Faitherr schreef:oke even helemaal niet op de pony's gefocussed maar even op het paard van 13, dit paard spreekt me in alles ontzettend aan, mooi aan de maat, goede bloedlijnen, veel potentie, leuke uitdaging, als er een klik is dus helemaal perfect, enige waar ik dus wel echt een beetje mee zit is toch echt de leeftijd, ik weet dat het niet oud is, maar wel dichterbij oud. Ik heb als plan om het paard gewoon te houden en ook mee te nemen als ik ga studeren. Maar het zou wel vervelend zijn als ik net op mezelf ga en druk ben met een studie en dan veel zorg en hoge rekeningen heb van een oud paard, wat vinden jullie?
Ik zou dan in jou geval de keus overwegen of je wel een paard aan moet schaffen. Of je paard nu 13 is of 6 je moet altijd rekenen of onverwachte kosten. Als je dit niet kunt zou ik er niet aan beginnen. Het is nou eenmaal een duur grapje zo af en toe.
Als je het druk gaat krijgen met je studie, hoeveel tijd besteed je dan aan je paard? Wie verzorgt hem etc. Heb je je hier wel goed in verdiept? En ja zoals ik nu lees dat je je paard mee wil nemen naar je opleiding zou ik een jongere nemen maar dat wil niet zeggen dat een 13 jarige niet geschikt zou kunnen zijn.