallig de juiste dingen vertled(ga maar na jij verteld ook niet alles aan iedereen) dan kun je heel veel dingen oplossen.

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:26

Hoi Lallapri,

Jap, je hebt gelijk, ik keek vroeger altijd op t.v zo'n programma en die mevrouw kon of naar een foto of naar het paard zelf kijken en dan kon ze voor een tijdje een geestelijke band maken, klinkt grappig, maar is waar!
Haha! Haha! Knipoog
Doei, Paardje1992

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:16

Joran schreef:
Hoi mensen,
Maar (volgens mij) Godie, zij had dat met die trailer toch geschreven, na ja in elk geval heeft zij haar paard geiriiteerd met dat halster en misschien zelfs pijn gedaan, dat is toch niet normaal??? Boos! Boos! Boos!

Dat meisje met die trailer en dat halster heeft het hele maal verkeerd aangepakt. Zij denkt hup laat ik het maar zo snel mogelijk aanpakken, een naar halster om doen en hem dan maar met geweld die trailer in gepropt Dat is gewoon niet te geloven!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

En dat zal gewoon een meningsverschil blijven. En wat al vaker gezegd is "paard lief, ik lief paard niet lief, ik ook niet lief" en dat paard doet mij ook wel eens pijn Clown
En uhm... ik ga dit steeds grappiger vinden *LOL* Maar ja ik weet ook helemaal niks van paarden.
Maar het ging echt niet zo van hup die trailer in... we hebben dat paard nu 4 jaar en we hebben dat halster nu pas gebruikt..... en maar 1x, en nu luistert ze al veel beter.... Het is en blijft een stomme nep arabier Haha! Clown

Maar jij zei ook dat dat paard me dan niet vertrouwd... maar als dat zo is, waarom loopt dat paard dan met mij langs allerlei klapperende dingen die ze doodeng vind.... Rolleyes

Ik vind echt dat je heel overdreven reageerd, jij hebt niet gezien hoe wij te werk zijn gegaan. En 2 jaar terug gingen we naar de keuring thuis liep ze er zo op en daar hebben we 4 uur gestaan en ja dan kan je niet altijd vriendelijk blijven en dat paard is ook duidelijk niet bang. Dus dan is er toch niks gemeen aan Clown Ik denk niet dat het jou op jou manier gelukt zou zijn aangezien dat paard echt niet bang is en dan krijgt dat paard alleen maar zijn zin en dan heeft ie je... En dat paard wordt ook goed beloond als ze erin staat. Vorige toen we naar les gingen liep ze er de 2e keer op, gewoon zonder hulpmiddelen. En na de les in 1x. Dat komt ook omdat ze nu weet dat als we weggaan met haar dat ze leuke dingen gaat doen....

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 01:07

Er is iets wat ik niet snap hier. Noem me raar, maar ik vind het leuk te kijken wat mensen zoal posten. (raar trekje, heeft iedereen wel he? Tong uitsteken ) Nou ga ik eens Joran, Chippiepony1 en Ponygekje nakijken en wat kom ik tegen?

Joran

Mijn paarden heten Joran (ik noem hem altijd Jojo hij is mijn allerlievste pony) Amigo en Liberty, ze zijn allemaal om verlief op te worden!!!

Ik heb 7 jaar rij ervaring en ik rij nu in de L1

Hoi, ik ben 13 jaar oud en ik rijd nu 7 jaar, ik ben op zoek naar een leuke paardenvriendin. Het zou leuk zijn als ze tussen de 11 en de 14 jaar oud zou zijn en natuurlijk paardengek!
Ik heb zelf een paard dat Joran heet, ik zou het leuk vinden als die gene ook een paard of verzorgs paard heeft. Maar het hoeft niet hoor!

Als je 7 jaar rij ervaring hebt en een paardenverzorgingsdiploma

Chippiepony1

Ik heb ook twee pony's Joran en Paco,

Ik rijd 7 jaar, is dat volgens jou genoeg ervaring?

jammer, ik ben pas 13, na ja voor het geval dat hier wat info over mij:
ik heb 7 jaar rijervaring
ik rijd dressuur
ik heb een paardenverzorgings diploma
ik help paarden/pony's van hun angsten af
(bijv. van trailers angst, enz.

Ik vind het wel heel leuk, maar ik ben pas 13 en heb 7 jaar rijervaring

Ponygekje

Ik rijd 7 jaar is dat genoeg ervaring denk je???

Hoi, wil je me leren kennen, stuur dan effe een pbtje.
Ik heb twee lieve paarden ze heten: Chippie en Paco!!!

