PonyParkCity!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:43

Mizora schreef:
Ik denk oprecht dat deze pony's het beter hebben dan op vrijwel iedere manege (en pensionstal). De meest populaire pony's lopen 13 weken per jaar (3 weken herfstvakantie, 2 weken meivakantie, 8 weken zomervakantie) en dan nog een aantal weekenden. De rest van de pony's loopt minder. De meeste ruiters rijden zelden meer dan 1 uur per dag, alleen de aller fanatiekste rijden meer. De pony's mogen 10 tot 5 (uit mijn hoofd gezegd) bij het huisje zijn. Ze worden tegenwoordig bitloos gereden en er wordt bij de rijlessen nadruk gelegd op het feit dat ze water moeten hebben. De meeste pony's staan gewoon min of meer de hele dag te grazen aan huis. De tijden dat ze niet bij de huisjes mogen zijn hebben ze een gigantische schuilstal met onbeperkt voer. In het ergste geval staan ze dus 8 uur zonder eten. De meeste pensionstallen voeren om uiterlijk 8 uur 's avonds de laatste ronde hooi en/of brok en 's ochtends tussen 6 en 8 weer. Dan staan de paarden dus 8-10 uur zonder eten want er wordt over het algemeen zelden meer dan voor 2 uur hooi gegeven. Juist de fanatieke ruiters haalden eten bij de grote stal zodat er aan huis ook een bak eten stond, naast gras. En zelfs als ze veel reden, dan nog hadden de shetten nog minimaal de helft van de tijd de mogelijkheid om te eten.

Wij hebben een huisje aan de hoofdweg gehad en met grote regelmaat zag je een pony voorbij scheuren die richting de grote stal ging. En na enige tijd zag je dan een ruiter ook die kant op lopen, met cap nog op.

Is het ideaal? Nee, maar dat is vrijwel geen enkele stalling. Maar vergeleken met de gemiddelde manege hebben deze dieren een luizeleven.

Het enige grote punt wat jij vergeet is dat je praat over shetlanders, en dat de meeste 'ruiters' net als jij op die foto, gewoon veel te zwaar en groot zijn om te kunnen rijden op een Shetlander. Ik ga verder niet meer posten in dit topic omdat veel mensen oogkleppen op hebben zodra het gaat over wat een pony kan dragen. :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:44

Toen ik nog een stuk jonger was wilde ik ook graag naar PPC. Maar als ik dan zo'n foto als hierboven zie ben ik blij dat ik er nooit ben geweest :\ Arm dier. Dat soort praktijken zijn m.i. echt niet goed te praten :n En dan valt die foto nog "mee". Op nota bene de site van PPC staan foto's van meiden op pony's die nog net de grond niet raken met hun voeten.

Je hoeft op Youtube maar 'Ponyparkcity' in te typen en je ziet talloze filmpjes voorbij komen van meiden die te zwaar en vooral veel te groot zijn voor die pony's. Die pony's zijn leuk om je kind van een jaar of 6/7 een rondje op te laten rijden, niet voor pubermeiden die er absoluut niet meer op passen. Maar ja, er wordt geld aan verdiend hè :r

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:47

Mizora schreef:
Ik denk oprecht dat deze pony's het beter hebben dan op vrijwel iedere manege (en pensionstal). De meest populaire pony's lopen 13 weken per jaar (3 weken herfstvakantie, 2 weken meivakantie, 8 weken zomervakantie) en dan nog een aantal weekenden. De rest van de pony's loopt minder. De meeste ruiters rijden zelden meer dan 1 uur per dag, alleen de aller fanatiekste rijden meer. De pony's mogen 10 tot 5 (uit mijn hoofd gezegd) bij het huisje zijn. Ze worden tegenwoordig bitloos gereden en er wordt bij de rijlessen nadruk gelegd op het feit dat ze water moeten hebben. De meeste pony's staan gewoon min of meer de hele dag te grazen aan huis. De tijden dat ze niet bij de huisjes mogen zijn hebben ze een gigantische schuilstal met onbeperkt voer. In het ergste geval staan ze dus 8 uur zonder eten. De meeste pensionstallen voeren om uiterlijk 8 uur 's avonds de laatste ronde hooi en/of brok en 's ochtends tussen 6 en 8 weer. Dan staan de paarden dus 8-10 uur zonder eten want er wordt over het algemeen zelden meer dan voor 2 uur hooi gegeven. Juist de fanatieke ruiters haalden eten bij de grote stal zodat er aan huis ook een bak eten stond, naast gras. En zelfs als ze veel reden, dan nog hadden de shetten nog minimaal de helft van de tijd de mogelijkheid om te eten.

