Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:57

Volgens mij ga je toch rijden, wat wij ook zeggen.. Dus om mezelf verdere frustratie te besparen: :evaw:

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 18:57

Montgri schreef:
Je bent te groot voor een Shetlander. En als je echt van Shetlanders houd accepteer je ook dat je op een zeker punt niet meer kan rijden omdat je te groot bent. Er zijn genoeg leuke dingen die je kunt doen zonder rijden.
Het komt over alsof je willens en wetens wilt rijden op een Shet. Ik zelf heb dan altijd sterk het gevoel dat je niet om het beestje zelf geeft, maar enkel op het rijden. Hebben bepaalde wedstrijd ruiters ook. Kunnen ze niet verder met het paard door blessure word het paard afgedankt. In mijn ogen gaat het om de band die je hebt met een paard en rijden is een leuke bijkomstigheid.

Nog even voor de duidelijkheid ik heb er nog nooit opgezeten!

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 18:58

nine1987 schreef:
Volgens mij ga je toch rijden, wat wij ook zeggen.. Dus om mezelf verdere frustratie te besparen: :evaw:

Huh hoezo? :')

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:00

Eline04 schreef:
Montgri schreef:
Je bent te groot voor een Shetlander. En als je echt van Shetlanders houd accepteer je ook dat je op een zeker punt niet meer kan rijden omdat je te groot bent. Er zijn genoeg leuke dingen die je kunt doen zonder rijden.
Het komt over alsof je willens en wetens wilt rijden op een Shet. Ik zelf heb dan altijd sterk het gevoel dat je niet om het beestje zelf geeft, maar enkel op het rijden. Hebben bepaalde wedstrijd ruiters ook. Kunnen ze niet verder met het paard door blessure word het paard afgedankt. In mijn ogen gaat het om de band die je hebt met een paard en rijden is een leuke bijkomstigheid.

Nog even voor de duidelijkheid ik heb er nog nooit opgezeten!

Dat zeg ik ook niet.
Maar wat ik ook in je voorgaande topic las is dat je vraagt om advies, maar vervolgens enkel tegen iedereen in springt met dat je nog makkelijk kan rijden op een Shetlander.

Je moet het zelf weten, succes er mee.
Maar IK vind het niet kunnen dat jij met jou lengte op een Shet springt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:01

Rij dat beestje in en laat hem dan over aan een kleiner persoon. En ga daarna mennen met hem.
Hij zal toch ingereden moeten worden en als jij lange benen hebt maar geen lang bovenlichaam dan kan het inrijden nog wel.
Ik las hier iemand zeggen kinderen van een meter erop zetten. Sorry mijn neefje van 2 is 95 cm... die kleintjes ga je toch niet op een groene shet zetten!

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:03

Montgri schreef:

Nog even voor de duidelijkheid ik heb er nog nooit opgezeten![/quote]

Dat zeg ik ook niet.
Maar wat ik ook in je voorgaande topic las is dat je vraagt om advies, maar vervolgens enkel tegen iedereen in springt met dat je nog makkelijk kan rijden op een Shetlander.

Je moet het zelf weten, succes er mee.
Maar IK vind het niet kunnen dat jij met jou lengte op een Shet springt.[/quote]

Huh wat ik vraag alleen wat jullie redenen zijn, want sommige zeggen van wel, andere van niet dus een reden is wel handig dan. :P bedankt voor je reactie!

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:04

Snooki schreef:
Rij dat beestje in en laat hem dan over aan een kleiner persoon. En ga daarna mennen met hem.
Hij zal toch ingereden moeten worden en als jij lange benen hebt maar geen lang bovenlichaam dan kan het inrijden nog wel.
Ik las hier iemand zeggen kinderen van een meter erop zetten. Sorry mijn neefje van 2 is 95 cm... die kleintjes ga je toch niet op een groene shet zetten!

Ja, het is ook niet de bedoeling dat ik op haar blijf rijden. Maar wat valt onder een kort bovenlijf of lange benen? Weet iemand dit misschien :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:21

Eline04 schreef:
Snooki schreef:

Ja, het is ook niet de bedoeling dat ik op haar blijf rijden. Maar wat valt onder een kort bovenlijf of lange benen? Weet iemand dit misschien :+

Je zoekt gewoon excuses om te blijven rijden. Lange benen kort bovenlichaam doet er niet toe.
Je totale lengte is TE lang.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:22

Daar is geen standaard maat voor. Vraag je moeder eens of een andere volwassenen die kennen jou postuur.
En inrijden kan echt wel

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:23

Snooki schreef:

Ja, het is ook niet de bedoeling dat ik op haar blijf rijden. Maar wat valt onder een kort bovenlijf of lange benen? Weet iemand dit misschien :+[/quote]

Je zoekt gewoon excuses om te blijven rijden. Lange benen kort bovenlichaam doet er niet toe.
Je totale lengte is TE lang.[/quote]

Hohoho. Ik regeer hier op Snooki. Ik zoek geen excuus om haar perse in te rijden, was gewoon benieuwd naar jullie meningen!

