Mag je een paard in een garage houden?

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:06

Een garage serieus?
Wat ga je doen met de mest, de stankoverlast en het ongedierte wat je aantrekt?

En nee, het mag niet zomaar, je moet een vergunning hebben in de bebouwde kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:07

Giolli schreef:
Hoi TS.

Een paard in een garage klinkt misschien wel te doen met een meting van 10 x 10, maar helaas is het niet handig. Is er een weide in de buurt? Kan het paard dagelijks naar de wei etc? Ik denk dat je ouders een goed beeld zullen hebben wat wel en niet kan, maar het lijkt natuurlijk wel erg leuk als het zou kunnen!

Ik heb ook nog even op je bericht getemd, een account delen met je zusje mag helaas niet op bokt. Zij zal dan een eigen account moeten aanmaken. Veel succes!


Ja, er is een weiland op ongeveer 200 meter lopen.
Oh, ik wist niet dat ik dit account niet mocht delen, ik zal zeggen tegen mijn zusje dat zij een eigen account moet maken :j

ligning

Berichten: 14
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:11

[***] schreef:
Giolli schreef:
Hoi TS.

Een paard in een garage klinkt misschien wel te doen met een meting van 10 x 10, maar helaas is het niet handig. Is er een weide in de buurt? Kan het paard dagelijks naar de wei etc? Ik denk dat je ouders een goed beeld zullen hebben wat wel en niet kan, maar het lijkt natuurlijk wel erg leuk als het zou kunnen!

Ik heb ook nog even op je bericht getemd, een account delen met je zusje mag helaas niet op bokt. Zij zal dan een eigen account moeten aanmaken. Veel succes!


Ja, er is een weiland op ongeveer 200 meter lopen.
Oh, ik wist niet dat ik dit account niet mocht delen, ik zal zeggen tegen mijn zusje dat zij een eigen account moet maken :j


Waarom zet je de paarden niet gewoon 24/7 op de wei?

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:11

En wat nou als het veel regent in de winter en het weiland wordt compleet tot bagger gelopen, waar ga je dan je paarden laten?
Wie zet ze binnen en buiten? Wat als het dit soort temperaturen is, waar laat je ze dan?
Bedenk verder dat je veel spullen nodig hebt en dus ook kwijt moet. Mest moet je ergens laten, ik neem aan dat je die niet dagelijks gaat wegbrengen. Hooi, bodembedekking voor de stallen, gereedschappen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:18

Hilary schreef:
En wat nou als het veel regent in de winter en het weiland wordt compleet tot bagger gelopen, waar ga je dan je paarden laten?
Wie zet ze binnen en buiten? Wat als het dit soort temperaturen is, waar laat je ze dan?
Bedenk verder dat je veel spullen nodig hebt en dus ook kwijt moet. Mest moet je ergens laten, ik neem aan dat je die niet dagelijks gaat wegbrengen. Hooi, bodembedekking voor de stallen, gereedschappen etc.



Als het veel gaat regenen gaan de paarden op de paddock die bij de wei zit die ik huur.
Mijn moeder zet ze buiten want zij heeft werktijden dat ze pas om 1 uur hoeft te beginnen met werken en mijn vader of ik zet ze binnen,

Ik breng wel elke dag de mest weg, de manege waar ik heb mag laten is heel erg dichtbij.
Hooi en bodembedekking staat bij het weiland, gereedschap, mestvork, kruiwagen, enz. staat in een kast in de garage

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:21

Waarom zet je hem dan niet gewoon 24/7 in de wei/paddock of in een stal van de manege?

Hoe ga je die mest wegbrengen dan? Ga je dagelijks 3x heen en weer lopen met je kruiwagen?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-07-19 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:22

Elke dag? Naast school, huiswerk, uitmesten, paarden voeren, paarden rijden/ longeren, eten en dan ook nog de mest wegbrengen naar de manege.


Geloof me, in Dordt mag dit niet.
Ooit lang geleden werden er paarden in garages gehouden en die moesten toen weg want ze mochten er niet meer staan ivm stankoverlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:22

verootjoo schreef:
Waarom zet je hem dan niet gewoon 24/7 in de wei/paddock of in een stal van de manege?


Ik mag ze niet 24/7 in het weiland of paddock houden want degene van wie ik het huur wil dat niet, en de manege heeft geen stallen vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:23

Onali schreef:
Elke dag? Naast school, huiswerk, uitmesten, paarden voeren, paarden rijden/ longeren, eten en dan ook nog de mest wegbrengen naar de manege.


Geloof me, in Dordt mag dit niet.
Ooit lang geleden werden er paarden in garages gehouden en die moesten toen weg want ze mochten er niet meer staan ivm stankoverlast.



Ik woon niet meer in dordt, (of tenminste over 2 maanden niet meer. Ik ga verhuizen naar brabant en de paarden staan daar alvast)

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:24

Je hebt de paarden al, maar ze hebben nog geen stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:25

Onali schreef:
Elke dag? Naast school, huiswerk, uitmesten, paarden voeren, paarden rijden/ longeren, eten en dan ook nog de mest wegbrengen naar de manege.


Geloof me, in Dordt mag dit niet.
Ooit lang geleden werden er paarden in garages gehouden en die moesten toen weg want ze mochten er niet meer staan ivm stankoverlast.


Ik heb niet super veel huiswerk en mijn vader, moeder en zus kunnen ook nog voeren en rijden etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:25

verootjoo schreef:
Je hebt de paarden al, maar ze hebben nog geen stal?



