Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:Met je voeten bij de knieën.... Tja, dan verschillen we daarin echt van mening.
Het is dan niet meer in balans en kun je nooit meer de correcte hulpen geven, want ook je romp zal een end boven de pony uitsteken waardoor je zeker last krijgt van het hefboomeffect.
Shetlover4 schreef:khirshanta schreef:Je lijkt er al goed over nagedacht te hebben
Een paar vragen toch, misschien iets wat je nog niet bedacht had;
-zoals er al een aantal zeggen; hoe ga je het doen als je tóch niet daar kunt blijven? Ik heb het helaas al vaak gezien
-kun je ook een koliekoperatie betalen, en de medische zorg bieden die je pony misschien nodig heeft? Stel hij raakt ernstig gewond, heb je dan zelf tijd en geld om er goed voor te zorgen, of heb je iemand met ervaring die je kan helpen?
-50 euro is een geweldige prijs! Zit er hooi, stro en eten bij?
-hoe ga je het aanpakken als het zadel niet (meer) past?
-dat er bekapt wordt is super, maar wat als je pony beslagen moet worden? (kost hier zo'n 90 euro per keer, vierkant beslagen)
-wat als jouw pony en je verzorgpony elkaar helemáál niet mogen, is er dn mogelijkheid ze apart te houden?
-heb je ook de jaarlijkse entingen, wormkuren, tandarts en verzekering in je berekening zitten?
Misschien wel dingen waar je allang over na hebt gedacht, en misschien gaat alles wel super goed en kun je nog 30 jaar van een gezonde pony genieten, maar het is altijd goed om voorbereid te zijn
- Als het echt onmogelijk is daar te blijven, kunnen we ook kijken naar een andere boerderij, hier in t dorp genoeg
- Op stal loopt iemand die kan bekappen, ijzers vind ik zelf een beetje overdreven voor een shetlander![]()
- Voor €50 heb ik onbeperkt weidegang, stal als het moet, een bak, onbeperkt hooi en een zadelkast , biks koop ik zelf, dit is Pavo Basic Plus, €12 per zak van 20 kg. 100 gram per dag is de juiste hoeveelheid, mocht het te weinig zijn 150 gram
- Op stal hebben we ook al een zadel liggen, Voor grote Shetlanders. Deze is voor mij geheel gratis, scheelt dus weer
- Als ze elkaar niet mogen, daar hebben ze 15 weilanden
- Ja, allemaal in de berekening zitten
tengeltje11 schreef:Idd en ik vraag me ook af hoe goed die persoon is die de hoeven kapt daar?
Want klinkt niet als een super kundig iemand en hoeven kappen moet echt wel goed gedaan worden,of je krijgt op den duur enkel elende....
Hier echt 10 hoefsmeden gehad voor ik tevreden was met iemand,en dat waren dan echt allemaal mensen die dat prof deden en niet 'als hobby'.
Ik denk dat je geen realistisch beeld hebt over een pony ouden.
Een zadel moet passen,eentje die er ligt,past 9/10 gewoon niet(goed),maar dat moet je ook zien.
De 50 euro/maand,ok,maar wat als je pony hoefbevangen raakt op de weide(wat wel meer Shetlanders hebben)? Dan kan hij op geen enkele weide meer.....
Wat idd met medische kosten?
Shetlover4 schreef:Ik heb al een spaarpot achter de hand, voor de mensen die dachten dat ik €400 had en daarmee ver dacht te komenNee, ik heb al echt ene tijd gespaard, en ik pas echt prima op een shetlander, Dus het excuus 'te groot' vind ik vrij over dreven. En ik wil echt niet alleen maar rijden, en als het zadel niet past, dan kopen we er toch 1 die wel past
Delphi schreef:Tja aan je reacties te zien ben je erg zelf helemaal uit. Je veegt alles opzij en alles is geregeld en niks is een probleem. Dan zou ik inderdaad er voor gaan. Ik blijf het alleen oneens met je dat je nog op een shetlander past. En met mij meerdere mensen. Maar dat wil je blijkbaar niet horen.
WendyLotte schreef:Waarom niet? Als je daar voorlopig mee vooruit kan. Niet alle pony's blijven 20 jaar bij dezelfde eigenaar. En als jij er van alles mee gaat doen en hij-zij is van alles gewend, is de eventueel volgende eigenaar heel erg blij. Wij zijn ook zo begonnen. Shetje zo mak maken dat kleine kinderen er veel plezier van hebben, en jij kunt eventueel sparen voren een opvolger.
anjali schreef:Een shetlander is heel leuk. Maar als je ook wilt rijden zal die heel snel te klein voor je zijn. Of je moet hem willen aanspannen,maar dat is weer een vak apart. denk er eerst goed over na,want al is een shetlander klein,het is wel een volwaardig paardje wat ook een volwaardige verzorging verdient.
Nikass schreef:Wat leuk dat je zo serieus ermee bezig bent. Ik denk dat je met je ouders moet bespreken of zij willen bijspringen als er onverwachte hoge kosten komen. Als zij dat willen dan zou het in principe kunnen.
En dan zou ik inderdaad voor een grotere pony gaan. Wie betaalt de aanschafprijs?
Shetlover4 schreef:Delphi schreef:Tja aan je reacties te zien ben je erg zelf helemaal uit. Je veegt alles opzij en alles is geregeld en niks is een probleem. Dan zou ik inderdaad er voor gaan. Ik blijf het alleen oneens met je dat je nog op een shetlander past. En met mij meerdere mensen. Maar dat wil je blijkbaar niet horen.
Ik wil het prima horen, maar ik vind het onzin. Net zei iemand: dan kom je een halve meter boven je pony uit. Niet dus. 38 cm. De pony is 1.10, dus dat vergelijken met een pony van 98 cm etc etc .. Dat is een beetje...
Shetlover4 schreef:Nikass schreef:Wat leuk dat je zo serieus ermee bezig bent. Ik denk dat je met je ouders moet bespreken of zij willen bijspringen als er onverwachte hoge kosten komen. Als zij dat willen dan zou het in principe kunnen.
En dan zou ik inderdaad voor een grotere pony gaan. Wie betaalt de aanschafprijs?
Ik betaal de aanschaf prijs! Ik heb al met hun overlegt, ze willen misschien zelfs de €50 stalligsgeld betalen! Joehoe!