tranquigel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:02

geef niet Knipoog

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:02

en even de vraag dan, hoe duur is het spul en waar haal je het? hoef het niet te hebben, ookal is hij nog zo para bij de smid.... maar voor de zekerheid en denk dat qwinty dat ook wel wil weten...

begrijp idd trouwens ook echt niet hoe jij dat spul erin wil gaan krijgen als je hem niet eens te pakken krijgt, maar dat is niet mijnpakkie an Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:05

Unity schreef:
Als we het over de zelfde tranquigel hebben, deze is gemaakt voor honden en katten. Weet zo de dosering niet meer uit mijn hoofd, maar mijn paard heeft er 2 gehad voor het scheren.
1,5 tot 2 voor een zware sedatie dus.

Maar ik denk dat de topic starter meer heeft aan de verdovingskorrels, die je moet mengen door het voer.
Deze zijn verkrijgbaar bij de veearts.

op de bijsluiter staat idd ook wat over honden&katten, maar daar gaat het per streepje, en niet per spuit Knipoog
Quentin reageerde op een hele spuit sedalin hetzelfde als op een hele spuit tranquigel, hij kreeg het trouwens op een zo goed als lege maag, hij wilde nml niet eten vanmorgen vroeg, misschien dat t daarom zo goed hielp?
maar iig hij stond aardig te wankelen op zn benen, en dat voor een paard van 1.72!

MarchaL, ik zou jouw paard idd ook een hele spuit geven, en dan 1,5 uur wachten voordat de smid begint

qwinty, als je pony echt panisch wordt als je met het halster aankomt, dan gaat hij misschien ondanks de halve spuit tranquigel toch nog wegrennen, ik zou even de DA bellen en vragen of 1 hele spuit kwaad kan(iig dan niet meteen op de trailer zetten, dan valt ie om en heb je lans dat hij zon nare herinneringen aa de trailer over houdt dat ie er nooit meer in wil) en misschien is zo'n band om de nek makkelijker om te doen, ook al lukt dat nu misschien ook niet, een halster omdoen vinden ze vaak enger dan een band omdoen terwijl een ander ze afleid met wat lekkers, zit die band eenmaal om, kan je een halster alsnog proberen, maar grote kans dat zodra je dr neus door t halster wil doen, ze er alsnog vandoor gaat, dat risico loop je met een band minder.

en ook al lijkt na een halfuur/3 kwartier alsof het werkt, wacht toch ongeveer 1,5 uur voordat je gaat proberen het halster/de band om te doen, dan werkt het pas optimaal! en zorg dat je een sterk iemand meeneemt, en een longeerlijn aan t halster maakt, mocht ze gaan vervelen, dat ze zich dan iig niet gemakkelijk kan lostrekken!

succes!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:05

hij komt wel naar me toe hoor maar kanhet halster alleen niet om doen dan is hij weg dat spul puit ik er zo in

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:06

ik heb het trouwens van mn smid gekregen, maar de DA heeft het ook, ook een DA voor gewone huisdieren heeft het vaak wel, dus eventjes bellen en er naar vragen

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:08

Ik heb al geprobeert om een halstertouw omzijn nek te doen maar dat lukt ook niet!

maar ik probeer het wel met tranquigel ( kan verder geen kwaad toch?)

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:08

werkt goed maar sedasan werkt beter
dit kan je alleen bij de DA halen en het is even duur. sedasan heette vroeger sedalin

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:14

qwinty schreef:
Ik heb al geprobeert om een halstertouw omzijn nek te doen maar dat lukt ook niet!

maar ik probeer het wel met tranquigel ( kan verder geen kwaad toch?)

ik bedoel als hij de tranquigel heeft gehad. zelfs met tranwuigel op, kunne ze als ze echt gaan stressen, alsnog wegrennen, en ik denk dat je een band sneller omhebt met minder stress, dan wanneer je zn neus door een halster probeert te doen....

