advies nodig: miniatuurpaard of d-e pony/klein paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grijstapijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 15:13

SVRL schreef:
Ik ben van mening dat je echt wel veel kan leren van een mini of shet. Heb hier zelf een shet lopen en hij is zo wat mijn barometer als ik jongeren bij mijn paarden laat. Volgt mijn shet braaf en neemt hij je leiding aan, dan weet ik dat je ook respect bij mijn ruin kan afdwingen. Trekt mijn shet je aan de longe overal mee naartoe, dan hou ik je ver uit de buurt van mijn ruin.

De kleindochter van mijn buren is nog geen 10, mijn shet is dol op haar en gedraagd zich als een lammetje en zij leert van hem. Vind het zo mooi om te zien hoe dat kleine bolletje haar een meisje zo laat groeien. Ik denk dus dat je echt wel veel kan leren door te starten met een mini. Je doet er immers alles mee wat je met een groter paard ook doet, behalve het rijden dan. Ik denk dat je zelfvertrouwen alleen maar zal groeien door aan de slag te gaan met een paardje dat je kwa formaat niet afschrikt.

Kennisen van ons kweken mini's, je vindt ze op fb onder mini horses Edelweiss. Ik zie regelmatig foto's langskomen van jonge meisjes die daar een mini kochten en trots laten zien wat ze al met hun paardje kunnen. Misschien kan je daar contacten leggen met meisjes die ooit voor dezelfde keuze als jij stonden. Onze kenissen zijn wel Franstalig, maar kunnen zich ook goed in het Nederlands uitdrukken. Wil je meer info, kan je me altijd een privé berichtje sturen.

Dankuwel, ik zal het zeker eens bekijken :)