Penny!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:42

MorxIowa schreef:
Great :D

Er was ook eens een keertje dat ik mijn verzorgpaard liet rijden door mijn beste vriendin. Ze wou het paard per se alleen opzadelen dus ging ik een drankje in de cafetaria drinken 8-). Toen ik zag hoe ze de piste binnekwamen viel ik bijna af mn stoel! Mijn verzorgpaard was in een hoopje glitterende vlechtjes veranderd. Mijn vriendin vond het zelf erg mooi. Ik schaamde me dood toen een groepje volwassenen me kwamen vragen of die "circuspony" van mij was. :\ :\ :\

Heerlijk :D
Niet voor schamen, gewoon lachen en ja roepen.
Hier had paardlief roze hoefijzers 8-) iedereen had de grootste lol erom.

Ik hou stiekem wel van kleine penny meisjes hoor, toen we nog op de manege gestald stonden hoefde ik bijna nooit zelf te poetsen. Soms stonden ze met hele groepjes te kammen en borstelen.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 18:44

Dat is (zoals TS al zei) de etter-penny manier. Je hebt ook de leuke manier, hehe.
Soms zie ik van dat glitterspul voor de hoeven op de vacht, en dan ben ik erg geneigd het te kopen hoor. Heb het nog nooit gebruikt, maar zie het altijd voorbij komen.
----------------------------------------------------------

Ik heb voor mn verjaardag glitterhoevenspul en glitterspray gekregen. Gebruik het alleen nooit. :\

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:19

Heeerlijk zo'n topic, echt, als ik af en toe mijn berichten van 2,5 jaar geleden ga terug lezen... :') :')
Maar, ik vind penny's niet persee ''ettertjes''. Ze bedoelen het niet kwaad...
Maar ik denk ook dat er wel een paar dingetjes uit je verhaaltje wat overdreven zijn hoor... :o
Zomaar je hoofdstel uit doen? zouden ze dat durven dan :D :+

Change3x

Re: Penny!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:31

Kleine ‘penny kinderen’ met je pony laten tutten... <3
Afbeelding

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:38

Voel me erg gediscrimineerd hier...

Grapje hoor, mijn naam is gewoon Penny, vandaar mijn boktnaam. :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:49

Op een dag was een pony uit de weide verdwenen. Een jaarling welsh A hengstje. Politie gebeld maar nergens een loslopende pony gemeld. Omgeving en de gracht rond de wei afespeurd.
Toen zag ik een missend halster en dat de stroom van de draad was gehaald.

In de omgeving gaan zoeken. Mesthoopje was aanknopingspunt. Na een half uur zoeken de jaarling gevonden met 2!!! Meisjes van een jaar of 12 op zijn rug. 1 was hem uit de weide komen halen en tegen haar vriendinnetjes gezegd dat het haar pony was die een dagje aan huis mocht staan vanuit de manege. Gezellig met zijn allen op pad.
Je kan je voorstellen dat ik heel erg boos geworden ben.

Naast het feit dag ze een pony uit de wei gestolen hadden, met 2 op een klein jaarlinghengstje zaten en door de wijk aan het hobbelen waren, stonden 3 achtergebleven hengsten zonder stroom op de draad.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:04

Knolselder schreef:
Op een dag was een pony uit de weide verdwenen. Een jaarling welsh A hengstje. Politie gebeld maar nergens een loslopende pony gemeld. Omgeving en de gracht rond de wei afespeurd.
Toen zag ik een missend halster en dat de stroom van de draad was gehaald.

In de omgeving gaan zoeken. Mesthoopje was aanknopingspunt. Na een half uur zoeken de jaarling gevonden met 2!!! Meisjes van een jaar of 12 op zijn rug. 1 was hem uit de weide komen halen en tegen haar vriendinnetjes gezegd dat het haar pony was die een dagje aan huis mocht staan vanuit de manege. Gezellig met zijn allen op pad.
Je kan je voorstellen dat ik heel erg boos geworden ben.

