Heb jij een bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:37

Ik heb er geen een. Ik vind ze veel te duur en ik cross niet en spring nooit echt hoog Tong uitsteken

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:43

Ik heb er ook geen een, maar spring haast nooit en rij voornamelijk buiten en Pako is zo rustig hij zal je er nooit zomaar afgooien.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:54

Nog niet, ik wil er wel graag ooit eens eentje aanschaffen.
Wel is het bij ons verplicht voor de kinderen onder de 16 om ermee te rijden.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:14

Heb er geen, en ben voorlopig niet van plan er 1 aan te gaan schaffen. Vind die dingen veel ste duur Amo is toch over het algemeen een rustig paard, en ik spring niet vreselijk hoog oid. Daarnaast lijkt het me vreselijk zitten Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:30

LiSSy schreef:
ik heb er geen... ik spring nauwelijks en heb een best vaste zit. daar komt ook bij kijken dat de stervens duur zijn

vaste zit, het kan natuurlijk ook nog eens zijn dat je paard valt

ik heb er wel 1, heb maar 1 nier en die wil ik liever niet kneuzen.

overigens denken veel mensen dat dat ding beschermt tegen botbreuken maar het is meer om inwendige kneuzingen aan lever, nieren, longen etc te voorkomen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 22:39

vonneke schreef:
vaste zit, het kan natuurlijk ook nog eens zijn dat je paard valt

Precies Lachen eigenlijk heb ik ook wel zo iets van .... al heb je nog zo'n vaste zit en je paard maakt een hele rare beweging dan kun je er toch ook raar naast vallen ook al is je zit nog zo vast!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:41

Yep, op jonge of vreemde paarden ALTIJD mijn BP aan...........

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:00

nee, nooit gehad ook.
draag wel altijd me cap

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:33

ik heb er geen...
Als ik heel fanatiek zou springen zou ik er zeker een aanschaffen..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:05

Ik heb niet zo'n ding.. Het lijkt me onhandig en erg raar zitten.. Verward Als ik echt zou springen op hoog niveau of Cross ofzo, dan misschien wel.. Maar ik vind een cap al irritant..

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:41

Ik heb er 1!
Gekocht omdat ik ging crossen en het daarbij verplicht is..
Nu ik binnenkort M springen ga starten ga ik hem daar ook dragen omdat het dan toch wel aardig de hoogte in gaat.. Met een bodyprotector durf ik met meer zekerheid te rijden en dat geeft een goed gevoel OK dan!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:27

Ik heb er geen, ik heb best wel een vaste zit..maar ik val er ook veel vanaf..Ik heb er nooit 1 aan gehad..

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:31

Ik heb er een gekocht een tijdje geleden, nadat ik mijn ribben gekneusd had en een paar keer pijnlijk met mijn sleutelbeen op de nek van mijn paard beland ben.
Het geeft me een zekerder gevoel tijdens het springen en het rijden op vreemde en jonge paarden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:02

ik had er eerst geen maar toen kregen we een nieuw paard die nogal bokkerig en springerig is dus ik viel er af en toen wilde ik toch liever wel met BP rijden..dus hebben we er eentje gekocht..ik voel me er wel zekerder mee

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:45

ja ik heb er een en gebruik hem voor het springen en crossen wat ik wil gaan doen. Heb hem gelukkig nog nooit nodig gehad.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:04

xxxkellyxxx schreef:
ik heb er ook geen een want ik vind het niet nodig.. en er was een keer een meisje bij mij op stal gevallen op de balk en die had toen door dat ding haar sleutelbeen gebroken..:S dus er zitten ook nadelen aan..

Ik denk dan eerlijk dat die body protector niet genoeg bescherming gaf! Verward

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:05

Ik heb geen body protector.
Want ik val niet heeeeel vaak van ene paardje, en.... tja, ik vind het niet nodig.

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:28

ik heb geen BP.
ik vind het niet echt nodig..
ik heb wel altijd m'n cap op!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:26

ik heb ook geen BP, ik val er thans regelmatig af bij het springen.
Heb vorig jaar tijdens de les een jongen van zijn paard zien vallen, hij had BP aan, en net daardoor deed hij zich pijn. Hij was terecht gekomen op de plaats waar de BP stopt en de rand van de BP bezorgde hem pijn, toch vind ik het nuttig want het kan waarschijnlijk héél wat ernstige rugletsels voorkomen.
Zeker bij jonge ruitertjes op springwedstrijden, in vb de laagste klasse voor pony's vind ik dat ze het zelfs zouden mogen verplichten...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:38

Ik weet niet wanneer ik het heb gehoord maar ik hoorde dat het zelfs verplicht gaat worden tot 18 jaar!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:20

Dat vind ik erg dom. Want sommige mensen kunnen zulke dingen niet betalen. Ik vind het ook niet erg nodig. De kleinste kinderen springen toch niet zo hoog daar houd de rijinzstructeur wel rekening mee. Ik heb er zelf ook geen 1

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:23

JA,.. ik ben van afgelopen zomer raar van een paard gevallen en drie dagen in het ziekenhuis gelegen. 2 gebroken ribben een ingeklapte long en een aantal gekneusde ribben. Heeft een tijdlang geduurd voordat ik pijn vrij was. Ik rij nu op een paard die ik drie weken in mijn bezit ben en ik rij nu met een bodyprotector. Misschien dat het in de toekomst niet meer nodig is, maar op dit moment draag ik hem. Ik moet zeggen dat het dragen van zo'n ding je niet belemerd in je bewegingen en nu in de winter is hij ook nog lekker warm...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:38

kleinelinda schreef:
Dat vind ik erg dom. Want sommige mensen kunnen zulke dingen niet betalen. Ik vind het ook niet erg nodig. De kleinste kinderen springen toch niet zo hoog daar houd de rijinzstructeur wel rekening mee. Ik heb er zelf ook geen 1

Bij kleine sprongetjes kun je ook heel verkeerd terecht komen hoor het maakt echt helemaal niets uit of de hindernis nu laag of hoog is... als je eraf valt en je knalt op de hindernis...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:47

Margon schreef:
Ik weet niet wanneer ik het heb gehoord maar ik hoorde dat het zelfs verplicht gaat worden tot 18 jaar!!

Bij het springen? Belachelijk, is toch je eigen keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:02

ik heb ook gehoord dat het per 1 april 2005 verplicht gaat worden bij het pony springen op concour.
Maar hier in de buurt hoeven ze het niet eens te verplichten want meer als 3/4 rijd al met een BP