Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sallinara schreef:Verder ben ik niet supergroot en zij is ongeveer 1.10-1.15, moet nog even opmeten
verder pas ik nog wel op haar
Barbet schreef:Je hoeft er niet zelf op te rijden toch.
Ik neem als als je zo'n kleine pony koopt en je bent zelf al een grote meid en ook nog in de groei, dat je er andere dingen mee gaat doen.
Poetsen, wandelen, grondwerk, zulk soort dingen.
En misschien voor kleine kinderen uit je familie of uit de buurt, dat die er eens een rondje op kunnen stappen.
purny schreef:Vealosz schreef:Niet alleen het rijden vind ik sneu voor de pony.....
Idd. Het feit dat er al 2 veulens in hebben gezeten. En dat er waarschijnlijk in de toekomst meerdere veulens van komen.
sallinara schreef:ik ben klein genoeg voor Kiki en heb genoeg ervaring
sallinara schreef:Dat doe ik ook
SVRL schreef:Een pony van die hoogte weegt max 250 kg, als ze slank zijn nog een pak minder. Daar kan, inclusief tuig, max 50 kg op als ze al 250 kg weegt. Naast te lang, ben je ook al snel te zwaar voor deze pony. Helemaal niet erg als je alleen wil grondwerken of mennen met het dier, maar als je perse wil rijden, ben je toch echt wel meer met je eigen belang bezig en niet met het welzijn van de pony.
Ik heb al meerdere topics van jou in stilte gevolgd. Je zegt dat je ervaren bent, maar uit alles blijkt dat het niet zo is. Niet dat het erg is, we zijn allemaal met weinig kennis ooit begonnen. Maar jij staat niet open voor advies van mensen die wel al jaren met paarden bezig zijn en je kiest gewoon voor dingen die niet goed zijn voor het dier, omdat je denkt dat je het beter weet als de mensen met tonnen ervaring.
Poekkie schreef:SVRL schreef:Een pony van die hoogte weegt max 250 kg, als ze slank zijn nog een pak minder. Daar kan, inclusief tuig, max 50 kg op als ze al 250 kg weegt. Naast te lang, ben je ook al snel te zwaar voor deze pony. Helemaal niet erg als je alleen wil grondwerken of mennen met het dier, maar als je perse wil rijden, ben je toch echt wel meer met je eigen belang bezig en niet met het welzijn van de pony.
Ik heb al meerdere topics van jou in stilte gevolgd. Je zegt dat je ervaren bent, maar uit alles blijkt dat het niet zo is. Niet dat het erg is, we zijn allemaal met weinig kennis ooit begonnen. Maar jij staat niet open voor advies van mensen die wel al jaren met paarden bezig zijn en je kiest gewoon voor dingen die niet goed zijn voor het dier, omdat je denkt dat je het beter weet als de mensen met tonnen ervaring.
Ik weeg 47 kg maar vind mijzelf toch veel te zwaar voor een shet of een A pony die dan ook nog eens zijn rug niet gebruikt![]()
Daarnaast is 1m30 of 1m40 ofzo wel echt het maximum van ruiterlengte dan die kan hebben vrees ik.