Wij hebben een huisje aan de hoofdweg gehad en met grote regelmaat zag je een pony voorbij scheuren die richting de grote stal ging. En na enige tijd zag je dan een ruiter ook die kant op lopen, met cap nog op.

Is het ideaal? Nee, maar dat is vrijwel geen enkele stalling. Maar vergeleken met de gemiddelde manege hebben deze dieren een luizeleven.

Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. De 'fanatieke' ruiters zijn vaak veel te groot en te zwaar voor die shetlanders en halen de meest bizarre stunten uit met die pony's en ik vind dat de meesten ook heel onverantwoordelijk met die beesten omgaan. Ze zullen heus wel goed te eten krijgen en alles maar die beesten hebben echt geen luizenleven hoor. Elke dag (in vakanties) een andere ruiter hebben die op ze rijdt en gaat zitten racen met je worden die beesten ook niet blij van. En dat ze daar zonder zadel rijden is ook niet even best voor die pony's en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.

Op manege's en pensionstallingen is er toezicht op de paarden en wat er mee gedaan wordt, hoelang ze worden gereden, of ze water hebben, of de ruiter er goed op past enz.

Emaychoja

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:17

Jammer dat er in elk ponyparkcity weer van deze discussies komen, bij die vorige topics werd het ook gezegd dus we weten het heus wel. Ik bedoel hiermee niet dat ik het daar perfect vind maar elk topic wordt 'vervuild'.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:19

Emaychoja schreef:
Jammer dat er in elk ponyparkcity weer van deze discussies komen, bij die vorige topics werd het ook gezegd dus we weten het heus wel. Ik bedoel hiermee niet dat ik het daar perfect vind maar elk topic wordt 'vervuild'.

Ik denk dat dat komt omdat veel mensen het 'slechte' vinden overheersen in ppc. (Dat er meer slechts dan goeds aan is) tuurlijk is het minder leuk om het slechte te lezen maar ik hoop wel dat mensen dan minder snel naar ppc zullen gaan en dat ppc daardoor eindelijk gaat stoppen of dingen te veranderen (grotere pony's aanschaffen voor grotere kinderen en meer toezicht op de pony's en het rijden)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:32

Emaychoja schreef:

En dat heeft een goede reden ook !!! :+

Ik vind het net een geldfabriek daar, totaal geen toezicht op de kinderen+pony's.
Te grote/te zware (te oude) kinderen worden door de vingers gezien...
Ga gewoon op ponykamp bij een goede manege denk ik dan :Y)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:58

Ik ben er bijna 15 jaar geleden ook geweest. Het was toen te triest voor woorden. Ik had twee pony's die eigenlijk gewoon levensgevaarlijk waren(ben getrapt, gebeten, eraf gebokt). ze waren zo afgestompt dat ze in draf moesten worden geschopt of geslagen. Uiteindelijk op de laatste dag een lieve pony gehad. Als kind denk je er niet over na waarom een pony in protest gaat, tenminste ik toen niet echt. Heb daar zelfs een zweep gekocht om die ponys aan het lopen te krijgen(ze verkochten daar zwepen om je pony aan het lopen te krijen ;) ).. Mijn hart huilt als ik terug denk aan het weekend daar, het is met de dierwelzijn gewoon niet goed gesteld. En dat kun je niet aan kinderen en ouders overlaten die er meestal niet genoeg van weten.

Mijn vader was er ook niet echt fan, want die paste met zijn dikke buik alleen zijwaards door de deur naar de badkamer :').

