madhatter schreef:Het is een paard, inderdaad... Dus het is minderwaardig? Dus je mag het slaan?
Oke, ik snap mensen die slaan als een paard met opzet zijn tanden in je arm zet, maar eerst pijn uitsluiten OOK fabianhorse als het zadel een centimeter te klein is kan het pijn veroorzaken, een zadel moet passen.
Ik zelf vind het prima als jullie jullie paarden aframmen, net ozals dat jullie mensen slaan als ze zouden bijten. Al van jongs af aan geleerd: Terug bijten is niet de oplossing (is letterlijk de zin die mijn ouders gebruikte). Als iemand jou een vieze vuile *** noemt, dan helpt het niet om dat terug te roepen. Dan moet jij de wijste zijn en kijken waarom: Niemand doet iets zonder rede. Net zoals met paarden: Als het paard bijt heeft het een rede:Hij is boos op jou, of vind het rijden niet leuk: Nou dan moet JIJ het rijden leuker maken en ook aan je paard denken. En als je nu denkt: Wuuut. Nouja, ik ga in ieder geval niemand, geen koe, geit, varken, mens of paard, slaan omdat hij niet doet wat ik precies wilt. Want ik geef mijzelf altijd de schuld.
Nou kan ik toch met veel zekerheid zeggen dat ik mijn pony nooit afram...
Maar een tik vind ik op momenten toch wel goed op zijn plaats.
Kijk een mens is toch heel anders als een paard, als je een paard niet corrigeerd dan kan dat een gevaarlijke situatie creëren doordat een paard vele malen meer weegt en sterker is als ons mensen.
Madhatter mensen zijn wel degelijk leiders van hun paard, dit is namelijk afgeleid van toen de mens nog volop in de natuur hoorde. Mensen zijn jagers en paarden zijn vluchtdieren. Dus als wij de baas niet zijn kan dit gevaarlijk worden.
Ik zeg niet dat een paard vals is maar wel dat als hij geen manieren aangeleerd krijgt hij deze ook niet zal gebruiken en dan zal een trap of wat dan ook echt veel pijn doen.