5 dagen niet naar stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:54

Ellebel123 schreef:
vso1990, mijn moeder heeft mijn fietssleutel verstopt zodat ik niet naar haar toe kan gaan vandaag. Familie is niet mijn eerste keus, met allemaal redenen vandien. Maar ik wil (vooral niet met kerst) ruzie met mijn moeder hebben, die is al verdietig dat ik een pony boven familie kies.

dit had mijn moeder ook kunnen doen toen ik nog thuis woonde.
inmiddels weet mijn moeder niet beter dan dat de paarden voor gaan.
hoop dat je moeder er ooit ook aan went. sterkte vandaag.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:55

Ellebel123 schreef:
vso1990, mijn moeder heeft mijn fietssleutel verstopt zodat ik niet naar haar toe kan gaan vandaag. Familie is niet mijn eerste keus, met allemaal redenen vandien. Maar ik wil (vooral niet met kerst) ruzie met mijn moeder hebben, die is al verdietig dat ik een pony boven familie kies.

Fiets sleutel verstopt?? :roll:
Moet je werkelijk de hele dag, inclusief ochtend, gezellig bij de familie zijn?
Ik ging altijd op kerstdagen lekker vroeg... Uur of 8 tepaard heerlijk!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:55

Je fietssleutel verstopt? Jeetje...Jammer dat je moeder je niet begrijpt. Bij mij gaan de dieren voor gezelligheid.
Als je pony gewoon gevoerd wordt , een schone stal krijgt en buiten komt is er niks aan de hand hoor. Heeft je pony een deken op? Want dat vind ik persoonlijk altijd wel vervelend, mijn paard krijgt soms 1 dag zijn deken niet af maar 2 of langer vind ik te lang. Maar dat zit misschien wel tussen mijn oren hoor.
En inderdaad, helemaal eens met wat eerder gezegd werd: je pony heeft er geen boodschap aan dat het kerst is of dat je naar familie moet. Ik had en stalgenootje die nooit opmzondag naar haar pony mocht omdat het zondag was, gelukkig zijn die ouders later wakker geworden want wat kan dat dier eraan doen dat het zondag is.
Laatst bijgewerkt door Vala op 25-12-16 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:58

gewoon lekker naar je familie gaan en morgen de hele dag je pony extra knuffelen.
Dier staat lekker buiten zeg je en wordt verzorgt, dus dat je nu een keer 5 dagen niet geweest bent is echt geen ramp.
Pony heeft lekker vakantie gehad 5 dagen...zo moet je het gewoon zien. Reken maar da tje pony dat echt niet erg heeft gevonden; die 5 dagen vakantie en lekker de hele dag op het land staan.

Echt in jouw geval hoef je je echt niet schuldig te voelen, dus ga mee naar je familie en probeer gewoon te genieten. Morgen zie je je pony weer en is zn/haar vakantie afgelopen :D

Amaryllis

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:20

Gezien de leeftijd van TS verplaats ik het topic naar [YRT] Young riders talk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:30

Ach voor het paard maakt het niet uit of je nu 4 dagen niet komt of 5.
Paard krijgt zo te lezen alles wat die nodig heeft. Helaas heb je niet altijd te kiezen op jouw leeftijd. Dat komt nog wel.

Arabier

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:18

Hoi! Wilde paarden leven ook gewoon zonder baasjes, natuurlijk is het nu anders omdat je pony van me houd, maar zie het zo: wat zou jij ervan vinden als je moeder 5 dagen niet kwam? Je zou het niet erg vinden want je hebt je vrienden nog en na 5 dagen is ze er weer. Vind ie vast niet erg! Fijne kerst :D

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:51

madhatter schreef:
Hoi! Wilde paarden leven ook gewoon zonder baasjes, natuurlijk is het nu anders omdat je pony van me houd, maar zie het zo: wat zou jij ervan vinden als je moeder 5 dagen niet kwam? Je zou het niet erg vinden want je hebt je vrienden nog en na 5 dagen is ze er weer. Vind ie vast niet erg! Fijne kerst :D

Dit kan je niet vergelijken natuurlijk, want je moeder vertelt je dat ze over 5 dagen terugkomt maar zeg je dat tegen je paard dan heeft ie nog steeds geen idee. En een paard met een baasje kan je ook zeker niet vergelijken met wilde paarden, want paarden met een baasje zijn afhankelijk van hun baasje, en een paard in het wild heeft alle vrijheid. Maar tuurlijk kan een paard wel een paar dagen alleen zijn, als er goed voor wordt gezorgd en genoeg buiten komt. Het is meer het baasje dat het paard mist, dan dat het paard het baasje mist.