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:28

hoikimmmy schreef:
Cappuccino was altijd mijn lieveling, maar jeetje dat is alweer lang geleden.

ik ben ook jaren lang altijd voor cappuccino geweest... zo'n leuke pony, wat mis ik hem haha <3

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:54

iriscap schreef:
hoikimmmy schreef:
Cappuccino was altijd mijn lieveling, maar jeetje dat is alweer lang geleden.

ik ben ook jaren lang altijd voor cappuccino geweest... zo'n leuke pony, wat mis ik hem haha <3

Meen je zat je ook altijd op de hyves pagina van ppc? Ik wel :')

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:56

Ik hoop dat ppc ook snel sluit.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:59

Echt zo raar dat iedereen zoaar een pony mee krijgt, nee sluiten die hap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:03

Zolang Ponypark City zijn eigen regels niet naleeft zal ik daar met mijn kind geen voet binnen zetten. Hoeveel ik lees over kinderen, ouder dan de 12 jaar leeftijdsgrens, die er midden in de nacht al bivakkeren voor die ene pony, terwijl ze amper een dag gaan. Waardoor de echte jonge kinderen met de verzuurde rotbokken overblijven.. En dan dat de cowboys niets doen tegen die te oude kinderen die zich niet aa nde regels houden en rondgalloperen, kunstjes aanleren etc. Nee ik zet er geen voet met mijn kind binnen.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 20:54

Het spijt me, maar kunnen jullie niet een Ponyparkcity discussie topic maken ofzo? want dit was niet helemaal de bedoeling van het topic.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:02

horzieloverr schreef:
Het spijt me, maar kunnen jullie niet een Ponyparkcity discussie topic maken ofzo? want dit was niet helemaal de bedoeling van het topic.

Denk dat discussies in topics over ponyparkcity moeilijk te voorkomen is... Het is daar namelijk niet alleen maar rooskleurig :/

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 08:32

hanneke32xx schreef:
horzieloverr schreef:

Denk dat discussies in topics over ponyparkcity moeilijk te voorkomen is... Het is daar namelijk niet alleen maar rooskleurig :/

ja, dat is wel zo..

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:50

Ik ben er nog nooit geweest, maar ga komende week voor het eerst met mijn 9 jarige dochter.
Heb me een beetje ingelezen aangezien ik wel meer las over de oudere kids die daar al vroeg in de rij staan en lak hebben aan de regels daar.

Er staat inderdaad dat de pony's zijn voor kids tot 12 jaar. Maar ik denk dat het park er ook wel baat bij heeft dat er oudere meiden blijven komen. Zo lees je dat de oudere kids de looppony's meekrijgen en daar ook vaak als op mogen rijden. Tja vanuit het oogpunt van het park gezien wel handig...want ze moeten uiteindelijk ook rijpony's worden

Daarnaast denk ik dat een groot deel van de inkomsten komt van die meiden die ik weet niet hoevaak per jaar hierheen gaan.

En pubers zijn pubers, dat zie je op gewone maneges ook.
Ik weet natuurlijk nog niet hoe het er echt aan toe gaat..dat zullen we wel zien :')

over het welzijn van de pony's ik vraag me af of het echt zo erg is als hier geschetst word door sommige. de beestjes zien er op de foto's in elk geval goed uit...sommige wat aan de ronde kant, maar vooruit.
Als je verhalen leest over sommige maneges (slecht passend tuig, te dunne paarden, flink aantal lessen per dag lopen en dan in kleine stalletjes worden gezet) denk ik dat ze het hier niet eens zo slecht hebben.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:07

Hoezo je kop in het zand steken.. Te grote meiden die op kleine ponies rijden voordelig voor het park? Vast wel, denk even aan het welzijn van de dieren blabla1980. Ga jij eens een aantal uren met een veel te zware rugzak lopen, dan wil ik je nog wel eens spreken. Dit is gewoon een park dat geld verdient over de rug van die ponies, letterlijk. Ons vermaak staat weer eens hoger dan het welzijn van de dieren, bepaalde maneges zijn hier geen uitzondering op. Ook daar moet je kritisch zijn en jezelf afvragen of die praktijken wel wilt sponsoren, want zolang er mensen blijven gaan zal het blijven bestaan. :)

DominoPpc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:39

ponyparkcity is NIET zieliger als bij een manege bij ppc krijgen de pony's eten/drinken tijdens het rijden maar in een manegeles niet en soms rijden ze daar zo'n 2-3-4 uur achter elkaar? zonder eten drinken of wat dan ook en met een bit en een zadel ppc pony's hebben een halster en GEEN zadel en ik neem aan dat je niet 4 uur achter elkaar gaat rijden? en SOMMIGE manegeruiters zijn (in mijn ogen) best wel zwaar voor n pony shets zijn over het algemeen heel erg sterk (tenzij je 70 kilo weegt) NOHATE xxIsabella

