eigen webshop beginnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:54

Nirvana_ schreef:
Naam is maar een naam he. Logo en het begin van je pagina moet het ook doen :)

Ja klopt, maar de naam moet ook wel beetje aantrekken. En mensen moeten natuurlijk wel weten wat ik ga verkopen en daarom zocht ik een naam met iets van horse erin dat het toch meteen aantrekt dat het gericht is voor paarden. Derest is ook belangrijk klopt :)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:00

xPareltje schreef:
Nirvana_ schreef:
Ik vind ze eigenlijk allemaal te lang. Misschien houden op Dihorse?
Hoewel het me iets teveel klinkt als divorce, Engels voor scheiding :P

Ik heb nog wel een aantal korte namen eventueel. Divorse, Divorza, Divora, Dizavo, Dipazo. Maar vind het dan niet echt meteen een pagina voor paardenspullen als ik deze namen hoor |(

Denk niet dat Divoza hier akkoord mee gaat. Let ook op bestaande namen ☺️

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:01

Ik ben niet zo creatief qua namen maar zou wel oppassen dat je het niet teveel laat lijken op Divoza...

Edit: Wat hierboven ook al staat, was net te laat :')

xPareltje

Re: eigen webshop beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 18:03

Het was gewoon even om een voorbeeld te geven. Omdat de voorganger de andere namen veel te lang vond, dus ik dacht misschien vind ze z'n naam dan meer geschikt..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:04

Het is wel handig dat het herkenbaar is maar dat is lastig als er al zoveel zijn.
Ik zou ook gaan voor kort of iets wat mensen makkelijk onthouden. Dus nederlands of eventueel engels.
Andere talen zijn leuk maar niet voor iedereen goed te onthouden en herkenbaar.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 18:07

Tigra_ schreef:
Het is wel handig dat het herkenbaar is maar dat is lastig als er al zoveel zijn.
Ik zou ook gaan voor kort of iets wat mensen makkelijk onthouden. Dus nederlands of eventueel engels.
Andere talen zijn leuk maar niet voor iedereen goed te onthouden en herkenbaar.

Ja precies, alleen het nadeel is de meeste makkelijke namen zijn natuurlijk al weg of ingenomen door andere grotere webshops. Ik wil mij puur gaan richten op het zelf maken van paardenspullen waar oa dus oornetjes en dekjes in verkocht gaan worden. Vandaar dat ik zelf aan het denken was aan horseproducts omdat die naam natuurlijk gelijk aangeeft wat voor iets het gaat worden. Dankjewel voor het meedenken :D

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:09

Ik zou ook niet zo snel gaan voor Divorse (klinkt hetzelfde als divorce)

Het gaat dus om zelfgemaakte oornetjes en dekjes? Zijn er nog dingen die uniek zijn voor jouw producten? Wat is kenmerkend?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 18:14

Oedi schreef:
Ik zou ook niet zo snel gaan voor Divorse (klinkt hetzelfde als divorce)

Het gaat dus om zelfgemaakte oornetjes en dekjes? Zijn er nog dingen die uniek zijn voor jouw producten? Wat is kenmerkend?

hoe bedoel je precies uniek aan mijn producten? Ik wil eigenlijk vooral oornetjes in wat speciale kleuren gaan maken, ook de standaard kleuren zoals wit natuurlijk voor op wedstrijden. Ik vind handwerken zelf heel erg leuk dus vandaar dat ik het ook openbaar wil gaan maken dat ik ook wat reacties krijg van wat mensen van mijn spullen vinden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:19

Niet te moeilijk denken. Je hoeft geen catchy, toffe, supermakkelijke naam te hebben die past bij een grote winkel, want jij bént geen grote winkel. :) Mensen zullen jou niet regelmatig rechtstreeks googlen, zoals je bij divoza of epplejeck zou doen, ze vinden je bij toeval op Facebook, of omdat ze zoeken op handgemaakte oornetjes oid., of omdat ze via-via van je horen. Als kleine verkoper is die bedrijfsnaam volgens mij helemaal niet zó belangrijk. ;)

Horseproducts geeft goed aan wat je biedt, maar ik vind 'm wel erg onpersoonlijk en algemeen. Het is niet erg herkenbaar. Waarom niet iets als 'Yvonne's Paardenproducten', 'Handmade by Yvon', 'Yvon for Horses', 'Handmade for Horses' of in 't Nederlands 'Handgemaakt voor Paarden'? En inderdaad oppassen met namen die lijken op de bekende winkelketens, dat mag echt niet namelijk. :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:32

Veel wat in mij op komt is al aangegeven. Niet te ver denken idd, beetje creativiteit en iets van jezelf er in stoppen. Zo ben ik ooit begonnen (wel in totaal iets anders) met R.E.V. Media. De eerste twee letters van mijn voor en achternaam en de v staat voor video, het geen wat ik doe in de media.

Vaak vragen mensen me waar het voor staat. En als ik het dan uitleg vinden ze het heel leuk en logisch. Dus simpel op een creatieve manier kan erg. Goed uitpakken!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:06

Nirvana_ schreef:
Ik vind ze eigenlijk allemaal te lang. Misschien houden op Dihorse?
Hoewel het me iets teveel klinkt als divorce, Engels voor scheiding :P

En daarom juist gemakkelijk te onthouden. Wat was die shop nu ook weer....? Divorce..euh Dihorse! Bingo!

Dus eigenlijk geen slechte optie hoor!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 19:37

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Het word nog een zware klus met allemaal jullie verschillende antwoorden om een passende naam te krijgen. |(

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:02

Dimizena?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:11

Ladygiroc schreef:
Dimizena?

Oh die naam vind ik ook wel heel erg leuk! :D Alleen vraag ik mij af hoe gaan mensen weten dat het handgemaakte oornetjes en dekjes zijn met die naam? Ik ben wel opzoek naar een naam voor in de toekomst ook labels eraan te gaan maken.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:38

Dimizena - handgemaakte spullen voor jouw paard :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:04

Dirento - selfmade horseproducts
Divecto
Dihorse
Diforento