Wat voor paard wou jij vroeger?. En wat is het geworden ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xdeempjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:48

Ik wilde altijd een zwart paard, met een witte bles en 4 witte voetjes. En absoluut geen vos, maar nu staat er toch echt een vosje op stal ahahh

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:54

Vroeger wou ik altijd een arabier vos hengst met super veel en overdreven getekende aftekeningen.
Tegenwoordig vind ik een arabier niks aan en de kleur vos al zeker niet mijn kleur :=
Heb nu mini en maxi (fries x fjord en hannoveraan) kleur grullo en zwart, zonder aftekining en een kolletje en 2 sokjes :')

Vind de overdreven aftekeningen overigens nog steeds super gaaf. Hoe meer wit hoe beter :D

Gitana

Re: Wat voor paard wou jij vroeger?. En wat is het geworden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:58

Heel vroeger wilde ik een haflinger, daarna werd het een zwarte Arabier :+ en vond ik voskleur eigenlijk niks.
Nu heb ik alweer bijna 5 jaar een half andalusier vos merrie :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:06

Mwah.... "vroegah" was ik niet zo kieskeurig... zodra ik het woord paar kon zeggen vroeg ik bij iedere wensput en iedere sinterklaas voor een paard :+ en op 8 jarige leeftijd gunde sinterklaas het me tenminste wel (dat waren toen mn woorden :') )

Kruising shetXwelsh... pony van de manege waar ik reed en monster 1e klas, nu al 18 jaar saampjes <3 en ondanks zn 26 (bijna 27) jaar oud nog steeds een monster

Afbeelding

Op mn 15e een haflinger (ik wilde graag een haf) gekregen (weer van die gulle sint!) die is er helaas niet meer, nu een andere ook weer een haflinger. Nu is mn droom wel een ijslander.... maar sint is helaas niet meer zo gul dus moet ik zelf gaan sparen ;(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:07

Een haflinger of fjord.

Nu heb ik twee Shetlanders :D.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:09

ik wou een andalusier helaas had ik daar geen geld voor dus ik kwam thuis met een nrps schimmel :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:14

Als klein meisje wilde ik altijd een haflinger. Zou er nog steeds wel een willen, maar andere paarden staan hoger op de wensenlijst. :') Heb nu een fjord en een KWPN'er, precies wat ik zocht toen ik ze kocht.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:16

Ik wilde altijd een haflinger, op het moment dat ik naar een pony op zoek was keek ik zelfs alleen naar haflingers! Toch is het toen een vos NRPSje geworden :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:21

Ik wou toen ik mijn eerste pony kocht een haflinger. van minimaal 3 jaar, liefste een ruin en beleerd.
Het werd een barock pinto merrie, bont en 2,5 jaar oud :P Totaal anders maar nu echt mijn droompaardje.

Mijn zusje daarintegen wou een bont paarden veulen. Ze kwam thuis met een 4 jarige newforestmerrie, compleet groen en 1.43. We kenden de pony al vanaf veulen af aan en dat was ook de reden om de droom van het bonte veulen te laten gaan :P Pony is nu drachtig en we prijzen ons heel gelukkig ondanks dat het allemaal anders is geworden :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:35

Ik heb altijd al een zwak gehad voor bonte paarden. En op mijn 12e bij n evenement de tinkers voor het eerst gezien, dat was liefde op het eerste gezicht <3

Paar jaar later mijn eerste pony gekocht, wilde dolgraag bont, liefst n tinker. Maar die lagen toen nog buiten mijn budget. Dus kwam er n onwijs knappe 3 jarige kruising hafxappaloosa (zweetvos van kleur) met lange manen. Prachtig dier, alleen niet de meest handige keuze een net ingereden puberende 3 jarige als eerste paard :')

We klikten niet ohz en na 4,5 jaar eindelijk toe durven geven dat het gewoon echt niet ging. Gedurende deze jaren ook altijd naar tinkers blijven kijken...Die droom bleef...

