Hoe komen jullie aan je vriend(inne)tje? ( paard )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe komen jullie aan je vriend(inne)tje? ( paard )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:59

De eerste was al een aantal jaren mijn verzorgpony die ik toen heb overgekocht. De tweede komt via een handelaar van marktplaats en de derde heb ik via de bokt markt gevonden :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:07

Grimaldo heb ik per toeval gevonden. Zijn fokker was een vriend van mijn vader en we kwamen hem tegen op een evenement. Hij vroeg doodleuk 'Laurie, ben je niet opzoek naar een leuk paardje?' en van het één kwam het ander. Stapelverliefd <3

Mieka heb ik via mijn lesgeefster gevonden, eigenlijk een miskoop geweest. Later terug verkocht naar Egypte.

Julie heb ik gevonden via de koper van Mieka. Hij werkte samen met iemand die veel paarden had staan en zelf op het hoogte niveau reed. Heb daar op 7 paarden gezeten, maar geen enkele was echt degene die ik zocht. Julie was helemaal niet voor verkoop bedoelt, maar het klikte zo goed dat we haar toch hebben kunnen kopen :D

Genesis heb ik gevonden via mijn stalhouder. Na het overlijden van Grim hadden we al heel veel paarden getest, maar het was altijd net niet met veel pech... Gert wist wel wat voor type paard we zochten en zo zijn we bij Genesis uitgekomen! Liefde op het eerste gezicht...

Twenty heb ik via de fokker van Julie gehaald. Ze was te klein uitgevallen voor hen (= hij en zijn 2 stevige zonen) en dus zochten ze iemand die haar wilde overkopen.

M'n hele roedel /3

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:16

Mijn zus en ik spraken al een tijdje over de aanschaf van een veulen. Op dat moment kwam de (toen) manager van mijn zus met het verhaal dat de pony van zijn dochter steeds dikker en slomer werd. Als leek vroeg hij aan mijn zus, wat kan dit zijn? Haar eerste reactie was haal er maar een dierenarts bij, denk dat het beestje drachtig is. Zo gezegd zo gedaan, veearts kwam en ja hoor drachtig (en al best lang drie maanden later is Domino geboren). Wij hebben haar al snel gezien en toen waren we beiden verlieft. nu, tien jaar later, heb ik er nog steeds geen spijt van.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:18

Kitty op 5 december 2005 gekregen van mijn ouders.

Toen augustus vorig jaar onze rijpony werd verkocht mocht ik eindelijk op zoek naar mijn eigen paardje. Eerst dacht ik een Shetlander, maar uiteindelijk had ik de Welsh Mountain (A) in gedachte. Daar heb ik toen nog hier een topic van geopend, op zoek naar fokkerijen in de buurt. Na heel wat mailen uiteindelijk bij een kleine fokkerij gaan kijken, en ik was verliefd! Mijn eigen veulentje, Fflur, kwam 21 november.

En dit jaar, tja, bij diezelfde fokker verliefd geworden op Poppy (ik denk stiekem zelfs nog meer dan op Fflur, tegen niemand zeggen O:) ), dus zij komt dit jaar ook nog hierheen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:41

Mn eerste paard heb ik 8 jaar geleden leren kennen. Was op zoek naar een pony, en mijn instructrice had er wel eentje voor me.. Zo van het land geplukt, moest nog ingereden worden, totaal niet geschikt voor een 11 jarig kind dus. Maar mn vader vond hem geweldig en ik ook. Heeft vier jaar geduurd voor ik een beetje fatsoenlijk zonder hulp op hem kon rijden maar zou hem niet kunnen missen. Het is een apart geval.

Mn andere paard Was liefde op het eerste gezicht haha.. Was niet van plan een paard te kopen want had er al twee, en mocht er 'maar' twee. Maar ik zag hem en moest hem hebben :') Dus ouders opgebeld, die hebben hem gezien en gezegd dat het mocht als ik de Shetlander verkocht. Had shetje vanaf veulen zijn dus Was moeilijke keus, maar uiteindelijk toch de shet verkocht. Inmiddels 3 jaar geleden.

Mogen foto's van toen we kochten en nu ook? :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:43

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young Rider Talk :)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:57

1 via Facebook-> Handelaar, 1 via MP-> handelaar, 1 eigen fok en 2 van de markt (ook handelaren). En 1 via bokt (enigste particulier)
in het verleden ook gewoon particulier gekocht maar nu toevallig alles van de handelaar.

Onzebram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:49

Dus via marktplaats is wel te doen?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:52

Via een vrij bekende Nederlandse paardenpersoon, op het gebied van vrijheidsdressuur etc. Hij deelde een marktplaats advertentie van het paard van een stalgenootje. Ik zag het en was gelijk verkocht.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:53

Ze was mijn ponykamp paard zo'n 8 jaar lang :) was dus even wachten voor ik haar eindelijk kon kopen :+

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:57

Als 'klein meisje' kreeg ik na laaaaang zeuren eindelijk een eigen pony van mn ouders!
Dit was Pleun, een super lieve shetlander die na 11 jaar lang samen nog steeds bij ons is! <3
Pleun was toen drachtig, en het veulentje is bij ons geboren. Beauty, hebben we haar genoemd :j
Pleun & Beauty heb ik tot mijn 12de met z'n tweetjes gehad, en toen opzoek gegaan naar een rijpony!
Dit is onze knettergekke Ginnie geworden, bonte pony van nu 10 jaar, toen ik dr kocht was ze 6. :)
Mijn 'kudde' is onderling dikke maatjes geworden en ze kunnen het erg goed vinden met elkaar! (gelukkig *\o/* )

