instagram (nep) maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:03

Is niets negatiefs, maar de waarheid die velen niet weten. Veel mensen denken dat het geen kwaad kan 'het is maar een foto', maar voor sommige mensen is het hun baan, hun geld.. En ja, als de fotograaf er dan achter komt.. Boetes zijn wel 'wat' hoger dan 2 tientjes.. En je hoeft maar de verkeerde te treffen. En dat is best zonde van je geld 'voor maar een foto en/of voor de lol'. ;)
En ik denk dat je dat geld ook veel liever besteed aan andere leuke dingen.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:04

Nou.. waar rekening gehouden wordt met de copyright ammehoela..
Al zó vaak op mogen wijzen dat foto's niet zomaar gepakt mogen worden en bewerkt mogen worden, en je krijgr dan inderdaad alleen maar een grote *** terug. súper irritant!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:05

Ik vind dit eigenlijk een beetje een sneue bedoeling.
Ik zie op die pagina ook wat paarden voorbij komen die ik hier voorbij heb zien komen. Ik zou echt not amused zijn als ik mijn paard voorbij zou zien komen. Het is gewoon niet netjes om foto’s te gebruiken die je niet gekocht hebt. Of foto’s van andere mensen zonder toestemming. Als je zo nodig een “nep manege” wil ga dan mijn manege spelen of een soort gelijk spel.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:06

Ik kijk regelmatig deze accounts door of ze mijn foto's gebruiken. (Die ik dan ook altijd laat verwijderen)

Waar ik ook heel vaak paarden van Bokkers terug vindt.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:07

Lau schreef:
Ik vind dit eigenlijk een beetje een sneue bedoeling.
Ik zie op die pagina ook wat paarden voorbij komen die ik hier voorbij heb zien komen. Ik zou echt not amused zijn als ik mijn paard voorbij zou zien komen. Het is gewoon niet netjes om foto’s te gebruiken die je niet gekocht hebt. Of foto’s van andere mensen zonder toestemming. Als je zo nodig een “nep manege” wil ga dan mijn manege spelen of een soort gelijk spel.

Heb ik met mijn vp al zo vaak meegehad, en dan ook fotos met mij waar mijn gezicht op staat en dan had ik een random naam gekregen en dan speelde iemand anders mij...

Ik bedoel ik ben geen actrice die je nadoet, jeetje!

Miefje

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:07

Inderdaad :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:08

Ik ga nu gewoon even zo veel mogelijk accounts volgen, als het zelfs bij normale mensen al voorkomt... En dan bedoel ik dus niet de fotos van een fotograag maar gewoon mensen met kiekjes van hun vps

XxChelsey1xX

Heb al foto's gezien van MHilarius fotografie, Hypo Focus en Fotostudio Bellavie...

Mocht iemand mijn haffie tegenkomen, tag me er meteen in (Xx_Chelsey_x) of foto's van CB Fotografie.
Nadeel is echt dat mijn haf 'fotomodel' achtig is met zijn lange manen en dus een top prooi voor dit soort dingen
Laatst bijgewerkt door XxChelsey1xX op 02-10-17 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddles

De mijne stond er ook ooit op, maar dan op een nep 'paardenopvang' Kon je een mishandeld paard adopteren. :') Werd me toch een partij kwaad

Anoniem

Behalve dat er foto's zonder toestemming worden gebruikt, snap ik de lol van het spel ook echt niet. :')

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:09

Ellen Sonck foto's worden ook veel gebruikt zie ik

Miefje

Riddles schreef:
De mijne stond er ook ooit op, maar dan op een nep 'paardenopvang' Kon je een mishandeld paard adopteren. :') Werd me toch een partij kwaad

Dat is echt erg !

xpattystagor

ik ben zovaak een foto tegengekomen met mijn oude lievelingspony die ingeslapen is. komt ie voor als 'spirit' bv die heel actief is en voor zoveel 1000 te koop staat en blabla. best hard als die pony net dood is en jij notabene ook nog eens op die foto staat. met fotograaf en al zeiken over auteurs en privacyrechten, maar neehoor; 'de foto stond op internet hoor!!'

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:10

Werd dit vroegaaahh niet gedaan via die msn groepen?

Natuurlijk is het niet netjes om zomaar foto's te gebruiken maar ik zie er weinig kwaads in als het een kinderspellethe betrefd

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:11

JetloveIndra schreef:
@kimmiee_D kan je me vertellen welke :)

Deze...

Afbeelding

Is door hypofocus gemaakt... herken het laatste stukje logo

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:12

En hoe vinden jullie dit op instagram? De hashtag #nepmanege is té voor de hand liggend met maar 5 foto's :=

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:12

Jilletje schreef:
Werd dit vroegaaahh niet gedaan via die msn groepen?

Natuurlijk is het niet netjes om zomaar foto's te gebruiken maar ik zie er weinig kwaads in als het een kinderspellethe betrefd

en toch vind ik het niet prettig dat er zomaar foto's gepakt worden, watermerken vanaf gesneden worden en foto's van je bewerkt worden. foto's hebben voor mensen een speciale waarde..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:13

Kinderspelletje, ja als ze dan ook konden regaeren met 'oh sorry wist ik niet, zal er volgende keer op letten ik wil dat dit op een eerlijek manier gebeurd' :') maar neeeehoorr gelijk gezeik

xpattystagor

freetorun schreef:
En hoe vinden jullie dit op instagram? De hashtag #nepmanege is té voor de hand liggend met maar 5 foto's :=

al typ je manege_ in kom je al op een hoop van dit soort accounts.

Anoniem

freetorun schreef:

Gewoon op "manege" zoeken :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:14

Deze ook:

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:16

Je kan ook op ‘nepmanege’ zoeken. Heb je ze ook :’)
Wat een trieste bedoeling zeg..
Ik ga eens ff zoeken..

Trui

Had ook eens dat ze gewoon paarden van een site van een manege pakten, waar ik op ponykamp ga elk jaar. Zaten ook paarden bij die net waren ingeslapen, en zelfs paarden die inmiddels al een eigen paard waren geworden. Dus ik reageren :'ja dat ene paard op die foto is van een vriendin en die wil niet dat de foto gebruikt wordt'. Krijg je terug:' jamaar hij staat openbaar op de site van de manege dus dan mogen ze gewoon gebruikt worden. Er staat ook geen logo op!' Ja want je gaat als manege van elk paard een proffesionele foto laten maken. Dat doen ze gewoon op eigen terrein met een gelefoon of camera maar niet alsin fotoshoot nee dus geen watermerk nee...

XxChelsey1xX

zoek op nep manege! dan krijg je me toch een lijst...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:17

Wil je een nog duidelijker watermerk? ;')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Trui op 02-10-17 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt