Lotte543 schreef:BlackBeautyZ schreef:dan weet ik een leuke opleiding voor je! Ik zit zelf op de HAS in Venlo en ik studeer bedrijfskunde en Agri-foodbusiness. MAARRR..... ik ben ambassadeur voor een nieuwe opleiding op onze school. een opleiding waar ik zelf voor zou kiezen als die opleiding toen bestond: Paard en dier. Dit is nog niet de officiële naam, we zijn nog volop bezig om inrichting te geven aan de opleiding. we willen in ieder geval vanaf september starten!
kort over de opleiding: je leert niet hoe je stallen moet uitmesten, je leert alles over het management zodat jij later je eigen stal kan hebben, werkzaam kunt zijn bijvoorbeeld bij voederbedrijven zodat je paardenbedrijven mag adviseren, etc. etc. je krijgt: stukje recht, logistiek, alle disciplines komen voorbij, je krijgt bedrijfskunde, economie, ga zo maar door.
het leukste: om de week ga je op excursie naar bedrijven wat met paarden te maken heeft. stallen, transporteurs, voederbedrijven, noem maar op.
misschien is dat iets voor je?
Wow dit klinkt inderdaad heel gaaf, zeker omdat je nog heel veel richtingen op kan maar weet je toevallig ook wat voor profiel je ervoor nodig hebt? ik zit nu in havo 3 en moet straks kiezen ik ben niet heel goed in excacte vakken maar ik hou ervan om mijn opties open te houden zeker nu ik de paardensector ook aan het overwegen ben.
Ik denk dat het in de praktijk tegenvalt welke kant je echt op kunt. Er zijn teveel paarden meisjes met diploma op zak. En je titel hbo is dan echt geen bijzondere troef.
Wil je het echt? Dan gewoon doen! Maar calculeer altijd risico’s in.
Doe desnoods een algemene studie ernaast bijvoorbeeld bedrijfskunde ofzo.