Ik hou heel erg van mijn paardjes net als jij van Joran, maar soms moet ik ook effe streng zijn! Gelukkig niet vaak want Chippie en Paco zijn zulke schatjes

Hoi, ik mag helaas niet nog een paardje maar nog veel suc6 er mee en touwens, zo'n lieve merrie vind vast snel een nieuw lief baasje!!!

Lappri zullen we vriendinnen woorden??? Je lijkt me echt een aardig type, maar ook de rest hoor stuur gerust een pbtje en maak kennis, ben nog nieuw hier en wil graag vriendinnen maken dus stuur pbtje!!!

Samenvatting:
1) we hebben hier 3 paardennamen die bij verschillende mensen terug komen,
2) 2 mensen van 13 en ik gok de 3e ook,
allemaal 7 jaar rijervaring,
3) 2 hebben een paardenverzorgingsdiploma Dromen ,
4) de ene keer heeft er een 3 paarden, de andere keer eentje,
in de onderschrijving van een ander staat iets over 2 paardjes in haar posts dat ze geen paard mag ivm school etc
5) 2 zijn er naargeestig op zoek naar paardenvriendinnen
6) 2 "helpen paarden van hun angsten af"

Voor mij allemaal iets te toevallig, dus wat moeten wij nú van dit hele topic denken? Verward

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 01:27

Ik kan niet meer bewerken, maargoe...

Er komt ook nog eens bij dat
7) het maar 1 van de 3 een keer gelukt is om mijn nickname goed te schrijven Haha!
8) Ze allemaal nogal duidelijk gebruik van smiley's maken...
9) Hun Nederlandse taalbeheersing niet al te best is in sommige posts
10) Ze het allemaal erg leuk schijnen te vinden op EA-TK te reageren, terwijl ze allemaal paarden hebben of toch ineens geen paard mogen. Slapen

Anyway... tis al laat, ik ben benieuwd. Bloos

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:33

He Jallist,

Volgens mij heb je et mis hoor!!! Ik ken Chipiepony1, ze zit bij mij op paadrijden en ze heeft echt twee paarden die pako en chipie heten.
Joren en Ponygekje ken ik niet, maar misschien lichen ze wel. Nauw ja, doei Paardje1992

Chippiepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:41

Hoi Jallist,

Of je het geloofd of niet, ik ben niet Joren of Ponygekje. Maar ik heb Joren gemaild en ze zij dat zij ook Ponygekje is, ze zij dat ze dat alleen maar deed omdat jullie steeds gemeen deden. Of ze nauw Joren of Ponygekje was jullie hadden altijd wat om te pesten!!!

Daarom heeft ze zich nog eens aangemeld, en wat die avater van haar betreft, die kun je op alle mogelijke sites downloaden hoor!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:21

Je meent t?

Chippiepony1:
Ik woon in Hoofddorp, en ik rij op een manege in NewVennep waar ik veel aan dresuur doe ik ga naar de L1

Joran:
Ik woon in Hoofddorp, en ik rijd bij een manege in New Vennep, dat is niet dramatisch ver weg!,

Beiden in Hoofddorp op een manege in NewVennep...

En dan nog dit:

Bericht van Chippiepony1 op 19-2-05:

nee, want een volwassene heeft minder gevoelens, emoties, dan een kind/puber, ik snap paarden beter dan alle andere volwassenen, ik kan een soort band tussen mij en het paard maken! To nu toe heb ik alle paarden van hun angsten af gehaalt! (angsten voor bijv. trailers, water, zwepen enz.)
Joran (verkeerde account?)

Bericht van Joran op 16-2-05:

(ik heb mijn naam veranderd, ik was eerst Chippiepony1)
Misschien lukt het wel dat ik je met je paard kan helpen,

Dus... t lijkt me dat dezelfde persoon ook nog eens Paardje1992 is... Volgens mij niks mis mee meerdere accounts te hebben, maar om zo toch alsjeblieft mensen advies te mogen geven... Lijkt me beter dat iedereen gewoon een nieuw topic start voor een vraag en dat je je mening er lekker tussenzet, krijgen we ook niet meer van deze nutteloze discussies met kennelijk dezelfde persoon... Koe

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:56

Er is hier iemand die jullie wil helpen maar nee half bokt heeft geen behoefte aan hulp want ja iedereen weet alles al, zij/hij zegt hoe hij/zij het zou doen, toch handig? Je moet haar raad/tips niet opvolgen maar kunt het misschien mengen met watje al doet. Of misschien is het hanmdig het ook eens van een andere kan te zien en kun je nu zelf de goede manier bedenken... Ik vind bokt de laatste tijd erg raar. Het schijnt dat is een schuilaccount heb gemaakt, krijg vaak veel negatieve reacties (vind ik niet erg mits ze het niet 1000x gaan herhalen en al harder worden zegmaar) niemand gelooft je meer, als je voor je mening opkomt wordt je de grond in gestampt. En dit iemand met goede bedoelingen wordt gewoon afgezijkt en weggepest

