Schoenen onder chaps

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:25

Ik rijd met rubbere jodphurs. Hiermee kan ik niet al te makkelijk in de beugels blijven hangen (hakje) en de zool is heel dun zodat je goed voelt waar je de beugel hebt zitten.
Leren jodphurs lijken mij ook goed, maar ik zie bij mensen om me heen dat die veel sneller kapotgaan dan mijn rubbere jodphurs, terwijl de leren schoenen toch echt veel duurder waren en die mensen ze goed onderhouden en ik niets met mijn schoenen doe (ik onderhoudt ze niet).
Gympen zijn gewoon gevaarlijk, je glijdt er snel mee door de beugels en hebben geen hakje om dit tegen te houden.
Van die stalschoentjes lijken me ook handig. Je hebt van die hele mooie sierlijke schoenen die je op zich ook wel gewoon aan zou kunnen of zonder de chaps. Met veters en tot over je enkels, ook met hakje. Ik weet alleen niet hoe duur ze zijn oid.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:55

Schoenen waarmee je op het paard rijd moeten altijd voorzien zijn van een hakje, dus niet zoals gympen want dan kun je doorschieten in de beugels en als je valt meegesleept worden doordat je in de beugel blijft hangen

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:55

O ja kijk eens op marktplaats hiet staan wel eens jodhpurlaarsjes op

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:58

ik rijd eigenlijk altijd met gympen.. er zit wel ene mini hakje onder.. :S

Rachacha

Berichten: 575
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Het koeloze koeienland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:51

Ik rijd meestal met chaps, en daar dan altijd mijn Ariat's onder. Die zijn wel prijzig trouwens, ze waren iets van 150 euro, maar dan heb je ook wat. Heel soms met mijn (rubberen) rijlaarzen, maar die heb ik vooral voor wedstrijden omdat dat mooier staat dan chaps. Ben nu aan t sparen voor leren, maar dat zal denk ik nog wel even duren Scheve mond En gympen raad ik je echt af, tenzijn je altijd zonder beugels rijd, dan heb je niks om in te blijven hangen. Maar dat lijkt me ook een beetje vreemd.