Naast het feit dag ze een pony uit de wei gestolen hadden, met 2 op een klein jaarlinghengstje zaten en door de wijk aan het hobbelen waren, stonden 3 achtergebleven hengsten zonder stroom op de draad.

Jeetje, meen je niet. Ik zou compleet uit mijn plaat zijn gegaan, raar kind ook, toen ik 12 was hield ik ook van paarden (wou er ook graag 1, nu nog steeds hoor haha), maar ik wist toen allang al een veulen te herkennen, en ik zou nooit een paard uit de wei halen en dan zeggen tegen mijn vriendinnen dat hij van mij is. Dat heeft ook nog iets met fatsoen te maken

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:10

AlwaysH schreef:
Je bent dus zeventien, neem ik aan uit jouw profiel?

Ik zie 12 jaar staan
En kleine note in dr profiel staat geen verzorg paard/pony

Ik vind het een vreemd verhaal

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:21

Ach kind is 12, laat gaan... Over 10 jaar kan ze nog eens lachen hier om, heb ik tenminste wel met mijn posts van 10 jaar terug :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:01

anjali schreef:
Ik ben 64 en ben nog steeds een Penny. Vandaag kocht ik het blad penny omdat er een armbandje bijzat. toen ging ik het lezen en! er staat een verhaal in van een meisje wat haar pony na jaren terugvindt,en dat is letterlijk het verhaal wat ook hier op Bokt heeft gestaan. Bokt wordt dan ook genoemd.

Cooool! Ik had je tweede deel niet gelezen, en was al heel blij toen ik dacht 'lotje? LOTJE! Dat verhaal heb ik hier gevolgd!'

Dus nu moet ik ook de penny halen.

Ik ben 33 trouwens :p

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 08:16

Ik had een verzorgpaard. Ik moest haar wegdoen omdat ik er in januari ben afgevallen en naar spoed moest met een zware hersenschudding. En wat mijn leeftijd betreft, ik had het bij het registreren per ongeluk verkeerd ingegeven :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:23

Gentlegiant schreef:
AlwaysH schreef:

Ik zie 12 jaar staan

Er stond, 100%, zeventien. :')

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 10:25

Gentlegiant schreef:
AlwaysH schreef:

Ik zie 12 jaar staan

Er stond, 100%, zeventien. :')[/quote]

Als je het niet gelooft kijk dan in mijn profiel hé! Ik wil geen ruzie.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 10:28

Gentlegiant schreef:
AlwaysH schreef:

Ik zie 12 jaar staan

Dat verzorgpaard/pony moest ik in januari wegdoen omdat ik er ben afgevallen met zware hersenschudding als gevolg.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:38

Ik denk dat het merendeel van de vrouwen hier aan de term Penny voldoet hoor. De lange topics met dezelfde kiekjes, de in de trouwjurk op het paard, de 70ste set dekjes met bijpassend oornetje, de tussen de oortjes foto's. En glitterspray voor je paard? Superpenny. Allemaal Penny. Niks mis mee.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:00

Inderdaad, niets mis mee zolang je niets doet wat niet mag. En wat het gespeculeer over de leeftijd van TS ermee te maken heeft snap ik ook niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:30

lol, om heel eerlijk te zijn, de tekst in het OP heeft een erg hoog pennygehalte op zich zelf staand al..

zoals iemand al aangaf, je hebt positieve penny's, negatieve penny's en iets dat er tussenin zit..
voor mijn gevoel is TS de laatste categorie.

Citaat:
Ze was donkerbruin en had mooie zwarte manen. Toen ik met mijn nieuwe spulletjes haar wou verwennen
kleur/uiterlijk doet er blijkbaar toe.. verwennen met nieuwe spulletjes (trutten en speciale borstelsetjes?)

Citaat:
Toen ik op mijn verzorgpaard reed, was ze erg gestrest. Wat wil je dan ook nadat er twee onbekende meiden in je stal je manen wouden afknippen!

een paard wordt echt niet gestrest omdat er haren geknipt worden natuurlijk.. dat is omdat er uitgebreid geruziet is voor zijn neus.. daar deed je natuurlijk even hard aan mee.

