Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
*verwend* TerraHowrse schreef:Alleenik heb de luxe thuis een 30x70m rijbak voor me alleen te hebben, als ik dan ergens anders rijd vind ik met 3 in een 20x60m bak al druk

vreselijk was dat, gelukkig waren het wel allemaal gevorderden dus je reed elkaar niet heel erg in de weg. Maar nu zou ik 5-6 dan wel de max vinden, in een groepsles
. In een 20x40 bak 4 of 5 mensen.

Vroeger ook echt in lessen met 12 man in een 20x40 gereden maar dat zou ik nu niet meer aankunnen
Nu vind ik met 5 in een 70x70 ongeveer al veel
Ik snap wel dat als je serieus traint dat je niet met 10 mensen allemaal verschillende figuren en oefeningen kan oefenen door elkaar heen. Wij rijden ongeveer allemaal hetzelfde, we zitten elkaar meestal niet in de weg. Iedereen kan wel een beetje zijn gang gaan opzich. Maar even om antwoord te geven op je vraag, ik denk dat je prima kan rijden meet 10 in een bak maar voor serieuze training zou ik meer dan 4 toch wel erg irritant vinden. MelanieB schreef:TerraHowrse schreef:Alleenik heb de luxe thuis een 30x70m rijbak voor me alleen te hebben, als ik dan ergens anders rijd vind ik met 3 in een 20x60m bak al druk
Herkenbaar
Ik rijd thuis in 40x100 baan, dus als ik in een baan van 25x60 rijd op de club vind ik het met 4 combinaties al druk zat om het fijn te rijden te houden, afhankelijk natuurlijk van wat voor span (paarden, pony's, enkel, dubbelspan bijv).
(ik men, dus al wel anders dan ohz).
geld voor beide, rij het liefst alleen