wedstrijden rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Re: wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:26

Als je paard fit is kun je ook best meer dan B hoor.

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:33

Mijn vorige verzorgpony heb ik zijn laatste M1 wedstrijdje gereden op zijn 30e. Oud maar dat beestje was echt nog enorm fit. Daarna ging het wel naar beneden maar dat kwam zeker niet door de wedstrijden, hij vond alle aandacht dan juist heel leuk.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:47

Als dit paard nu getraind/gereden wordt op L niveau dan is die B proef toch weinig extra's :n dan is daar hopelijk weinig training meer voor nodig.

Ik zou alleen niet meer extreem ver weg gaan. En de allereerste keer even dichtbij blijven met de trailer en kijken hoe hij op vreemd terrein reageert (mocht je dit niet weten) en dan dichtbij een wedstrijd en zien hoe hij reageert op spanning. Gaat dat goed? Top lekker blijven doen. Z zal hij waarschijnlijk niet meer lopen. Maar als jij hem in de gaten houdt en nu niet opeens veel meer gaat vragen, kan dat toch geen probleem geven?

leanne123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:24

Succes met je eerste wedstrijd!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 19:18

dankje! het lijkt me echt super. het is overigens niet mijn eigen paardje :) maar ik doe heel veel met hem! ik wil zeker dat met de trailer uitproberen en kijken hoe hij reageert op een ander terrein. als dat goed gaat gaan we gewoon door, zo niet dan hoeft het ook helemaal niet. hij moet zich er goed bij voelen, dat vind ik het belangrijkst.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:28

Maartje1990 schreef:
madhatter schreef:
BB valt te proberen, altijd! Maar als het dan goed gaat, wil je op een begeven moment hoger dan deB en dat kan niet, waarom niet gewoon onderlinge wedstrijdjes?

Want? Waarom zou dat niet kunnen?

Uiteindelijk kom je ergens waar je echt zwaar voor moet trainen.

Veel succes sarien! Maak een topic als je het gedaan hebt een keer! *\o/*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:39

madhatter schreef:
Uiteindelijk kom je ergens waar je echt zwaar voor moet trainen.

Ze heeft nog niet eens een startkaart aangevraagd... dus dat is toch wel erg ver in de toekomst.
TS als je denkt dat jij, de pony en de eigenaar plezier gaan hebben om af en toe een wedstrijdje te gaan rijden. Vooral doen! Misschien is het leuk om met BB te beginnen dan hoef je nog geen startkaart aan te schaffen en kan je eerst kijken of het bevalt (en scheelt weer bak geld)

Rooss_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:53

Maar als je B wil gaan doen hoef je nog niet heel hard te trainen hoor, helemaal niet als je 3 keer per week rijdt en je paard het toch makkelijk aan kan (dat kan TS het beste zelf bepalen).

Als je paard niet heel veel stress ervaart op een terrein dat niet thuis is, zou een B-proefje op wedstrijd of thuis niet uit hoeven te maken (het is natuurlijk altijd wat spannender maar je doet gewoon wat je normaal ook in de bak doet)

En je kan toch gewoon stoppen bij bijvoorbeeld L2? Als je een keer B rijdt betekent het echt niet dat je meteen tot ZZ moet hoor. En als je merkt dat je paard er moeite mee heeft kan je altijd nog stoppen.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:00

ik zou met BB beginnen!!
dat is handig om te kijken hoe jullie het vinden enzo...

en ik vind je paardje niet te oud hoor!! zolang hij nog niet door z'n benen zakt enzo vind ik het makkelijk kunnen!!
heel veel suc6!!

Horses2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:02

ik heb niet veel verstand van wedstrijden, maar succes +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:00

Madhatter: ik denkdat ook op "hoger" niveau je prima je training aan je paard kan aanpassen. Verder geloof ii niet dat ts ambities heeft om in t Z te gaan rijden (metdit paard) en vind ze t gewoon leuk om af en toe een wedstrijd te rijden. Denk dat ze prima tm L2 kan rijden iig. Maar belangrijkste is gewoon je training aanpassen aan je paard.