Hoeveel m2 voor 2 mini-shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:55

Buiten dat ik het te klein vindt. Zou ik zeker eens vragen wat de buren ervan vinden. Paarden kunnen ook ongemak mee brengen. Stank en vliegen bv.

Kunnen ze niet permanent op de 1 hectare staan en dan in stukken verdelen?

Gentlegiant

Re: Hoeveel m2 voor 2 mini-shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:13

Het spijt me maar nee dat is echt te klein
Buiten dat de buren eventueel overlast ervaren zou ik een hele vervelende buurvrouw worden op dat mini stukje formaatje woonkamer vind ik echt echt echt niet kunnen

20x40 zou bij mij minimum zijn mits ze overdag in de wei/op een groter stuk kunnen

Zelf zit je toch ook niet graag 20/24 uur per dag op je slaapkamer?

Ik vond mijn 3000m2 al klein en heb ze daarom iets verder weg gezet op n groter stuk en de 3000m2 voor de deur loopt nu klein vee daarbij woon ik niet in de bebouwde kom maar aan de bosrand

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:19

Ik zou daar als je geen problemen met je buren wilt niet aan beginnen. Buiten het feit dat de oppervlakte echt veel te klein is.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:59

Als ze 8uurtjes voor de nacht er staan kan het (zoals een paard op stal zou staan), als ze dan maar de rest van de dag op de wei staan.

Anders veeeeeel te klein.

Ik dacht dat ik aan de kleine kant zat met 1500m2 :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:02

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:23

maras schreef:
Als ze elke dag in de wei mogen dan is deze ruimte echt wel prima. Er staan veel paarden op minder ruimte! Leuk hoor als ze gezellig bij elkaar staan in de nacht en overdag fijn op de wei!

Nee, met die paar uurtjes de benen strekken op 1 ha is dit nog steeds te klein. Dan staan ze hier nog 20 uur opgesloten. Dat wordt één grote kaalgevreten modderbende of betegeld waar ze hun kont amper kunnen keren. Prima voor een paar uurtjes, maar niet andersom, niet "paar uurtjes de ruimte, 3/4 etmaal op stal"

En wat is dat toch voor prutsmuts hier steeds weer op bokt, omdat andere paarden het slechter hebben, is het wel ok? Nee dus.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:42

Veelste klein, het dubbele vind ik nog niet eens genoeg, en mest wegbrengen en dergelijke lijkt nu leuk maar in de praktijk zal dit enorm tegenvallen. En dit is dan nog los van de buren die ineens met geluid en stankoverlast zitten. Plus de vliegen in de zomer zou ik er als buurvrouw echt niet blij van worden in een woonwijk.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 06:20

Ik had mijn 2 shetlanders een weekje in de tuin staan, (Woonwijk, rijtjeshuis) ivm het snel wisselen van stal. Ik kan je dus met ervaring zeggen dat dit veel te klein is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:33

Nee dat gaat echt niet. Dat is echt veel te weinig. Zelfs het dubbele had te weinig geweest. Je moet eerder denken aan een 0 erachter en zelfs dat is nog krap voor stalletje, paddock en stukje gras.