Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snorlex schreef:Ik kreeg mijn pony toen ik 12 was. Bewust gekozen voor volpension, dus als het eens druk was met schoolwerk kon ik makkelijk een dagje overslaan. Idem tijdens mijn studie.
Nu ik fulltime werk heb ik juist wat minder tijd
Eenhoorni schreef:Ik wou ook al heel lang een eigen paard, maar ik ben 12 dus dat zit wel andersIk ging afgelopen zomer naar brugklas Gymnasium in combinatie met 4 uur dans in de week, 1 middag in de week naar de manege, en 1 middag in de week een pony verzorgen. De verzorgpony van mijn zusje waar ze bijna dagelijks kwam (bij dr beste vriendin) kwam alleen te staan. Ze hadden dus een maatje nodig om hem gezelschap te houden. Daar kwam het dan, ze vroegen ons of wij misschien een pony aan konden schaffen. Ik ben daarvoor gestopt op de manege en met die andere pony en samen met mijn zusje deel ik nu een leasepony op locatie! Echt een aanrader
Ik weet niet waar je woont maar in Groenekan zit een bedrijf dat PonyLease heet, daar hebben wij onze leasepony op locatie vandaan. Voordeel is: Ouders hebben echt 0 verstand van paarden en als het teveel wordt kunnen we er altijd nog mee stoppen ipv dat we alles moeten verkopen. Zij regelen hoefsmid, tandarts etc etc en 1x/maand 30min prive les op locatie en wij zorgen voor de stalling en verzorging
en we betalen daar €90,-/maand voor
Roeli4n schreef:Ik zou het doen! Maar denk er goed over na. Hoelang droom je al van een eigen paard? Ik was tien jaar oud toen ik een eigen paard kreeg. Erg jong, maar ik zat toen al 2 jaar om een eigen pony te zeuren. Ik ben enorm blij dat ik die kans van mijn ouders heb gekregen. Mijn paardje heeft zoveel verschil gemaakt in mijn tienerjaren. Natuurlijk had ik het ook heel druk met school, vriendinnen, met van alles, maar dan juist vind je rust en ontspanning bij je eigen paardje.
Horsies7 schreef:Roeli4n schreef:Ik zou het doen! Maar denk er goed over na. Hoelang droom je al van een eigen paard? Ik was tien jaar oud toen ik een eigen paard kreeg. Erg jong, maar ik zat toen al 2 jaar om een eigen pony te zeuren. Ik ben enorm blij dat ik die kans van mijn ouders heb gekregen. Mijn paardje heeft zoveel verschil gemaakt in mijn tienerjaren. Natuurlijk had ik het ook heel druk met school, vriendinnen, met van alles, maar dan juist vind je rust en ontspanning bij je eigen paardje.
Hoelang ik deze droom heb? Sind ik paardrij eigenlijk, maar het afgelopen halfjaar eigenlijk pas wat meer serieus. Daarvoor wist ik gewoon dat het niet kon. Ik kon die verantwoordelijkheid niet aan en ik zat heel erg met mezelf in de knoop. Ook financieel was het nog niet mogelijk.
Sinds vorig jaar hebben we een hond, min of meer mijn hond. Dat is ook een rede dat ik twijfel, ik ben bang dat ik de hond een beetje ga 'vergeten' en niet meer genoeg met hem bezig ga zijn.