Jawel, ze staan nu op het weiland, ik mocht van de boer van wie ik het weiland huur de paarden 1 maand 24/7 erop houden en daarna moesten ze er snachts van af.

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:26

Fijn dat ze verplicht moeten meehelpen met jouw hobby.

Kan je nou echt niet inzien dat het geen ideale situatie is voor paarden?

Zet ze gewoon lekker op een pensionstal.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:29

Waarom maakt iedereen hier zo’n issue van en wilt iedereen TS de les lezen? De meeste berichten zijn niet echt zonnig van humeur. Dapper hoor, tegen een jong meisje.

We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:29

*facepalm*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:30

Onali schreef:
Fijn dat ze verplicht moeten meehelpen met jouw hobby.

Kan je nou echt niet inzien dat het geen ideale situatie is voor paarden?

Zet ze gewoon lekker op een pensionstal.


Wat?! Ze moeten niet ‘verplicht’ meehelpen met MIJN hobby, mijn moeder kwam zelf met dit idee en mijn zus vind paarden ook super, mijn vader heeft vroegen ook veel paarden gehad 8)7

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:31

Giolli schreef:
Waarom maakt iedereen hier zo’n issue van en wilt iedereen TS de les lezen? De meeste berichten zijn niet echt zonnig van humeur. Dapper hoor, tegen een jong meisje.

We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.
Come on, paarden stallen in een garage? Garage is vaak laag/plat dak/weinig licht en ventilatie. Die beesten zouden de huidige week amper doorkomen, als ze het al redden. Water is er bijv. ook niet, nee ik snap dit echt niet.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:32

Als er genoeg ventilatie is, vraag ik me wel af wat voor garage het is en hoe die eruit ziet. Heb je foto's? En heb je nagedacht over hoe je gaat zorgen dat er geen overlast komt vanwege ongedierte? Hoe zit het met brandgevaar? Heb je het idee dat je daar met een prettig gevoel je paarden 's nachts kan neerzetten?

De vragen zijn oprecht nieuwsgierig bedoeld. Ik zie het niet helemaal voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:34

Ailill schreef:
Giolli schreef:
Waarom maakt iedereen hier zo’n issue van en wilt iedereen TS de les lezen? De meeste berichten zijn niet echt zonnig van humeur. Dapper hoor, tegen een jong meisje.

We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.
Come on, paarden stallen in een garage? Garage is vaak laag/plat dak/weinig licht en ventilatie. Die beesten zouden de huidige week amper doorkomen, als ze het al redden. Water is er bijv. ook niet, nee ik snap dit echt niet.


Jullie weten vgm niet hoe de garage er uit ziet, het dak is iets meer dan 3 meter hoog, er is goede ventilatie en er zit een raam in, en er is wel water. _-:(

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:35

Show the picture

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:35

Ailill schreef:
Giolli schreef:
Waarom maakt iedereen hier zo’n issue van en wilt iedereen TS de les lezen? De meeste berichten zijn niet echt zonnig van humeur. Dapper hoor, tegen een jong meisje.

We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.
Come on, paarden stallen in een garage? Garage is vaak laag/plat dak/weinig licht en ventilatie. Die beesten zouden de huidige week amper doorkomen, als ze het al redden. Water is er bijv. ook niet, nee ik snap dit echt niet.


Dit.

Als het allemaal zo simpel was zou de helft van Bokt de paarden in garages houden.

Garages zijn niet geschikt en de gemeente zal het dus ook niet toelaten. Garage is bedoeld voor auto's of opslag, niet voor levende have.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:35

Ailill schreef:
Giolli schreef:
Waarom maakt iedereen hier zo’n issue van en wilt iedereen TS de les lezen? De meeste berichten zijn niet echt zonnig van humeur. Dapper hoor, tegen een jong meisje.

We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.
Come on, paarden stallen in een garage? Garage is vaak laag/plat dak/weinig licht en ventilatie. Die beesten zouden de huidige week amper doorkomen, als ze het al redden. Water is er bijv. ook niet, nee ik snap dit echt niet.


Giolli schreef:
We mogen er best van uit gaan dat de ouders van TS verstandig zijn en zelf hun beslissing zullen maken en anders de gemeente wel.


TS is 13, stelletje dromenvangers.

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:36

Toch blijft het punt dat het nou eenmaal niet toegestaan is om een paard zomaar in een garage te houden. Waar laat je de mest? Dat kun je niet zomaar ergens kwijt? Ga lekker op een pensionstal staan... En anders ergens anders waar t paardje 24/7 op de wei kan.

Misschien is het slim om dit topic even door je ouders te laten lezen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:37

Shae schreef:
Als er genoeg ventilatie is, vraag ik me wel af wat voor garage het is en hoe die eruit ziet. Heb je foto's? En heb je nagedacht over hoe je gaat zorgen dat er geen overlast komt vanwege ongedierte? Hoe zit het met brandgevaar? Heb je het idee dat je daar met een prettig gevoel je paarden 's nachts kan neerzetten?

De vragen zijn oprecht nieuwsgierig bedoeld. Ik zie het niet helemaal voor me.


Er zijn best veel boeren die in de garages hun hooi enz. neerzetten, dus ongedierte en brandgevaar is niet alleen mijn probleem, daar komen wij, samen, als gezin , wel uit hoor.

Ja, ik vind het prima om mijn paarden er te stallen.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:38

Misschien kan je een foto van de garage plaatsen ts?