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:57

Door een naar ongeval van een paard en jarenlang revalideren, had ik een lijst opgesteld waar het paard aan moest voldoen. En daar was ze in een Marktplaats advertentie. Wel iets kleiner qua stokmaat dan ik eigenlijk wilde, maar verder was ze geweldig. Nu 3 jaar later blij dat ik haar meteen heb gekocht. Kan me geen fijner maatje wensen en nooit misbruik gemaakt van mijn angst voor het rijden in het begin.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:07

Onzebram schreef:
Dus via marktplaats is wel te doen?

Mijn vp komt via mijn advertentie (marktplaats)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:04

@Onzebram: natuurlijk kun je ook via marktplaats een geschikt paard vinden.Daar ben ik ook ooit geslaagd.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:11

Mijn moeder verzorgde de moeder van Wilco, en toen werd Wilco geboren... Ze was daarbij en het was liefde op het eerste gezicht! Dus toen ook bekend was dat hij verkocht ging worden heeft mijn moeder zich geen twee tellen bedacht en nu is hij al 13 jaar bij ons <3 En nu staat zijn mama sinds een paar weekjes op hetzelfde plekje als Wilco, en ze hebben een stal naast elkaar :D

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:12

Mijn fjord komt van mijn oude Vakantie baantje, en mn spikkel via bokt.

Willemijn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:31

ik heb de mijne gevonden op sporthorses.nl <3 en mijn paard stond eerst op manege thielen het was een eigen paard maar reed soms (de door hun uitgekozen mensen) mee in de manege lessen. mijn moeder mocht er een keer op en maakte als grapje wat een ontzettend leuk paard die zou ik er wel bij willen hebben :P en daar hadden hun even over nagedacht want het was een z paard en ze had al wat ze had willen bereiken bereikt met haar en ze had er niet zo heel veel tijd voor dus toen zeiden ze nou we hebben er over nagedacht en we zouden het eigenlijk wel fijn vinden als ze bij iemand aan huis zou komen te staan dus hebben we haar toen gekocht van hun :o

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:46

Ik heb de mijne gekocht van de vereniging waar ik vroeger reed, daar reed ik hem al en ik moest hem gewoon kopen toen bekend werd dat hij verkocht zou worden. Geen moment spijt van gehad. Ik wil binnenkort een vlog wijden aan mijn 'paardenleven' waarin ik het uitgebreider ga vertellen :)

Dit is hem trouwens: https://www.youtube.com/channel/UCcLro8ZirhzYrHRIO9CK7ug

Hij is zo energiek nog voor zijn leeftijd, ben echt super blij met hem <3
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:03

Mijn ventje was vroeger mijn verzorgpony die ik 10 jaar geleden overgekocht heb. Mijn merrie via bokt, zou eigenlijk tijdelijk zijn, maar in januari is ze er alweer 6 jaar :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:38

Mijn eerste paard; Falco via bokt. Zag hem op de bokt markt en was verliefd op zijn koppie.

Afgelopen maart is er een shet bij gekomen, via een nood oproep op marktplaats. Anders zou hij naar de slacht gaan. Vond ik zo sneu, nog geen 2 jaar oud....

Dit jaar was er een veulen geboren bij een kennis in Tsjechië. Kopie van haar volle broer, waar ik al jaren verliefd op ben maar die niet te koop is. Dus je snapt het al, ik moest haar hebben. Staat nog lekker bij de fokker mag in de bergen opgroeien tot een sterk, gezond en evenwichtig paard.
Met 3-4 jaar oud komt ze naar huis en gaan we haar beleren.

Nu geen paarden meer er bij haha

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:18

Vlak voordat ik ging emigreren was ik al rond aan het kijken naar (verzorg)paarden in ons nieuwe land. Had gereageerd op een advertentie van een handelaar maar dat beestje was al verkocht. Vlak daarna smste de handelaar mij de foto van een 7 jarige ruin door, waarvan ze dacht dat hij wel leuk zou zijn voor mij, die had ze net gekocht dus kwam binnenkort naar hij toe.

Ik had het weggewoven, wist het nog niet zeker, en was eigenlijk gewoon aan het neuzen. Toen heb ik wel gevraagd of ik op haar stal mocht helpen met uitmesten en andere klusjes. Dochter gaat af en toe naar peuterzaal en ik heb geen werk dus tijd over om te helpen. En toen stond daar die 7 jarige ruin natuurlijk!
En hij werd maar niet verkocht. Was enorm jaloers als er weer mensen kwamen kijken.
Uiteindelijk werd zijn prijs verlaagd en heb ik mijn man over gehaald <3

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:25

Ik werd benaderd door een kennis uit Spanje op Facebook, "Nikki, dit is écht iets voor jou".
Slechte timing destijds, moest eigenlijk eerst afstuderen van mijn ouders, maar ik was verliefd...
Dus na een hoop puzzelen, passen en meten, werd Django mijn maatje :D :D