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:19

ooo okeej verkeerd begrepen ..
zal het proberen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:23

Ik vind het vrij apart dat je niet een gewoon touw om de bek kan leggen en wel denkt tranquigel te spuiten.. Mijn paard vind het echt smerig en die blijft mooi niet stil staan als ik zoiets geef.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:29

neej hij ook niet maar ik doe het snel endan heeft hij het al in zijn mond dus en hijis zo nieuwgierig dat hij wel komt kijken dus zo doe ik dat dan.. *LOL*

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:51

qwinty schreef:
neej hij ook niet maar ik doe het snel endan heeft hij het al in zijn mond dus en hijis zo nieuwgierig dat hij wel komt kijken dus zo doe ik dat dan.. *LOL*

goed oefenen dat je net zo snel met een touwtje wordt dan !!! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:00

Als je al een paar weken bezig bent om hem te proberen te pakken en je iedere keer opgeeft heeft het paard al te vaak gewonnen. Succes om deze vicieuze cirkel te doorbreken...neem de tijd, trek er een dag voor uit en loop de hele dag achter je paard aan, totdat hij het halster wel accepteerd. NIET opjagen....
En ik zou beslist niet naar verdovende middelen grijpen voor iets simpels als het omdoen van een halster. Daar moet je met andere middelen aan de slag. (Zoals kennis van zaken Lips are sealed)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:03

Ik heb dat spul ook wleeens gebruikt bij de smid. Werkte zoals het hoort te werken.

Maar ik ga toch met alle mensen mee die denken dat dít niet de methode is om een halster om te doen.....je kunt nog wel eerst wat anders verzinnen lijkt me, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:27

Ik ben er ook echt niet voor zoals ik al de heletijd zeg maja hij is echt te ja te kan even niet op het goeie woord komen dus...

En kennis heb ik genoeg! maar goed...

En dan ben ik van mening dat je bij de smid ook kan wennen net als een halster het is misschien wel iets anders maar goed wie ben ik!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:33

Geen appelen met peren vergelijken en met vingertjes gaan wijzen Qwinty. Een kalmeringsmiddel bij een smid gebruiken is nog een ander verhaal dan bij het omdoen van een halster. Een smid gaat met scherpe messen en gevaarlijk gereedschap om, die bij een tegenstribbelend paard tot verwondingen aan mens en dier kunnen leiden. Nog niet eens zo erg lang geleden heeft er een berichtje op bokt gestaan dat een paard is overleden aan een slagaderlijke bloeding na een verwonding door een mes van de smid...Op het moment dat er mensenlevens of dierenlevens in gevaar komen, kun je tot wat sterkere middelen grijpen. Het aandoen van een halster is in mijn ogen toch echt niet levensbedreigend voor mens of dier (hoewel sommige dieren daar anders over denken).

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:39

okeej daar heb je wel gelijk in....
maar hoe zou jij het aan pakken dan als je al weken maanden zelf er mee bezig bent en het gewoonniet voor uit gaat.
Ik doe geen raare dingen bewegingen ofzo ik probeer het halster ook nooit meteen om te doen!
Maar hij ziet gewoon alles wat je wil proberen...
Dus dan moet je wel voor 1x

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:44

Misschien moet je eens kijken naar jouw manier van omgaan met je paardje, daar heb je op het moment misschien niets aan, maar wat denk je allemaal nog tegen te komen? Er is niet eens genoeg vertrouwen aanwezig om een halstertje aan te doen. Dat klopt toch niet...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 16:48

okeeeeeeeeeeeej jullie snappen mij dus niet lama!~
Ik zou zeggen kom eens kijken en probeer het es echt waar het lukt niet en er is geen vertrouwen meer omdat lees de hele topic es door dan weten jullie dat!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:51

Is er niet iemand die je kan helpen om een betere band te krijgen met je paard? Op het moment heb je daar niets aan, maar zorgt er wel voor dat dergelijke problemen niet meer voorkomen in de toekomst.

