Paardensnoepjes~opinions asked!

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:41

Snoepjes vind ik niet gelijk nodig, gewoon een brokje uit hun voer vinden ze net zo prima, plus daar zit geen overige rotzooi in die je in snoepjes wel terugvind. Toen ik jonger was had ik trouwens altijd snoepjes van Sulki en dan in de appelsmaak in zo'n klein emmertje, ik vergeet die dingen nooit meer :P Die roken zo mierzoet dat ik een klein stukje wou proeven en ze smaken niet eens zo slecht! :+

HappyHorsess
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:38

Bijna nooit. Komt zelden voor :')

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Re: Paardensnoepjes~opinions asked!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:41

Ik geef alleen nadat die intensief heeft gewerkt een snoepje, of hij krijgt in plaats van een snoepje zijn normale hoeveelheid biks.

Shenavallie
Berichten: 11705
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:42

Ik gaf de paarden nooit snoepjes, maar stukjes appel of waspeentjes. Als ik in de toekomst weer actief met paarden in de weer ga, zal ik dat ook weer op die manier doen.

Elsemiek98

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-03-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paardensnoepjes~opinions asked!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:00

Bij ons krijgen ze nooit snoepjes eigenlijk. behalve als we het een keer krijgen. vaak na het trainen gaan ze of de wei in of krijgen dan hooi. beloning genoeg. als ze heel erg goed hun best hadden gedaan dan krijgen ze een handje brok.
en in de wintertijd dan voeren we ze winterpenen bij. en dan dus ook als beloning.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Paardensnoepjes~opinions asked!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:58

Ik heb vorig jaar op horse event 2 zakken met die beloningssnoepjes (dus zonder suiker) gekocht geen idee welk merk. Daarvan kregen ze er 1 na 't rijden totdat ze op waren :) Nu krijgen ze gewoon een klein brokje bij vrijheidsdressuur, ook geen idee welk merk haha!

Kaatastrof

Berichten: 6277
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Paardensnoepjes~opinions asked!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:01

Hier geef ik mijn paarden de snoepjes van Happy Horse (https://www.printhut.be/paardenshop/40- ... r-4kg.html) Eten ze énorm graag, zit geen troep in. Die van mij krijgen dus na het voeren wel nog eens een snoepjes ;) Ook bij het uit de wei halen en soms na een extra moeilijke oefening bij het grondwerken.

Druktemaker
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:54

Ik geef nooit snoepjes

Moonlight17
Berichten: 2355
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Paardensnoepjes~opinions asked!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:01

Nou normaal krijgen ze bij mij geen snoepjes. Maar mijn verzameling potten met snoepjes is gegroeid van 1 naar 6 potten. Nu ben ik ze maar op aan het maken. Ik gebruik ze voor buigoefeningen voor het rijden. Moeten ze er nog wat moeite voor doen.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:02

Ik zal wel een uitzondering zijn dan, ik geef eigenlijk altijd een redelijke hand snoepjes na het rijden :') Dat is overigens wel maar 2 keer per week op het moment, rijd ik vaker dan krijgen ze het nog steeds elke keer maar dan wat minder. Let ook echt nooit op wat er in zit := Paarden zijn overigens niks te dik en niet happerig, dat is echt puur opvoeding.