Hoelang 23 jarige verzorgpony rijden per keer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Re: Hoelang 23 jarige verzorgpony rijden per keer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:44

wat ook altijd helpt is je pony bergafwaarts zetten, bijvoorbeeld in een greppel en zelf op een hoog stuk gaan staan. Veel mensen denken daar niet aan, maar het geeft vaak al net zo veel hoogte als een krukje. En een greppel of heuveltje is vaak makkelijker in het bos te vinden dan een bankje of boomstam.

femkeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 21:48

PocoGaucha schreef:
wat ook altijd helpt is je pony bergafwaarts zetten, bijvoorbeeld in een greppel en zelf op een hoog stuk gaan staan. Veel mensen denken daar niet aan, maar het geeft vaak al net zo veel hoogte als een krukje. En een greppel of heuveltje is vaak makkelijker in het bos te vinden dan een bankje of boomstam.

Wat slim!!! :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:54

femkeDH schreef:
In de bak rijd ik haar ongv. een half uurtje

Dan zou ik dat buiten ook doen om te beginnen en kijken hoe dat gaat. Dan is er niks anders, alleen de omgeving.

Je moet ongeveer 10 minuten stappen naar het bos toch? Je zou dan ook vanaf het bos, dus de laatste 10 minuten, er naast kunnen lopen. Dan kun je wat langer in het bos rijden.

Fijn dat je zo voorzichtig bent met je verzorgpony, zorg er maar goed voor! :)

femkeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 07:56

Ir111 schreef:
femkeDH schreef:
In de bak rijd ik haar ongv. een half uurtje

Dan zou ik dat buiten ook doen om te beginnen en kijken hoe dat gaat. Dan is er niks anders, alleen de omgeving.

Je moet ongeveer 10 minuten stappen naar het bos toch? Je zou dan ook vanaf het bos, dus de laatste 10 minuten, er naast kunnen lopen. Dan kun je wat langer in het bos rijden.

Fijn dat je zo voorzichtig bent met je verzorgpony, zorg er maar goed voor! :)

Goed idee!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:09

Allereerst groot compliment dat je met je 12 jaar al zo aan de gezondheid van de pony denkt, dat zie je meestal anders en is het alleen maar rijden en maakt het niet uit of het dier het aankan.
Als je een half uur in de bak kan rijden kan dat zeker ook buiten. als het ruiterpad niet zwaar is en redelijk vlak kan je ook best nog draven hoor. Mocht de pony veel gaan struikelen is er meer aan de hand en moet je natuurlijk ook voor je eigen veiligheid een stapje terug doen. Maar een 23 jarige pony kan nog jaren mee, dus heel veel rijplezier, je verdiend het!! +:)+ +:)+

femkeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 08:11

aerdenhout1 schreef:
Allereerst groot compliment dat je met je 12 jaar al zo aan de gezondheid van de pony denkt, dat zie je meestal anders en is het alleen maar rijden en maakt het niet uit of het dier het aankan.
Als je een half uur in de bak kan rijden kan dat zeker ook buiten. als het ruiterpad niet zwaar is en redelijk vlak kan je ook best nog draven hoor. Mocht de pony veel gaan struikelen is er meer aan de hand en moet je natuurlijk ook voor je eigen veiligheid een stapje terug doen. Maar een 23 jarige pony kan nog jaren mee, dus heel veel rijplezier, je verdiend het!! +:)+ +:)+

Dankjewel! <3

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:25

aerdenhout1 schreef:

Ben ik het ook mee eens!

Verder zou ik het de eerste keer inderdaad niet te lang maken en gewoon lekker veel stappen. Neem je ook iemand als begeleiding mee? Je weet natuurlijk nog niet goed hoe ze buiten in, dus dat kan wel fijn zijn als er iemand mee gaat die eventueel in kan grijpen ;)

Royhafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:34

Ik vind het wel erg vreemd dat je het hier vraagt en niet aan de eigenaar.

Waar is de eigenaar in dit verhaal?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:40

Royhafje schreef:

Als je gewoon de openingspost zou lezen zou je dat weten :)

Royhafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:47

Eight schreef:
Royhafje schreef:

Als je gewoon de openingspost zou lezen zou je dat weten :)

Ik had de op gelezen.

Maar.. Als dit online gepost kan worden kan er toch ook een mail verstuurd worden?
Tegenwoordig is amerika een steenworp. Email whatsapp sms of bellen.

Ik zou toch proberen contact te krijgen met de eigenaar zelf.

femkeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 09:48

Ik had de op gelezen.

Maar.. Als dit online gepost kan worden kan er toch ook een mail verstuurd worden?
Tegenwoordig is amerika een steenworp. Email whatsapp sms of bellen.

Ik zou toch proberen contact te krijgen met de eigenaar zelf.[/quote]

Ik heb idd geprobeerd contact te krijgen maar ze heeft gezegt dat ze later zou Bellen helaas heeft ze dit niet gedaan. Later kreeg ik een appje van haar dat ik voor vragen bij haar vriendin moest zijn die dus nu de verantwoordelijkheid heeft. Aangezien zei het ook niet weet heb ik heel veel aan al jullie tips!

femkeDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 09:49

Kidde schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ben ik het ook mee eens!

Verder zou ik het de eerste keer inderdaad niet te lang maken en gewoon lekker veel stappen. Neem je ook iemand als begeleiding mee? Je weet natuurlijk nog niet goed hoe ze buiten in, dus dat kan wel fijn zijn als er iemand mee gaat die eventueel in kan grijpen ;)

Doe ik! :D