Het is ietwat ongewoon om je paard te moeten verdoven voor het aandoen van een halster Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:02

qwinty schreef:
okeeeeeeeeeeeej jullie snappen mij dus niet lama!~
Ik zou zeggen kom eens kijken en probeer het es echt waar het lukt niet en er is geen vertrouwen meer omdat lees de hele topic es door dan weten jullie dat!

Er is zeer zeker vertrouwen maar het paardje loopt je te testen waar je bij staat. En omdat jij het al zo vaak hebt geprobeerd en iedere keer weer hebt opgegeven heeft hij iedere keer gewonnen. En dat is wat jij niet wilt zien.
Je moet het paard op een zachte manier confronteren. Niet door hem op te jagen maar door continu achter hem aan te lopen. Als de andere paarden het land niet uitmogen, misschien kunnen helpers de paarden vasthouden zodat ze niet mee gaan rennen. En dan trek je er desnoods een hele dag voor uit, weer of geen weer, regen of geen regen. Trek je stappers aan, doe een warme jas aan en lopen maar. Maak het weiland kleiner zodat hij niet alle ruimte heeft en blijf hem achter de vodden zitten. En niet opgeven voordat je hem hebt.
Komt hij bij je dan kroel je even en doe je het halster om/doet een poging tot. Blijft hij daarna bij je beloon je en doe je het halster weer af. Daarna doe je het halster weer om, loopt hij daarvoor weg, dan blijf je weer achter hem aanlopen tot je hem hebt. Weer halster om proberen te doen, en als dat lukt kun je het laten zitten. NIET voor die tijd stoppen omdat het regent, omdat je het koud hebt, blaren aan de voeten hebt het donker wordt of je begeleiding naar huis moet. Begin 's morgens vroeg en ga door tot 's avonds laat als het nodig is. Ben je daar niet toe bereid moet je geen paard nemen.

Niemand zegt dat het opvoeden van paarden makkelijk is, maar ik denk wel dat jij er te makkelijk over denkt. Het is geduld, geduld, geduld en consequent zijn. Succes ermee.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:17

dat heb ik al vaker gdaan een hele dag in de wei zijn.
En ik jaag hem zkesr niet op ben geen penny meisje di er niets van weet zkers niet.
Maar als het donker word zie ik toch niets meer en dan moet ik wel naar huis!
Echt waar hij is zo erg de laatse tijd het lukt gewoon niet!
En ik weet dat hij me aan het pesten is maar wat moet ik dan!
De hele nacht daar blijven in de wei gaan slapen!
Ja ik heb er veel voor over maar soms gaat het iets te ver!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:19

Ann schreef:
Is er niet iemand die je kan helpen om een betere band te krijgen met je paard? Op het moment heb je daar niets aan, maar zorgt er wel voor dat dergelijke problemen niet meer voorkomen in de toekomst.

Het is ietwat ongewoon om je paard te moeten verdoven voor het aandoen van een halster Clown

dat snap ik ook wel en heb er nachten over nagedacht enw akker van gelegen...
Maar hij moet daar weg gaat naar een andere plek toe..
waar het kleiner is en waar een volwassen pony staat en dan zal het vast beter gaan vandaar!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:33

Maak je geen illusies, die volwassen pony gaat die van jou echt niet influisteren dat hij zich makkelijker een halster om laat doen hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:35

qwinty schreef:
dat heb ik al vaker gdaan een hele dag in de wei zijn.

De hele dag in de wei zijn is niet hetzelfde als de hele dag achter hem aan blijven lopen.
Als ik de hele dag op mijn rug in het weiland lig ben ik ook in de wei, maar zit de pony niet zo dwars dat hij eieren voor zijn geld kiest en zich uiteindelijk toch laat pakken.
Ik blijf erbij dat je het verkeerd doet.