anjali schreef:Als ik jou was zou ik eens beginnen met een leasepaard.Want er komt echt heel veel bij kijken en als er problemen ontstaan is de lol er gauw af.Als het heel goed gaat meteen leasepaard kun je die vaak later overkopen.
goeie tip!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melewel94 schreef:Freya6 schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die roepen niet doen, zelf wel een paard hebben
Ja hooren juist daarom raadt ik het af. Blijft alsnog een persoonlijke mening, TS doet ermee wat ze wil, maar ik ben er geen fan van
Lynnepinny schreef:Als je 13 bent zit je waarschijnlijk in de tweede klas; er gaat nog wel verandering komen in die zeeën van tijd.Verder vind ik dat je er nog niet heel realistisch over hebt nagedacht. Samen een pony delen kan echt nooit goed gaan. Dat zou moeten betekenen dat je alles, maar dan ook alles samen moet bespreken en ervoor moet zorgen dat dit ook goed gaat. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat ook echt vaak lukt.
Daarnaast is een paard hebben een gigantische verantwoordelijkheid. Op een landje alleen staan gaat gewoon niet, en ik denk dat dat weiland waar je rondjes in kan lopen ook niet ideaal zou zijn. In de winter kan dat nog wel eens veranderen in een grote blubberboel, wat bijvoorbeeld ook weer veel last voor de pezen is. En wat doe je als er iets mis is met je paard? Of als je er door een blessure maanden lang niks mee kan?
Ik wil niet zeggen dat je geen eigen paard moet nemen, maar denk er eerst even wat beter over na. Er komt zoveel meer kijken bij een paard dan alleen hoe duur een paard is en hoe goed je kan rijden.
Melewel94 schreef:Freya6 schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die roepen niet doen, zelf wel een paard hebben
Ja hooren juist daarom raadt ik het af. Blijft alsnog een persoonlijke mening, TS doet ermee wat ze wil, maar ik ben er geen fan van
A3a1 schreef:Hmmm dat ligt aan de leasevorm die je kiest.
Maar minder zelf doen, is zeker veel duurder en dan komt er niks van sparen.
A3a1 schreef:Voor mij maakt lease, of verzorgpaard niks uit, als die weg moet, of het stopt of overlijd, vind ik dat net zo erg.
Linde99 schreef:Ik zou voor een leasepaard gaan. Mocht je het ooit drukker krijgen met school of als je gaat studeren kan je daar altijd makkelijk vanaf. Een eigen paard die heb je nou eenmaal en die kan je niet weg doen. Met een leasepaard kan je in de tussentijd nog veel meer leren en ook sparen!
Safjelove schreef:Ik ben het al tijden met mijn ouders aan het bespreken en vanavond ga ik aangeven dat ik het toch graag wil proberen.. Zijn er nog tips voor ras, leeftijd?