Janneke2 schreef:De Britten zeggen: "Never hit a shyer."
(Wie bang is, nooit slaan.)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bruintje123 schreef:Dat ligt er aan waarom hij niet luistert.
Was jij onduidelijk in wat je vroeg?
Dan hoort hij natuurlijk geen tik te krijgen.
Was hij bang?
Weet hij dat wat hij gaat doen pijn gaat doen.
En dan ligt het nog aan het "vergrijp" wat hij deed.
Iets kleins kun je best af met een stemverheffing.
Maar als hij bijvoorbeeld bijt mag daar best direct een flinke tik op volgen, want dat mag hij nooit doen.
Maar een paard diverse keren volledig afslaan met een zweep heeft natuurlijk nooit zin.
En is altijd mishandeling.
madhatter schreef:Jelloy schreef:Wat doen je ouders als jij niet luistert? Ze zetten jouw in de hoek en geven als het echt moet een corrigerende tik. Een paard zet je moeilijk in de hoek, tevens moet een paard ook weten wat normen en waarden zijn en wat hij kan verwachten van jou! Dus het mag best ALLEEN het moet terecht zijn!
Je ouders een tik? Nou ik weet niet hoor maar het hoort volgendsmij niet dat een ouder je een tik geeft.
bruintje123 schreef:Dat ligt er aan waarom hij niet luistert.
Was jij onduidelijk in wat je vroeg?
Was hij bang?
Weet hij dat wat hij gaat doen pijn gaat doen.
En dan ligt het nog aan het "vergrijp" wat hij deed.
Iets kleins kun je best af met een stemverheffing.
Maar als hij bijvoorbeeld bijt mag daar best direct een flinke tik op volgen, want dat mag hij nooit doen.
Maar een paard diverse keren volledig afslaan met een zweep heeft natuurlijk nooit zin.
En is altijd mishandeling.
elenaMM77 schreef:Je ouders een tik? Nou ik weet niet hoor maar het hoort volgendsmij niet dat een ouder je een tik geeft.
elenaMM77 schreef:je weet niet wat de gevolgen zijn van ernstige brandwonden?
schrik laten voelen voor ze het aanraken is een stuk gezonder dan ze een pot kokend hete thee over zich heen laten trekken (soms denk ik toch dat die ouderschaps cursus waar ze over spreken een goed idee is.. misschien net als in amerika gewoon op de middelbare school alvast).
gewoon wegduwen is als 'foei'..
maakt geen indruk..
laten voelen maakt wel indruk.. maar wil je het laten voelen door een afschrikkende tik op de vingers, of door gloeiend hete thee, waardoor in de loop der jaren tientallen operaties nodig zijn om littekenweefsel te behandelen omdat een kind in de groei is? Mijn nicht heeft het meegemaakt als klein kind, niet luisteren naar een foei op afstand en zeker niet dicht genoeg bij om 'weg te duwen'.. ze heeft nu als veertigplusser nog steeds last van de littekens.. reken maar dat haar kinderen een draai om de oren hebben gekregen toen ze als peuter in de buurt van het gas de oven of de theepot kwamen.
zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
. Je moet natuurlijk niet onnodig met je zweep slagen en niet al te hard (ze moeten het wel voelen natuurlijk). Maar een goede training voorkomt al veel
. elenaMM77 schreef:dan heb je geluk gehad..
Een litteken is prima.. daar kun je van leren.. Maar weet jij bijvoorbaat of je kind een littekentje oploopt.
of de halve borstkas eraf schroeit waardoor je in de pubertijd door een hel gaat als daar bepaalde dingen moeten groeien?
dan heb ik toch liever een tik op mijn vingers.. en heb ook liever ouders die de gok niet nemen dat de schade beperkt is.. En hoe duw je weg als je hart overslaat? dat gaat ook niet zachtjes..
TerraHowrse schreef:elenaMM77 schreef:dan heb je geluk gehad..
Een litteken is prima.. daar kun je van leren.. Maar weet jij bijvoorbaat of je kind een littekentje oploopt.
of de halve borstkas eraf schroeit waardoor je in de pubertijd door een hel gaat als daar bepaalde dingen moeten groeien?
dan heb ik toch liever een tik op mijn vingers.. en heb ook liever ouders die de gok niet nemen dat de schade beperkt is.. En hoe duw je weg als je hart overslaat? dat gaat ook niet zachtjes..
Ben ik het helemaal mee eens![]()
..
madhatter schreef:Laten voelen. Dan komt ie er vanzelf achter. Of gewoon wegduwen, niet slaan.
Celiien schreef:MH, sorry hoor maar jij bent een typisch voorbeeld van de jeugd van tegenwoordig. De jeugd die tegenwoordig geen corrigerende tik krijgt. de onzin die je af en toe uitkraamt hier op bokt..
Corrigerende tik, zowel bij paarden, als bij honden, als bij kinderen, is niks mis mee. En daar bedoel ik niet mee in elkaar slaan, maar om iets aan te leren dat iets niet mag/goed is. Maatschappij van tegenwooordig
iirrssjjee schreef:madhatter schreef:Mijn moeder heeft mij ook proberen te stoppen, maar niet door een tik?? Door me ruw weg te duwen. Geen pijn.
Maar daar heb je blijkbaar niet van geleerd, want je hebt toch een litteken overgehouden?
maralyn schreef:Wat een gezever over kinderen zeg.
Ze worden er echt niet minder van hoor.