Waarom is het tot je schrik als er een paar meisjes staan te kijken naar het rijden in de bak?

ook t 'mijn paard'..

en het jezelf best wel een beetje boven meiden stellen die waarschijnlijk van toeten noch blazen weten maar een verzorgpony zouden willen hebben, doet erg penny aan..

lol en om heel eerlijk te zijn, hoevaak heb je dan je zweepje gebruikt op een paard dat volgens jou al zeer fris en voorwaards is?

die meisjes waren type onwetende penny, die wel penny's gelezen hebben en bianca boekjes maar geen ervaring hebben op welk gebied dan ook.. stokje en bittreker vind ik aparte benamingen voor iemand die niets weet van paarden.. Juist omdat stokje een term is dat veel mensen die wel met paarden te maken hebben gebruiken.. mensen die er niets van weten noemen het een zweep.. zelfs kinderen weten wat een zweep is.. ook de term bittentrekker, is juist een term die mensne die wel rijden maar van de penny zijn gebruiken voor een martingaal, daar komen mensen van buiten t wereldje helemaal niet op.. die zullen met iets komen als 'waarom zit zijn hoofd vast aan dat ding onder het zadel door'.

ts is weer type penny die het andere type neersabelt zodat ze zelf als 'serieuze ruiter' overkomt.

er zullen best meiden hebben rondgehangen in die stal, of zelfs aan dat paard gezeten hebben.. maar heb hier ook best een pennyfantasieverhaal gevoel bij (alsof het wat opgeklopt en ingekleurd moest worden om geslikt te worden) :') :') :')

Over het 17 12 verhaal..

ik geloof wel dat er eerst iets anders gestaan heeft rofl.. anders past t niet bij het OP..
Immers zelfs een klein kind van 6 herkent een 12 jarige als kind en zal t nooit mevrouw noemen.

Als de kinderen dusdanig jong waren dat ze een 12 jarige niet herkennen als kind en mevrouw noemen.. dan had ts de schaar moeten afpakken en hun moeder even moeten roepen :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:34

als aanvulling.. helft van de mensen is hier penny, een groot deel daarvan op de positieve manier.. een deel onwetend en een heel klein deel op een zeer irritante manier.. die vind je meestal meteen in je nek als je meldt dat je je paard een klap hebt verkocht omdat hij iets deed dat jou in gevaar bracht.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:20

Ach op die leeftijd van 12 zijn ze allemaal nogal Penny met grote verhalen etc. Lachen toch, was ik ook maar dat zie je achteraf pas. Ik ben 30 en heb ook nog pennymomenten :=

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 12:25

Bij nader inzien geef ik je wel gelijk :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:39

Door de titel dacht ik dat het om het paardenblad ging, door OP te lezen wist ik al genoeg :+
Het is niet erg, iedereen is penny geweest en iedereen heeft verhalen veeeeel groter verteld dan dat ze uiteindelijk waren :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:50

Ik ben 25 en ik ben ook nog best wel een penny hoor.
Ik ben gek op alles wat met zoete roze eenhoorns te maken heeft, sta zo een paar uur met mijn paard te tutten en koop al mijn paardenspulletjes in een bepaalde kleur, zodat het allemaal matched.
Soms nestel ik mezelf in een stoel in de hoek van de bibliotheek en ga een uurtje penny's zitten lezen, heerlijk! <3
Betweterige of ronduit gevaarlijke penny's zijn natuurlijk wel wat anders, al moet ik toegeven dat ik ook wel eens dingen heb uitgespookt waar ik mezelf nu wel voor de kop kan slaan :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:15

