Warmbloed kletstopic?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

immanuela29

Re: Warmbloed kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:56

Super leuke paarden allemaal! <3
Hier ben ik met mijn BWP merrie! ;)

Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:39

Ah super knap paardje! Wat doe je zoal met haar?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:28

jumpyhorse schreef:
Leuk! Wat ik me eigenlijk al langer afvraag heleennn, hoe heet je paard?

Mijn paard heet Ixquisa!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:32

Knappe paarden komen hier voorbij.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 10:33

Afbeelding

Afbeelding
Deze twee moesten verplicht badderen :')
Moonlight is bang van water dus die was ik alleen als hij meer op een bonte lijkt dan op een witte _O- _O-

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:58

Pleun02 schreef:
Ah super knap paardje! Wat doe je zoal met haar?

Op het moment helaas veel dressuur. Maar ben onderweg terug naar het springen. Vinden we allebei stukken leuker! :j Ook hebben we allang het aantal winstpunten verzameld voor om te mogen springen *\o/*

Andriella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 01:30

jumpyhorse schreef:
wat een knapperd, ik heb een zwak voor vossen :')

bedankt :)

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 06:37

Ha leuk een kwpn topic.

Dit is mijn kwpn merrie van 23 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 07:21

Ze ziet er nog super uit voor haar leeftijd! Verder ook geen lichaamsgebreken?

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:14

Vandaag een super fijn bosritje gemaakt! Lekker in het water geweest ook!
Zelfs bitloos +:)+
Zijn er nog meer mensen die regelmatig met hun warmbloed het bos in gaan hier?

Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 17:43

Wij hebben niet echt een bos hier in de buurt ( half uur rijden met auto is het dichtst, en daar zijn we niet meer welkom ivm persoonlijke redenen) maar zwemmen staat wel op mijn bucketlist voor deze zomer!

Morgen vertrekken wij naar frankrijk, vier hele dagen de paardjes missen ;( maar dat overleef ik wel, hopelijk :=

Zijn er in dit topic nog mensen die hun paarden zo sober mogelijk houden? Hier het hele jaar door buiten met onbeperkt hooi, in de winter gwn scheren en een goede deken op. Niks krachtvoer, enkel bij extreme ostandigheden op stal. Na frankrijk beginnen we aan de schuilstal op de winterwei.

Ik ben van mening dat hoe soberder, hoe gezonder. Uiteraard, als het nodig is wel wat krachtvoer, maar niet als het niet nodig is.

Straks maar even nog een goede poetsbeurt aan alle drie, morgenvroeg een dikke knuffel en HOPPA voor 9u de auto in *\%/*

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:38

Bij ons krijgt ze een halve dag op de wei wat gras, daarnaast nog 3 x hooi, 1 kg brok en wij voeren haar muesli bij als ze gewerkt heeft. Als ze niet werkt krijgt ze de muesli dus niet, wel gewoon brok. Gelukkig wordt ze niet zo snel dik :j

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 14:16

“ down, down, down” :D
Afbeelding

Eerste keer op commando liggen, knappe poown <3

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:43

Aah super lief!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 20:42

ja he <3
was er overigens wel een kwartier mee bezig, maar hem kennende gaat hij volgende week binnen de minuut liggen :j soms moet hij er echt een nachtje over slapen, dan gaat iets de ene dag niet, en de volgende dag perfect :o

ik heb hem ook al 6 jaar :j man, wat ben ik vaak gelanceerd geweest :') hij kon van een ontspannen stap opeens hoofd naar beneden, draai rond zn as en bokken, zo hoog bokken! probeer dan als 6 jarig ukkie maar eens te blijven zitten :') ik geloof dat ik bij de eerste keer dat ik erop ging (hij was een verrassing dus wist ook van niks, opeens stond ie aan de voordeur) binnen de 5 min er naast lag, mijn allereerste salto _O- _O- _O- maar heb al die tijd doorgezet, en kijk nu eens <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
nu krijgt trouwens geen paard me meer van zn rug, ik kan een hele rondes bokken uitzitten zonder zadel, ja is alleens gebeurt :=

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 13:48

Ehm, ik heb boem gedaan :+

We waren aan het springen en eens aan het kijken hoe hoog we konden, mijn toenmalig record stond op 1m05. Een meter tien staat het nu, een meter 15 is helaas dus niet gelukt :+ we kwamen wat te dicht waardoor heilig hart twijfelde, maar toch sprong, ikke vliegles gehad :')
Er is een filpje waar je me zag vliegen, ik deed toen ik neerkwam een ware breakdance move _O- ik viel op mijn rug, daarna op mijn kont, vraag niet hoe _O- op dat filmpje hoorde je mij nog heel trots schreeuwen “ ik leef nog!” _O- en ondanks dat we geen omheining rond de bak hebben, bleef dat maffe beest rondjes draven op de hoefslag, zo’n 5 minuten lang, daarna ging ze naar stap en naar de stal _O- ben haar geen ophalen en nog een laag sprongetje gemaakt voor het vertrouwen, met mijn oude cap welliswaar. De nieuwe is al besteld, want ik ga dus écht niet met een cap rijden waarvan ik niet weet of hij nog wel 100% veilig is, ook niet omdat ik altijd de eerste ben die op het jonge grut moet, omdat ik het minst weeg.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:46

Aah handig jumpyhorse xD heb je er nog iets aan overgehouden?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 08:26

Nee gelukkig niet, twee jaar geleden heb ik mijn verjaardag al in gips gelegen door een stomme ik wil rechtdoor en paard wil linksaf :+ dus gelukkig niet

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:19

Oh haha! Ga vanavond nadat we twee weken op vakantie zijn eindelijk weer rijden *\%/* Mijn paard heeft die tijd ook stilgestaan en we hebben een bit om uit te testen te leen dus ben benieuwd hoe het gaat. Als het goed gaat doe ik straks nog wel een update :')

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:29

Het ging wel goed! Een beetje onenigheid over hoe snel we wilden in galop, maar verder heel fijn gereden voor twee weken stilstaan!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 17:33

super! die galop ook altijd he :+
wat voor bit was het?

hier heeft heilig hart EINDELIJK haar vliegenmasker. ze heeft een aandoening aan haar oog, cherry eye,
die vooral bij honden voorkomt. google maar eens. zelfs in de kliniek van Gent hadden ze dat nog nooit gezien. opereren gaat niet, mits juist behandeld (lees hele jaar door vliegenmasker :roll: ) heeft ze er geen last van, en het is aangeboren dus ze weet ook niet anders. zodra er vuil of vliegen in komen begint het te etteren en ziet ze niks meer, dus vliegenmasker is de ideale uitkomst :(:) :(:) :(:)