Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Licor schreef:Verder is wilg ook goed voor paarden met pijn.. wilg heeft namelijk een pijnstillend effect...

Hopelijk krijg ik nu meer duidelijkheid en weet ik wat ik kan geven.Citaat:Omwille van verschillende redenen, waarop we hier niet verder kunnen ingaan, kunnen alleen kandidaten met een medisch of paramedisch diploma toegelaten worden tot de professionele opleiding.
Hieronder verstaan we : artsen, dierenartsen, kinesitherapeuten, fysiotherapeuten, osteopaten en andere therapeutische beroepen van een gelijkgeschakeld niveau.
Verpleeghulpen, dierenartsassistenten, paraveterinairen, (veterinaire) natuurgeneeskundigen,(paarden)sportmasseurs, enz... kunnen jammer genoeg niet tot de opleiding toegelaten worden.
In de praktijk is het dus zo dat, op een uitzondering na, haast nog enkel
- gediplomeerde dierenartsen,
- fysiotherapeuten of kinesitherapeuten (master-diploma)
- humaan osteopaten
- en hoger gekwalificeerden (bijv. artsen)
zullen toegelaten worden.
bruintje123 schreef:Er wordt hier nogal over de osteopaat heen gevallen.
Maar we weten niet wie er bij is geweest.
Is het osteopaat die aangesloten is bij Icreo is het wel iemand met wel iets van een redelijke achtergrond.Citaat:Omwille van verschillende redenen, waarop we hier niet verder kunnen ingaan, kunnen alleen kandidaten met een medisch of paramedisch diploma toegelaten worden tot de professionele opleiding.
Hieronder verstaan we : artsen, dierenartsen, kinesitherapeuten, fysiotherapeuten, osteopaten en andere therapeutische beroepen van een gelijkgeschakeld niveau.
Verpleeghulpen, dierenartsassistenten, paraveterinairen, (veterinaire) natuurgeneeskundigen,(paarden)sportmasseurs, enz... kunnen jammer genoeg niet tot de opleiding toegelaten worden.
In de praktijk is het dus zo dat, op een uitzondering na, haast nog enkel
- gediplomeerde dierenartsen,
- fysiotherapeuten of kinesitherapeuten (master-diploma)
- humaan osteopaten
- en hoger gekwalificeerden (bijv. artsen)
zullen toegelaten worden.
https://www.icreo.com/nederlands/profes ... opleiding/
Rindin schreef:Iedereen gaat ervan uit dat het paard idd buikpijn heeft en geeft hier tips voor... Maar klopt de diagnose wel? Op wat voor symptomen baseert de osteo deze "diagnose"? TS, voordat je er vanalles in gaat stoppen, vraag eerst even de dierenarts