Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaMalik schreef:Zelf heb ik vroeger een verzorger gehad die betaalde, ze was wel volwassen.
Maar mijn paard was wel een heel leuk dier om op te rijden.
Mijn gedachte is, als je elke week op een manege rijdt moet je ook betalen en dan rij je niet op zo'n fijn paard waar je ook nog alle vrijheid mee hebt.
Dus ik vind het niet onredelijk om wat te vragen.
Frummels schreef:Als ik iemand zoek om te helpen met de verzorging van mijn pony, dan hoeft diegene niet te betalen.
myk_en_shant schreef:Waarom moet de bijrijder dan wel de hobby van de eigenaar betalen?Als het alleen verzorgen is en klusjes doen, vind ik een bijdrage niet nodig. Dan staat het niet in verhouding.
Wanneer er aantal x per week gereden kan worden is 50 / 75 euro per maand een zeer schappelijke prijs.
Paardrijden is nou eenmaal een dure hobby en vind dat de eigenaar niet de hobby van een bijrijder hoort te betalen.
Kabayo schreef:Voor een manege betaal je ook...
Ik vind het niet meer dan normaal een bijdrage te vragen. Ik rij zelf namelijk niet. Mocht er iemand bij mij komen die wil rijden moet ik natuurlijk een zadelmaker laten komen om het weer netjes passend te krijgen , worden er spullen gekocht, moet mijn paard evt meer eten hebben , enz
Nee ik snap een bijdrage zeker , had ik ook gedaan
_San87_ schreef:Kabayo schreef:Voor een manege betaal je ook...
Ik vind het niet meer dan normaal een bijdrage te vragen. Ik rij zelf namelijk niet. Mocht er iemand bij mij komen die wil rijden moet ik natuurlijk een zadelmaker laten komen om het weer netjes passend te krijgen , worden er spullen gekocht, moet mijn paard evt meer eten hebben , enz
Nee ik snap een bijdrage zeker , had ik ook gedaan
Ben jij een manege?
Gimmick11 schreef:Hier zou je een poll voor moeten maken!![]()
Ik heb vroeger nooit hoeven betalen, en heb veel paarden voor anderen gereden.
Ik deed daar wel veel voor terug;
-mesten elke dag
-voeren
-oppassen (in huis) tijdens vakanties
-hoefslag harken
-mest opruimen uit bak/paddock
-onkruid wieden/vegen
-zadels en hoofdstellen poetsen
-enz..
Ik heb nu zelf paarden, en ook een meisje die m’n pony al jaren verzorgd.
Ik ging er van uit dat zij dan ook in ruil voor het rijden wat klussen zou doen, maar helaas... ik moet er echt altijd om vragen. We hebben wel afspraken gemaakt, en dat gaat dan even goed, en dan niet meer.
Zelfs even aanvegen zit er niet in en daar baal ik wel eens van....
Dus nu heb ik wel eens een beetje spijt, had ik haar een bedragje laten betalen dan zou ze misschien wel wat serieuzer zijn (?).