Toen ik het perfecte huisje had gevonden kon ik dan eindelijk mijn droom waarmaken ♡ en toen kwam Bart een 15 jarige tinkerruin. Inmiddels uitgebreid met nog 2 tinkers (waarvan 1 hoogdrachtig) en een bonte shetlander (heb daar ook altijd een zwak voor gehad) :D

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:44

Ik ben ook echt thuis gekomen met alles wat ik in eerste instantie niet wou. Ze is alleen wel lief. :')
Ik wou een bonte of zwarte met weinig aftekeningen, ruin die super verkeersmak was. Heb een vosse merrie met veel aftekeningen die eigenlijk niet verkeersmak is. _O- Liefde maakt blind.:')

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:46

Ik droomde van een fjord hengst <3

... er kwam eerst een bonte pinto, en nu staat er een bruine engels volbloed merrie :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:48

Een zwarte kleine en hele barokke PRE hengst :j

En het werd een Grote witte slungel :')

Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:50

Een fjord met een speciaal kleurtje, en dat is het ook geworden :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:51

Ik ging opzoek naar een mooie Haflinger (van een jaar of 7) <3

En toen kwam ik met een 3 jarige onbeleerde Draver thuis. Bijna hetzelfde toch :D

3 jaar later nog steeds geen spijt van overigens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:52

Een fries. Of een witte met hele langen manen.

Bijna gelukt :+
Afbeelding

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:54

Een fries met lange manen. En het is een fries geworden helaas schuurt ze dus is het niet zo lang en ze heeft ook niet echt de aanleg voor lange manen.
Verder blijf ik een haflinger en fjord ook erg leuk vinden.

xMriit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:57

een kwpn paard tussen de 1,55 & 1,65 voor de dressuursport.

En wat hebben we nu, een Quarter van nu 9 jaar. <3
En, ja deze gaan we "omscholen" tot dressuurpaard :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:09

Een Akhal-Teke en dan het liefste een gouden valk. Gezien de gemiddelde vraagprijs :$ en de lege stal mag het duidelijk zijn dat ik de loterij nog steeds niet heb gewonnen, anders had 'ie er wel gestaan. _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:13

Ik wilde een Fjord of een Haflinger, lekker breed, eigenwijs, mooie kleur en niet zo idioot hoog. Dus nu heb ik een koperrode SBS'er (maar moeders is BWP en vaders KWPN) van minstens 1,77 hoog (heb hem na 2015 niet meer durven meten). :roll:
Maar da's de schuld van mijn man, die rijdt namelijk ook en is lang, dus als je dan een paard moet delen, moet ie wel geschikt zijn voor de langste van de twee. En eerlijk is eerlijk, Paard is minder 'stout' dan de Fjorden en Haflingers van vroeger, net zo lief en aanhalig als dat ie groot is en ik wil niet meer zonder. <3

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:15

vroeger wilde ik een bont paard met lange manen en staart. in de jaren dat ik zelf paarden had*kocht* enkel sportpaarden gehad, en nu alweer een jaar in het bezit van ..jawel een bont paard met lange manen en staart

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:16

Een palomino! 3x raden wat ik als klein meisje voor mijn verjaardag kreeg. Lieve ouders <3

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:17

Ik droomde altijd van Tinkers, een mooie forse met veel behang en veel haar.

Mijn eerste paardje werd uiteindelijk een kruising paint, ook best wel fors en aardig wat manen maar is niet te vergelijken met een Tinker :o

Vandaag de dag heb ik 5 Tinkers bij huis lopen <3

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:18

Als kind droomde ik altijd van een zwarte Arabische hengst.

Zoveel jaren later ben ik de trotse bezitter van 2 leuke PRE ruinen.
Eentje heel barok, de ander zit er iets tussen. Niet barok, maar ook geen langpootmug.

Arabieren vind ik nog mooi, maar barokke paarden zijn nu eenmaal meer mijn ding geworden.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:22

ik zocht een ingereden ruin, jaar of 8, kwam thuis met een merrie uit de opfok van 3........