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:44

Ik denk niet dat je alles goed hebt gelezen. Ik reageerde absoluut niet pesterig of negatief de eerste keer, ik heb alleen duidelijk gemaakt dat een join-up negatieve kanten heeft, dat is ook op bokt besproken. Daarna gaat de TS kwaad reageren,voelt zich zonder enige reden ontzettend aangevallen en beweert alles beter te weten. Sorry, maar daar ga ik dan ook niet aardig meer op reageren.
Dit is inmiddels uitgepraat.
Dan heeft de TS overal ineens spijt van omdat zij met " iemand anders" heeft gepraat en mag diegene de vragen beantwoorden. Volgens mij dus nog steeds dezelfde persoon, dus dan wordt je naar mijn mening ontzettend in de maling genomen.
Ook hebben al verschillende mensen gezegd dat je over internet nooit echt kan helpen omdat je niks weet over het paard dat je probeert te helpen.
Ik zeik niemand af zonder reden, en het was ook absoluut niemands reden om Joran, Chippiepony1 of whatever weg te pesten, alleen hou ik niet van betweters! Toen ik nogal werd beledigd heb ik absoluut niet pesterig gereageerd ofzo, ik heb helemaal niet gereageerd, dus waar heb je t over? Maar we hebben gezegd zand erover dus dat is allemaal geen punt meer, ik snap ook niet dat er weer over begonnen wordt...

Schuilaccounts is niks mis mee, ik heb er ook 1 (gebruik hem niet maargoed). Maar ontken t dan niet als iemand erachter komt,en dan alleen om toch " te mogen helpen".

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:00

ik ga idd nog eens alles goed doorlezen, maar het irriteerd mij zo vreselijk dat altijd overal iets achter gezocht word...

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:19

He, Joran ik denk dat er wel meer mensen die net zo omgaan met paarden als jij hoor, jij bent echt niet de enige, en die kruiden enzo hoef je helemaal niet zelf te hebben gevonden want er zijn allerlei boeken over.
Dus ik weet niet waarom we dat allemaal aan jou zouden moeten vragen als we het gewoon in de bieb kunnen lezen.
Ikzelf doe het ook erg veel en heb het ook veel gedaan met mijn vorige huurpony want dat was echt een probleem en dat heb ik zelf kunnen oplossen na een half jaar zoeken en werken en dat ging de laatste tijd erg goed.
Dus ik denk dat je de mensen hier niet veel meer zal kunnen vertellen als dat ze al weten en of kunnen opzoeken in de bieb.
Ik wil nie stom doen hoor, maar zo denk ik erover.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:22

Ik heb nu een paar reacties gelezen onderhand en ik wilde nog eens effen zeggen
Ik bedoelde mijn vorige bericht niet nagetief hoor, gewoon om even duidelijk te maken dat ik geen hulp zou vragen omdat je het zelf ook gewoon kunt opzoeken en dan zou ik dus als ik jou was geen topic neerzetten en zon moeite doen.
Maargoed veel succes met je handeltje Knipoog
Groetjes Elvira

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:01

@ Jallist: Ik vind dat idd erg ongeloofwaardig.

En waarom dit topic zo gelopen is dat komt volgens mij gewoon omdat zij zegt dat er maar 1 goede manier is en dat is die van haar en al het andere is slecht.
Iedereen gaat anders met zijn paard/pony om en dan moet je dus niet gaan zeggen dat wat ik doe helemaal verkeerd is en dat ik gemeen tegen dat paard ben. Maar ik vind jou gemeen..... tegen mij.....

En dat probeert ze nu alles wat ze gezegd heeft weer ongedaan te maken, bedenk dat dan eerder.... 'Eens gezegd, blijft gezegd'

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:20

Hoi Mensen,

Ik vind dat lalliapri helemaal gelijk heeft, ik heb de meeste berichtjes gelezen en Joran had er toch bijgezet dat je het niet hoefde te doen, het was alleen maar goed bedoeld en mensen zo als JALLIST!!!! Nergeren de goede bedoelingen gewoon!!! Trouwens Jallist, het is toch echt raar, ik bedoel je beweert bij bijna elke persoon dat hij dezelfde persoon als joran is, dat kan toch niet??? Trouwens, wat je redenen waarom dat zo is betreft, smilies gebruiken toch veel mensen op bokt of niet????
Maar ja, moet je zelf weten, trouwens Jallist, ben je misschien ook Joran????? Doei Allemaal Paardje1992 Haha! Bloos Knipoog