Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xxanoxniemxx schreef:Hoi allemaal,
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties. Jullie hebben me geholpen om de juiste beslissing te maken. Jullie hebben hier veel meer ervaring mee en kennis over.
Ik neem het geitje wel. Onze geit is nu ook alleen en is te zielig om aan te zien dus begrijp goed dat dit bij een pony ook zo is. Ik ga nog een goed praatje doen met de opvang om nog even te wachten voor hij naar de slacht gaat.
Rizette schreef:Elke pony die geboren is en bij zijn moeder is geweest heeft een stuk sociaal gedrag aangeleerd.Dat verdwijnt niet. Ook paarden die heel lang alleen hebben gestaan kunnen weer samen met andere paarden uitzonderingen daar gelaten die zullen er ook zijn.
xxanoxniemxx schreef:De pony en het geitje hebben hun hele leve samen met z'n tweetjes geleefd. Daarom dacht ik dat dit wel kon. Mijn idee was om de pony bij de geoten te zetten en de nodige aandacht en voedsel geven. Ik deed het meer omdat ik het zielig vond als ze afgemaakt moet worden niet omdat ik heel graag een pony wil. Maar het is dus geen slim idee om de pony een beetje te behandelen zoals ik dat bij de geiten doe (los van het voedsel dat natuurlijk anders is dan dat van de geiten)
Pistasche schreef:newmom: dat soort uitspraken verbazen mij ook... op zulke momenten realiseer ik me weer dat mensen het lot van dieren in handen hebben en vaak keuzes maken voor de beesten zonder dat ze daar zelf invloed op hebben. Zelfs als het over leven en dood gaat...
newmom schreef:Pistasche schreef:newmom: dat soort uitspraken verbazen mij ook... op zulke momenten realiseer ik me weer dat mensen het lot van dieren in handen hebben en vaak keuzes maken voor de beesten zonder dat ze daar zelf invloed op hebben. Zelfs als het over leven en dood gaat...
Ja.. vreselijk vind ik dat. Als een dier echt ongeneeslijk pijn heeft is t een ware gift dat we t kunnen verkorten.. verder vind ik t vaker een vloek dan een zegen.
NinaCharlie schreef:Ik vind het juist gek om maar te adviseren gewoon een pony in de tuin te zetten zonder dat er kennis over is. Dat zouden ze moeten verbieden vind ik, om lukraak dieren aan te kopen waar je geen verstand van hebt. Als iemand hier een topic aanmaakt over het willen aanschaffen van konijnen, vissen of wat dan ook dan wordt er ook voor gewaarschuwd. Daarbij weet ik niet hoe oud geiten worden maar een pony kan zo maar 25 worden, als de geit het loodje legt, komt er dan weer een andere? Of wordt de pony dan het erf af gebonjourd?
Of moet hij maar in zijn eentje staan kniezen?
Adviezen zoals kijk het aan, je kan hem altijd nog wegbrengen vind ik zo raar. Zo ga je toch niet met dieren om? Natuurlijk, het houden van een dier of 1 specifiek dier kan best tegenvallen. Maar je neemt toch geen dier onder het mom als het niks is gaat ie weer weg?

Vjestagirl schreef:Ik vind het heel raar dat we met z'n allen duizenden gezonde dieren per jaar doden met als enige doel om er zelf overdadig van te genieten (want zo veel vlees als dat de meeste mensen eten is echt niet nodig). Maar als je het dan hebt over 1 specifiek dier wat onder subobtimale omstandigheden gehouden zou gaan worden, dan is het ineens zielig om het te slachten...
xxanoxniemxx schreef:De pony en het geitje hebben hun hele leve samen met z'n tweetjes geleefd. Daarom dacht ik dat dit wel kon. Mijn idee was om de pony bij de geoten te zetten en de nodige aandacht en voedsel geven. Ik deed het meer omdat ik het zielig vond als ze afgemaakt moet worden niet omdat ik heel graag een pony wil. Maar het is dus geen slim idee om de pony een beetje te behandelen zoals ik dat bij de geiten doe (los van het voedsel dat natuurlijk anders is dan dat van de geiten)
NinaCharlie schreef:Ik vind het juist gek om maar te adviseren gewoon een pony in de tuin te zetten zonder dat er kennis over is. Dat zouden ze moeten verbieden vind ik, om lukraak dieren aan te kopen waar je geen verstand van hebt. Als iemand hier een topic aanmaakt over het willen aanschaffen van konijnen, vissen of wat dan ook dan wordt er ook voor gewaarschuwd. Daarbij weet ik niet hoe oud geiten worden maar een pony kan zo maar 25 worden, als de geit het loodje legt, komt er dan weer een andere? Of wordt de pony dan het erf af gebonjourd?
Adviezen zoals kijk het aan, je kan hem altijd nog wegbrengen vind ik zo raar. Zo ga je toch niet met dieren om? Natuurlijk, het houden van een dier of 1 specifiek dier kan best tegenvallen. Maar je neemt toch geen dier onder het mom als het niks is gaat ie weer weg?
Pony en geitje hebben de laatste jaren samen gestaan, en hebben nu de kans om ook samen te blijven. Ik zie het probleem niet. Vind dit gewoon echt een superoplossing.