Help! Mijn paard wilt niet ontspannen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beyzx24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 19:37

Cowgirl schreef:
Als ze overbelast is zou ik haar eens een paar weken op de wei zetten. Laat lichaam en geest maar eens tot rust komen.
Dan ga je zorgen voor passend tuig, instructie en kijk je hoe ze dan is. Loopt ze dan nog zo stijf dan is het raadzaam om verder te gaan kijken naar bv een fysio/ostheopaat etc etc

Verder moet een paard echt wel een dagdeel buiten kunnen lopen met andere paarden. Gewoon om paard te kunnen zijn.

we hebben haar al vanaf vandaag op de weide gezet voor 1week en een half totdat ze beter is (ze staat samen met andere paarden)

beyzx24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 19:40

kleinvosje schreef:
Helaas is dat niet echt voldoende weidegang. Als ze hun energie niet kwijt kunnen is de kans op stress onder het zadel groter.

Staat ze alleen, bij jou aan huis, pensionstal/ maneges?

ze staat met andere paarden op de wei ( ze staat gestald in een manege)
we laten haar voor een week en paar dagen erop

kleinvosje

Re: Help! Mijn paard wilt niet ontspannen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:48

Dat is al een goede beslissing. Verder: lees even goed wat voor vragen er nog meer gesteld zijn. Ik vroeg naar het zadel. Iemand anders vroeg naar begeleiding. We willen je niet aanvallen of afkraken, maar advies geven. Zonder goed beeld van je situatie gaat dat niet ;-)

trysteffy

Re: Help! Mijn paard wilt niet ontspannen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:08

Ik zou maar toch naar een andere stalling is kijken waar het rustiger is voor je paard kwa mensen en waar die dagelijks buiten komt.

Veder is haar zadel/bit/hoofdstel wel goed? Ben jij goed ontspannen? Je kan namelijk ook onbewust spanning maken dat je het niet door heb(heb ik voornamelijk last van)

En misschien is een chiropractor of een eostopaat laten komen dat kan nooit verkeerd zijn misschien dat je paard gewoon een blokkade heeft in zijn lichaam of een spier die niet lekker zit waar door die niet kan ontspannen.

Ieder geval er kunnen zo veel reden zijn waarom je paard dit doet