Hoe snel overstappen naar een nieuw paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

immanuela29

Re: Hoe snel overstappen naar een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 23:03

Ik heb dat verkeerd gezegd! Ik bedoelde als je al een tweede paard had, voordat je wist dat je dat andere paard ging in laten slapen! Sorry mijn fout. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:04

immanuela29 schreef:
Zo, ik heb het bericht er aardiger uit laten zien, sorry maar moest het even van me afschrijven. ;)

Maar je maakt dit topic alleen om anderen te veroordelen.
Daar snap ik het nut niet echt van.
Vind jij jezelf dan een beter mens dan degenen die het anders doen dan jij zou willen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:06

immanuela29 schreef:
Wat het ook gewoon is, ik vind het niet eerlijk naar het paard toe. Ik weet dat ie er dan al niet meer is. Maar toch. Ik zal niet snappen dat je er zo snel al overgaat naar een ander. En ik snap wel dat het kan helpen met het rouwen. Maar mensen buiten de paardenwereld kunnen het zo zien; 'oh dat meisje, haar paard is net dood, oh maar ze heeft al een nieuwe. Niks aan de hand. Gaat alleen om het rijden, en niet om het dier.' Ik weet dat dit niet is hoe ze het eruit willen laten zien.

P.S. als je al een nieuw paard hebt, vóórdat je je andere paard kwijtraakt, dan is het een heel ander verhaal. :)

@minikatje nope. :\

het verlies van een dierbare is iets persoonlijks. Wanneer de dag erna een nieuw paard in stal staat, betekent dat meestal dat er al eerder naar gekeken is, eventueel gekeurd. Zelfs als het niet zo is, wat maakt het uit wat 'niet paarden mensen' of wel paardenmensen ervan vinden? Het is niet aan anderen om te oordelen is wat respectloos is of niet. Denken dat dat, in zo'n geval van rouw wel kan, vind ík dan weer respectloos. Dat jíj iets niet zo voelt, geeft je niet het recht om te oordelen over hoe anderen het zouden moeten voelen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:14

Je berichten komen eerlijk gezegd best een beetje over alsof je verwacht dat anderen erin mee gaan.

Nu je je openingspost voor de derde keer hebt aangepast komt het al een heel stuk minder respectloos over. Dat vind ik overigens heel netjes!

Edit: ik zie dat je je bericht hebt verwijderd. Omdat ik het evengoed goed van je vind dat je je bericht minder cru hebt neergezet, laat ik mijn bericht staan
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 14-02-18 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:14

denk ook dat het vooral aan jezelf ligt het is bij iedereen anders.

toen een stalgenoot van me zijn paard verloor heeft hij ook heel snel weer een andere gekocht, hij kreeg veel commentaar en ikzelf vond het in het begin ook een beetje vreemd.
maar voor hem werkte dit, zijn leven was op de stal en zelfs zonder paard was hij er meerdere keren per dag, maar dit betekende niet dat hij zn vorige paard niet miste, hij had overal nog herinneringen hangen van haar.

ikzelf ben nog geen paard verloren (ik ontken ook gewoon dat ze al wat ouder is xD haha)
maar ik heb nu het nog kon een veulen van haar gefokt als 'opvolger' klinkt misschien stom maar dan heb ik het gevoel dat mocht er iets gebeuren ik altijd nog iets van haar heb.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 23:17

khirshanta schreef:
Je berichten komen eerlijk gezegd best een beetje over alsof je verwacht dat anderen erin mee gaan.

Nu je je openingspost voor de derde keer hebt aangepast komt het al een heel stuk minder respectloos over. Dat vind ik overigens heel netjes!

Ja sorry :o Ik probeer mijn mening duidelijk te maken. Ik probeer niemand te kwetsen hiermee hoor! :(:) Ik Ben nog wel benieuwd hoe anderen hierin staan :j Ik heb de irritante posts van mij even bijgewerkt. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:21

immanuela29 schreef:
Wat het ook gewoon is, ik vind het niet eerlijk naar het paard toe. Ik weet dat ie er dan al niet meer is. Maar toch. Ik zal niet snappen dat je er zo snel al overgaat naar een ander. En ik snap wel dat het kan helpen met het rouwen. Maar mensen buiten de paardenwereld kunnen het zo zien; 'oh dat meisje, haar paard is net dood, oh maar ze heeft al een nieuwe. Niks aan de hand. Gaat alleen om het rijden, en niet om het dier.' Ik weet dat dit niet is hoe ze het eruit willen laten zien.

Maar waarom iets niet/wel doen omdat anderen daar mss anders/verkeerd over denken?
Dat is sowieso geen reden om iets wel/niet te doen.

Dat je een (snel) nieuw paard neemt zegt helemaal niets over het feit dat je niet van het andere paard gehouden hebt of dat je hem absoluut niet mist.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:31

Het is niet respectloos of 'sielugh' zolang het dier maar een goed huisje krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:32

Wat wil je bereiken nu met dit topic? Met alle respect maar ik kom het toevallig tegen lees het eens snel door en zie dat je bijna elke reactie van jezelf weer verwijderd. Is vervelend lezen, en bedenk dan voor je reageert of je reactie wel verstandig is ipv telkens je veld weer leeg te halen :x

Om ontopic te reageren het ligt in mijn ogen ontzettend aan de situatie, weet je bijvoorbeeld dat het overlijden er aan zit te komen of is het totaal onverwachts. Soms heb je "weinig keuze" omdat je andere paard(en) niet alleen kunnen staan of zoals Tineke zegt een leider nodig hebben.
Ik heb zelf alleen ervaring met verkoop van een paard en ook 1 eigen paard gehad, nu 2 jaar geleden verkocht maar heb zeker het eerste jaar überhaupt nog veel moeite gehad met een ander paard rijden en nu heb ik financieel ook niet de mogelijkheid maar door hoe het allemaal gelopen is weet ik niet of ik als ik de mogelijkheid had nu al wel weer behoefte zou hebben aan een nieuw paard omdat ik het nog steeds niet voor 100% een plekje heb gegeven.