Verder bind ik hem ook wel eens zo vast als ik twee tellen zijn hoefschoenen of paspoort ofzo nog even pak.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Linda schreef:Ik zet ALLE paarden vast met touwhalster, ook gerust uren achter elkaar zonder mijn toezicht.
Als je paard fatsoenlijk halstermak (eentje die trekt bij vaststaan is niet halstermak), zal het nooit problemen geven. Ik heb er nog nooit eentje van gewond zien raken.
De reden dat ik ze gebruik omdat ze niet kapot getrokken kunnen worden (waardoor je een paard krijgt dat leert, terugtrekken = weg van halster).
Ik draag wel altijd een mes bij me, mocht er eentje zijn die blijkbaar niet halstermak was en de knoop te strak trekt zodat ik hem niet los kan krijgen (en zelf dan nooit een wond gezien).
Uiteraard zet je een paard nooit met wat voor halster ook vrij in het weiland.
_Linda schreef:Uiteraard zet je een paard nooit met wat voor halster ook vrij in het weiland.
astridastrid schreef:http://www.thinklikeahorse.org/index-4.html
Scroll maar even naar de foto’s.
Een touwhalster is een werkhalster en wees je bewust dat hij inderdaad niet los kan. Zelfs al kun je het touw makkelijk los klikken, als het paard op het stukje gaat staan wat onder het touwhalster hangt. Brrrrrrrrr...