Wordt het makkelijker om een keuze te maken...nu zit je nog teveel in onzekerheid en dat maakt het er niet makkelijker op.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bb321 schreef:xxCYNNxx schreef:Wil dat meisje zelf trouwens wel overstappen naar de d pony?
Wie weet vind ze het dier niks (als die paar keer dat ze erop heeft gezeten zo slecht ging) en worden de b pony's verruilt voor nog een d pony.
Zal niet de eerste keer zijn dat grootouders zover gaan voor hun kleinkind...en dat de pony waar jij op rijd alsnog verkocht wordt zodra jij stopt met leasen (bv als je 18 wordt, of te groot wordt of andere redenen)
Heeft het meisje zelf al eens bij je aangegeven hoe zijzelf er tegen over staat om over te stappen naar de d pony?
Het ging zo slecht voor mij, niet voor haar. Zij is helemaal gek van 't beessie, dus dat is wel super fijn!
xxCYNNxx schreef:daarom een afspraak maken met de eigenaar voor een gesprek (had dat nog ff toegevoegd, maar je bent me net voor) dan weet je waar je aan toe bent.
Wordt het makkelijker om een keuze te maken...nu zit je nog teveel in onzekerheid en dat maakt het er niet makkelijker op.
xxCYNNxx schreef:Vind ik wel; je rijd nu 4 tot 5 keer per week...stel dat zou terug gaan naar maar 2 dagen per week (even somber gesteld, sorry) dan zou ik persoonlijk niet meer zoveel leasegeld willen betalen als dat ik deed met 5 keer per week rijden.
Dus dat vind ik zeker bespreekbaar ja met minder dagen voor jou.
pien_2010 schreef:Ga mee me Sjolvir.
Als je niet wilt dat je af en toe wat moet corrigeren, tja dan moet je ermee stoppen en zelf een paard kopen. Dan bepaal jij alles.
Je hebt nu een fijn paard en voor mij zou delen geen probleem zijn. Heb het jaren met mijn dochter gedaan. Twee uur een keer per week achter elkaar rijden voor de pony club zou eigenlijk geen probleem moeten zijn voor een gezonde pony met een goede conditie. Dus ook daar zie ik geen probleem.
Of anders gezegd, ik denk dat jij zelf het probleem bent en moeilijk wil en kan delen. Dat mag. Dat is niet erg. Maar als dat inderdaad zo is, dan gewoon eerlijk zeggen en stoppen. Als je samen een paard hebt is het geven en nemen (ook tussen moeder en dochter zoals indertijd in ons geval) en vooral het elkaar het rijden heel erg gunnen zonder enig verwijt als het eens anders gaat als je zelf dacht en elkaar altijd helpen zodat beiden het maximale uithalen (in ons geval).
xxCYNNxx schreef:het negatieve zit hem vooral in je zin (even zo los uit mn hoofd hoor, even geen zin om terug te kijken in je op voor de woord voor woord versie) waarin je het hebt over de pony moeten opknappen als zij er op gereden heeft. Dat komt namelijk heel erg over alsof dat meisje een regelrechte ramp is met rijden en een paard of pony alleen maar verknalt.
Zo zal je het vast niet bedoelen, maar zo komt die zin wel over....en dat is gewoon niet netjes tegenover haar.
In je latere posts leg je het allemaal beter uit en is het duidelijk dat je het niet zo bedoelt.
_San87_ schreef:Heb je de afspraken die zijn gemaakt op papier staan of zo? Aangezien je ook betaalt voor de pony.
Het beste dat je kunt doen is in gesprek gaan met de eigenaar van de pony en daarin gewoon eerlijk zijn. Ook als je niet wilt delen.
bb321 schreef:xxCYNNxx schreef:het negatieve zit hem vooral in je zin (even zo los uit mn hoofd hoor, even geen zin om terug te kijken in je op voor de woord voor woord versie) waarin je het hebt over de pony moeten opknappen als zij er op gereden heeft. Dat komt namelijk heel erg over alsof dat meisje een regelrechte ramp is met rijden en een paard of pony alleen maar verknalt.
Zo zal je het vast niet bedoelen, maar zo komt die zin wel over....en dat is gewoon niet netjes tegenover haar.