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:24

Snooki schreef:
Daar is geen standaard maat voor. Vraag je moeder eens of een andere volwassenen die kennen jou postuur.
En inrijden kan echt wel

Ja denk je? Ik ben over het algemeen wel smal gebouwd, maar ik wil niet die hele pony verpesten natuurlijk

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:25

Nee natuurlijk niet. Je rijd hem toch ook niet door... neem ik aan. :Y)
Gewoon inrijden en dan een geschikte ruiter verder laten rijden. En lekker gaan mennen

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:27

Snooki schreef:
Nee natuurlijk niet. Je rijd hem toch ook niet door... neem ik aan. :Y)
Gewoon inrijden en dan een geschikte ruiter verder laten rijden. En lekker gaan mennen

Oké, dus inrijden kan écht geen kwaad met mijn lengte/gewicht?

Patty14

Re: Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:30

In je vorige topic hebben al zoveel mensen gezegd dat je te groot bent. Waarom vraag je het dan nu weer?
Je luistert er toch niet naar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:31

Ik vind dat dat niet een heel goed idee is. In het begin missen die beestjes balans en als jij te lang bent wordt het voor zo’n beestje alleen maar lastiger.
Er zijn zat kleine/jonge handige ruitertjes die hem kunnen inrijden.

Is mennen geen optie?

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:32

Es_ther schreef:
Ik vind dat dat niet een heel goed idee is. In het begin missen die beestjes balans en als jij te lang bent wordt het voor zo’n beestje alleen maar lastiger.
Er zijn zat kleine/jonge handige ruitertjes die hem kunnen inrijden.

Is mennen geen optie?

Jaa, die ruitertjes zijn wel moeilijk te vinden, denk dat ik het toch niet ga doen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:32

Snooki schreef:

1.20 meter ja, niet 1 meter. Bij mijne komen er alleen kleine kindjes op want die is 84 cm. Maar dat is een 11 jarige ruin die goed genoeg beleerd is voor een rondje kinderhobbelen terwijl er twee volwassenen meelopen. Dus ik raad ts nog steeds lange teugelen en dan mennen aan. En daarna pas beleren door een handig kind en dan kan 1.30 ook omdat ie beter in de spieren zit.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 12-02-19 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:33

Patty14 schreef:
In je vorige topic hebben al zoveel mensen gezegd dat je te groot bent. Waarom vraag je het dan nu weer?
Je luistert er toch niet naar.

Lees even de topic opening :j

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:34

Jorex schreef:
Snooki schreef:

1.20 meter ja, niet 1 meter. Bij mijne komen er alleen kleine kindjes op want die is 84 cm. Maar dat is een 11 jarige ruin die goed genoeg beleerd is voor een rondje kinderhobbelen terwijl er twee volwassenen meelopen. Dus ik raad ts nog steeds lange teugelen en dan mennen aan.

Ja mennen lijkt me ook leuk, ik ben gisteren begonnen met langelijnen!

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 19:34

Langelijnen ging best goed, alleen af en toe snapte ze het sturen nog niet en liep ze peil de ander kant op. Iemand tips?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:38

Mennen moet je overigens niet alleen aan beginnen, altijd met hulp. Lange lijnen is ook een goed begin inderdaad. Handig om het stuur en de commando's erop te zetten. Ik doe voor het stuur dan bij het leren zowel de buitenhand naar voren, dan pas binnenhand wat eraan en dan zweep zachtjes aan de kant waar ze niet heen moeten, zodat ze het leren dat dat bit stuur betekent. Die zweep alleen als ze het echt even niet snappen zodat het geen "trek m de juiste kant op" wordt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:40

Eline04 schreef:
Langelijnen ging best goed, alleen af en toe snapte ze het sturen nog niet en liep ze peil de ander kant op. Iemand tips?

Iemand mee laten lopen :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:49

Je kunt een pony ook inrijden zonder er zelf op te gaan zitten. Zowel jij als je vriendinnen zijn te groot. Ik vind dat er altijd zo sneu uit zien grote meiden op kleine pony's.

Mijn shetten heb ik vanaf de grond beleerd. Aan de dubbele longe en met de lange lijnen kun je het stuur en de rem aanleren. Daarnaast kennen ze van het longeren ook al de stemhulpen. Uiteindelijk een kindje erop gezet die de beenhulpen geeft. Tegelijkertijd geef ik een stemhulp. Die kleine rakkers hebben het dan binnen no time door en dan kunnen kinderen leuk rond rijden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:52

Montgri schreef:

Dit!!
Ik zie gewoon zo een oud-Slagharen meisje voor me of een huidig Ponypark-city meisje.......
En maar scheuren en springen op die pony's.......leven de lol, behalve voor je knol!!
Maar snap ook de eigenaar van de shets niet, die dit willens en wetens lijken toe te laten.

Leuk.....zo een ponymeisje, en zijn we niet allemaal zo begonnen.......maar hopelijk ben jij een verstandig meisje en nemen die vriendinnen een voorbeeld aan jou!!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:55

Hoe zit het dan met al die lange mensen op IJslanders... voeten komen soms echt wel voorbij de knieën hoor. Volgens mij is TS heel goed bewust van haar lijf en gewicht en wat dat doet bij een shetlander.
Er is ook een jongedame die op een shetlander dressuur rijdt. De pony heet Zorro. Als je googelt op dressuurshetlander Zorro vindt je het vast.