Laurora schreef:
Betweterige of ronduit gevaarlijke penny's zijn natuurlijk wel wat anders, al moet ik toegeven dat ik ook wel eens dingen heb uitgespookt waar ik mezelf nu wel voor de kop kan slaan :o

hutten gebouwd tussen de balen hooi bij de buren (50 paarden en pony's dus je kunt je voorstellen hoe hoog de stapel was die de wintervoorraad was).. door tunnels tussen de balen kruipen.. En helemaal achterin 'huisje spelen door wat balen op te stapelen en zo een huis zonder dak te maken.. gezellig op een kleedje en dan waxinelichtjes aan voor de sfeer :o

laten we t zo brengen, dat is de enige keer in mijn leven geweest dat ik letterlijk een paar fikse trappen onder mijn reet heb gehad (samen met hun eigen dochtertje dat er ook bij was).. bijna uit de hooischuur gegooid van boven af (nu ja gegooid.. de ene man duwde en de ander trok ons van twee meter hoog zonder enige woord zo roetsj naar beneden en met een paar welgemikte trappen dus tot buiten de schuur gewerkt.

en gelijk hadden ze.. we hadden levend begraven kunnen worden in de hooibalen, of de hele boel kunnen laten affikken.. geen penny verhaal, maar meer opgroeien op een boerderij en toch een keer doen wat verboden is (door het hooi kruipen... vuur maken in het hooi, daar waren de ouders niet opgekomen dat wij dat uberhaupt zouden bedenken)..

en als 7 jarige of zo, op de pony van andere buren geklommen en zonder zadel of halster rondgehobbeld in de wei, tot de buurvrouw schreeuwend (en die kon een hoooooooooge toon halen, niet normaal) naar buiten kwam en na een eraaaaaaaaaaaf, waar ik van schrik mijzelf gelijk van het dier liet afglijden, stormde ze door naar mijn ouders.. tja ik wist niet dat de pony 30+ en ook al zag hij er nog goed uit, met z'n laatste jaartje bezig was. we mochten er altijd mee omtrutten in de wei etc, rijden was nooit besproken of erop klimmen, ze hadden gewoon niet bedacht dat je op een gegeven moment als je al jaren met zo'n beest rondtrut, er uiteindelijk vast ook wel een keer op gaat zitten.

ik denk dat we allemaal wel rariteiten hebben uitgehaald. zeker als je 'op t land' opgroeide en dingen zelf ontdekte en uitprobeerde.. Mijn ouders konden zich geen rijlessen en die buurvrouw (met die hoge stem), had op een gegeven moment voor haar nichtje een rijpony gekocht, waar wij dan ook gewoon op mochten.. gewoon met een halstertje en halstertouwtje en vanuit haar raam hield ze er wel min of meer zicht op.. later kwam er een zadeltje en hoofstel.. Maar zou je nu zo'n verhaal hier op bokt lezen dan wijst iedereen op het voorhoofd :')

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:18

Ach van binnen zijn we allemaal wel een beetje penny, niks mis mee.
De enige penny meisjes waar ik me aan erger zijn de penny’s die denken dat ze de grote zwarte hengst wel even temmen. Of die beweren dat zij de enige zijn die een bepaald manegepaard kunnen rijden en die vervolgens huilen als ze niet op HUN manegepaard mogen in de les.

Verder ben ik behoorlijk penny. Het liefste rij ik in fel roze set en als ik complimenten krijg over hoe mijn pony veranderd is krijg ik een egoboost en voel ik me net een mannetjespauw.
Ik kan uren lang met mn pony tutten, maar mij krijg je niet in de buurt van de grote gevaarlijke zwarte hengst :')

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 19:20

Nynkefleur schreef:
Ach van binnen zijn we allemaal wel een beetje penny, niks mis mee.
De enige penny meisjes waar ik me aan erger zijn de penny’s die denken dat ze de grote zwarte hengst wel even temmen. Of die beweren dat zij de enige zijn die een bepaald manegepaard kunnen rijden en die vervolgens huilen als ze niet op HUN manegepaard mogen in de les.

Verder ben ik behoorlijk penny. Het liefste rij ik in fel roze set en als ik complimenten krijg over hoe mijn pony veranderd is krijg ik een egoboost en voel ik me net een mannetjespauw.
Ik kan uren lang met mn pony tutten, maar mij krijg je niet in de buurt van de grote gevaarlijke zwarte hengst :')

Voor mij ook zo waar :D :D :D .