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:11

DominoPpc schreef:
ponyparkcity is NIET zieliger als bij een manege bij ppc krijgen de pony's eten/drinken tijdens het rijden maar in een manegeles niet en soms rijden ze daar zo'n 2-3-4 uur achter elkaar? zonder eten drinken of wat dan ook en met een bit en een zadel ppc pony's hebben een halster en GEEN zadel en ik neem aan dat je niet 4 uur achter elkaar gaat rijden? en SOMMIGE manegeruiters zijn (in mijn ogen) best wel zwaar voor n pony shets zijn over het algemeen heel erg sterk (tenzij je 70 kilo weegt) NOHATE xxIsabella

Zonder zadel is niet percee beter. Als jij een slechte houding hebt kan dit door het zadel soms nog enigzins opgevangen worden. Zonder zadel stuiter je wat om op die rug.
En er wordt ook al gezegd niet alle maneges zijn beter of slechter, maar omdat er een manege slechter is maakt dit ppc nog niet goed.
Ik was 7 toen ik er voor het eerst kwam. Kreeg een fjord x shet en zwarte shet mee, de shet heeft toen een vriendinnetje van mij eraf gegooid. Ruilen en gooit mij eraf, kon geen nieuwe krijgen voor die dag. Volgende dag andere pony hetzelfde verhaal. Die ponys waren niet vals maar hadden misschien wel rugproblemen door te zware kids of kids die geen goede houding hadden.
N shets zijn sterk ja, trekpaarden. Paarden zijn gebouwd om te trekken niet om te dragen. Of je moet ze verzameld over hun rug laten lopen maar dat gebeurd ook niet.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:36

Eight schreef:
Hoezo je kop in het zand steken.. Te grote meiden die op kleine ponies rijden voordelig voor het park? Vast wel, denk even aan het welzijn van de dieren blabla1980. Ga jij eens een aantal uren met een veel te zware rugzak lopen, dan wil ik je nog wel eens spreken. Dit is gewoon een park dat geld verdient over de rug van die ponies, letterlijk. Ons vermaak staat weer eens hoger dan het welzijn van de dieren, bepaalde maneges zijn hier geen uitzondering op. Ook daar moet je kritisch zijn en jezelf afvragen of die praktijken wel wilt sponsoren, want zolang er mensen blijven gaan zal het blijven bestaan. :)

De pony's die de grotere rijden zijn vaak ook de grotere pony's toch?
Zoals ik al zei..ik ben er nog nooit geweest.

Vooralsnog vond ik het concept leuk klinken, dus we zullen zien

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:41

Blabla1980 schreef:
Eight schreef:

De pony's die de grotere rijden zijn vaak ook de grotere pony's toch?
Zoals ik al zei..ik ben er nog nooit geweest.

Heel veel plezier alvast :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:52

Caitlin_K schreef:
Blabla1980 schreef:

Heel veel plezier alvast :D

thnx :)

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 17:30

Veel plezier!

oh gosh, isaac is te cute :') <3 (lekker ontopic, sorry)

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 09:19

Niemand verder?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:41

Mizora schreef:
[ [url=m/anwTcu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eeyore mei 2005. Het wordt dus echt al een oudje. Het was toen volgens mij geen hele jonge pony meer (niet een jaar of 3/4).

Ronduit schandalig deze foto. Hoe durf je daar op te gaan zitten? Ik snap echt niet dat er mensen naar zo'n park gaan, die pony's zijn verdorie toch geen speelgoed?! En dan zeggen 'ja, maar op menig manege hebben ze het slechter', praat dat het goed? Urenlang te zware ruiters dragen, maar op een manege 'moeten ze nog langer'. Het is allebei schandalig. We leven in 2017, ik snap niet dat zoiets nog kan.

Idem voor kermispony's trouwens. Maar dat is een ander verhaal. Wat zou het toch fijn zijn als ouders kritisch kijken naar manege's en dit soort parken en hun kinderen niet alles toezeggen. PPC zou geboycot moeten worden.