Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Veraaaaah schreef:Ik zou ook nog een paar jaar wachten. Achteraf ben jk blij dat ik nooit een paard heb gekregen op jonge leeftijd. Het lijkt allemaal makkelijk en leuk maar er zit ook zeker een andere kant aan!
Wacht tot je van de middelbare af bent, zoek een bijbaantje en probeer veel te sparen!
Lybaart schreef:ik doe nu een folderwijk, ik verdien er ongeveer €45,- per maand mee, ik krijg ook nog €40,- kleedgeld. dan zit je dus al bijna aan de €100,- maar vergeet niet dat je waarschijnlijk ook op vakantie gaat, dan kan je niet werken en dan moet je iemand strikken die je paard dan wil verzorgen.
kwita schreef:nine1987 schreef:Daarnaast.. Als ik stal eigenaar ben, dan zou ik niet eens akkoord gaan met een 13 jarige huurder.. Geeft veel te veel onzekerheid..
daar kun je voorwaarden aan stellen bij de ouders....
Cowboy55 schreef:Even rekenen: het wettelijk minimumloon voor een 15-jarige is 2,88 per uur. Voor een 13-jarige is geen WML, maar laten we even zeggen dat je ook 2,88/uur verdient.
Je mag 2 uur per week werken. Dat is 8 uur per 4 weken.
8 uur x 2,88 = uit de blote bol 23,04 per 4 weken/maand. Bruto.
Financieel met werken dus niet haalbaar.
Amyd schreef:Ik deed het wel zelf. Had 3 kranten wijken (van die huis aan huis regiokrantjes) op naam van m'n broer en van m'n ouders. Ging elke zaterdag de buurt langs om auto's te wassen of onkruid uit de tuin te halen oid.
Dus het kan wel, maar is wel echt heel hard en veel werken.
Reverie schreef:Cowboy55 schreef:Even rekenen: het wettelijk minimumloon voor een 15-jarige is 2,88 per uur. Voor een 13-jarige is geen WML, maar laten we even zeggen dat je ook 2,88/uur verdient.
Je mag 2 uur per week werken. Dat is 8 uur per 4 weken.
8 uur x 2,88 = uit de blote bol 23,04 per 4 weken/maand. Bruto.
Financieel met werken dus niet haalbaar.
Ligt het aan mij, of doen die lonen mij aan kinderarbeid denken?![]()
Die lonen zijn toch ontzettend laag?
Schemerdier schreef:Reverie schreef:
Ligt het aan mij, of doen die lonen mij aan kinderarbeid denken?![]()
Die lonen zijn toch ontzettend laag?
Dat is blijkaar normaal in Nederland. Is onder andere ook de reden waarom de Albert Heijn en nu ook de Jumbo zo goedkoop kunnen zijn (goedkope nlse lonen in de distributiebedrijven)
Ik zou er mijn bed niet voor uitkomen