In je latere posts leg je het allemaal beter uit en is het duidelijk dat je het niet zo bedoelt.
Ah mooi, die zin in m'n openingspost neem ik aan? Want die heb ik aangepast, wil je even kijken of ik het zo kan maken? Zou je me echt enorm mee helpen.
bb321 schreef:xxCYNNxx schreef:het negatieve zit hem vooral in je zin (even zo los uit mn hoofd hoor, even geen zin om terug te kijken in je op voor de woord voor woord versie) waarin je het hebt over de pony moeten opknappen als zij er op gereden heeft. Dat komt namelijk heel erg over alsof dat meisje een regelrechte ramp is met rijden en een paard of pony alleen maar verknalt.
Ah mooi, die zin in m'n openingspost neem ik aan? Want die heb ik aangepast, wil je even kijken of ik het zo kan maken? Zou je me echt enorm mee helpen.
gett schreef:Ik zou eerst eens een gesprek aangaan, vragen hoe zij het zien.
Zelf lease ik ook een paard en heb het geluk dat ik te maken heb met een hele gemakkelijke eigenaar.
Voor mij zit delen er niet in, heb gezegd of ik lease haar helemaal, of ik begin er niet aan. Heb wel eens een paard gedeeld met een vriendin, alleen dat werkte af en toe op m'n irritatie helaas.
Maar in jouw situatie is het natuurlijk lastiger.
Wat was de afspraak als zij op de D zou overgaan, zou jij dan een grotere te rijden krijgen?
Mendel schreef:Het valt me zo vaak op dat er zo kattig wordt gereageerd op dit soort berichten. Helemaal niet nodig mensen. Ze stelt gewoon een vraag en blijft heel netjes in haar taalgebruik.
Iemand heeft een lager niveau. Dat is niet naar beneden halen. Dat is gewoon een feit. Het delen van een pony kan ook heel erg wennen zijn dus ik begrijp wel dat je je druk maakt. Een beetje empathie doet wonderen.
Wat betreft je pony. Je zal het toch moeten bespreken want voor jetzelfse geldt zien zij het heel anders en is er niets om je druk over te maken.
Misschien is het wel een mogelijkheid om de twee b pony's om te ruilen voor een eerste pony? Ook op de groei van het meisje.
Sjolvir schreef:Al zou je wel iets op papier hebben staan, als eigenaren contract beeindigen ben je paard ook kwijt en dat is allicht niet datgene wat je meteen wilt. Geen idee wat je betaald maar als je van zeg het alleen recht rijden naar 3 x per week zou gaan lijkt het mij reeeel dat het tarief wordt aangepast, of je moet al weinig betalen.
Hoop dat jullie er uit komen en schiet niet jezelf in je voet, door met deze pony al te stoppen voordat het echt noodzakelijk is zonder dat je wat anders hebt. Soms moet je in het leven je aanpassen aan de omstandigheden, niet altijd leuk en soms echt balen, maar soms wel de beste keuze.
Faline schreef:Ik moest vroeger een pony met mijn zusje delen en daarvoor hadden we verzorgpony's, die ook gedeeld moesten worden.
Vroeger vond ik dat helemaal niet zo leuk en dacht ik er net zo over als jij. Ik wilde het liefst een pony helemaal voor mezelf. In werkelijkheid werden de pony's er helemaal niet slechter van en is het juist ook goed voor ze dat ze leren dat er meer dan 1 ruiter bestaat.
Wat hierboven ook al gezegd is, kan het juist heel handig zijn om een pony te delen. Wanneer je zelf een keer wat minder tijd hebt, kan de ander toch mooi nog wat doen met de pony.
En na een tijdje vond mijn zusje haar vriendjes en vriendinnetjes belangrijker dan de pony en had ik haar uiteindelijk toch nagenoeg voor mezelf.
Van te voren al allemaal problemen zien helpt sowieso niet.
Ik zou zeggen, probeer een paar duidelijke afspraken met elkaar te maken en ga het gewoon eens proberen. Dan weet je na een maand of wat wel of het werkt of niet, kun je dan nog wel een definitief besluit nemen om te stoppen. (of juist niet)