Wat te doen?... Je maatje je alles houden of toch verkopen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Verkopen of houden

verkopen
20 (30%)
houden
45 (69%)

Totaal aantal stemmen: 65

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 10:44

X_Sam_X schreef:
Ik heb voor ik naar het HBO ging mijn paard verkocht, met de gedachte dat ik het niet zou redden en mede ook door alle verhalen op internet dat het echt níet te doen zou zijn. Ik heb er nu nog spijt van!

Echt denk goed na voordat je definitief je paard verkoopt. Ik was na een half jaar gestopt met die opleiding omdat het gewoon niks voor mij was. Daar stond ik dan, geen school, paard verkocht, gelukkig had ik nog wel een baantje.

Inmiddels zit ik in het tweede jaar van een andere HBO studie en heb mijn propedeuse ook in 1x gehaald (chemische technologie), heb 2 eigen paarden (betaal alles zelf) en werk er 40 uur per week bij. Het is aanpoten, ik ga niet uit en die soort dingen, dat scheelt al. Maar als je echt iets wilt is het haalbaar, geloof in jezelf! :)

Ik zou je paardje als je echt geen tijd hebt inderdaad op een stal zetten waar je niet verplicht iedere dag hoeft te komen, ik sla ook wel eens een dagje over maar ik weet dat mijn paardjes goed verzorgd worden.

Ik wil hem ook helemaal niet verkopen, alleen krijg van mensen van buitenaf zoveel te horen dat ie naar iemand moet die hem wel 4 a 5 keer in de week kan rijden. Daardoor begon ik te twijfelen of ik het wel goed deed :D Ik ga het vanavond het nog een keer met me ouders bespreken en het plan van in een kudde enzo voorleggen :j En respect trouwens voor hoe je dat nu doet met 2 paarden _/-\o_

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:46

Ik denk dat de paarden van die mensen jaloers op die van jou zouden zijn! :D

Licor

Re: Wat te doen?... Je maatje je alles houden of toch verkopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:53

Ik heb mijn paard gekregen op mijn 14e.. hij is echt m'n soulmate.. m'n once in a lifetime paard.. Mijn opa betaalde eigenlijk alles voor hem.. Toen ik 18 was overleed mijn opa en ging ik studeren.. alle zorg én alle kosten waren vanaf toen voor mij.. ik heb hem naar een pensionstal gedaan waar hij 24/7 in een kudde buiten stond.. ik kwam er 1 a 2 keer per week.. ik heb zovaak gedacht aan verkopen ook/vooral vanwege de kosten.. maar ook schuldgevoel dat ik er zo weinig was.. alleen het idee van verkopen moest ik iedere keer weer zo van huilen.. en dat terwijl m'n paard eigenlijk niets te kort kwam..
Ik heb het nooit over m'n hart verkregen hem te verkopen dus ik heb hem dit jaar alweer 11 jaar.. inmiddels staat hij weer bij mij aan huis.. hij is in al die tijd nooit iets te kort gekomen en is een blij paard geweest.. en nu is het voor mij ook weer makkelijker en krijgt hij weer alle aandacht..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:09

Toch nog een keer een verzorgster/bijrijdster de kans geven.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:17

Ik zou het paard verhuizen na een stal waar hij meer buiten komt en een bijrijder nemen voor 3 dagen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:24

Ik denk dat als jij geowon je tijd neemt voor je toetsen en twee avonden in de week werkt, dat je nog best wat tijd hebt om je paardje aandacht te geven. Je kunt in het weekend rijden en door de weeks wellicht een keertje? Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit als je paard een tijdje wat minder aandacht krijgt dan normaal.
Je zou ook kunnen overwegen inderdaad om het mesten en voeren te laten doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel een welkome afleiding vond voor al mn toetsen etc.
Even wat anders. Het was ook gelijk een soort workout, want het is vrij zwaar werk.
Had ik toch weer lekker bewogen, even gezweet en toch bij paarden geweest.

Je zou ook iemand in je omgeving kunnen vragen of die een dag in de week op je paard wil rijden of training wil geven.
Maar na je examen heb je 3 maanden vakantie. ik bedoel, er komt een einde en die drukke tijd. krijg je dan geen spijt?

Ik kan niet in jouw situatie kijken, maar ik zou met liefde mijn paard wat minder beweging en aandacht geven vanwege drukte en daarna weer lekker op pad gaan. Een paard krijgt daar niet zoveel van hoor. Helemaal stilzetten is nooit goed maar wat minder kan ook wel.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:44

RoyceMack schreef:
Ik denk dat als jij geowon je tijd neemt voor je toetsen en twee avonden in de week werkt, dat je nog best wat tijd hebt om je paardje aandacht te geven. Je kunt in het weekend rijden en door de weeks wellicht een keertje? Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit als je paard een tijdje wat minder aandacht krijgt dan normaal.
Je zou ook kunnen overwegen inderdaad om het mesten en voeren te laten doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel een welkome afleiding vond voor al mn toetsen etc.
Even wat anders. Het was ook gelijk een soort workout, want het is vrij zwaar werk.
Had ik toch weer lekker bewogen, even gezweet en toch bij paarden geweest.

Je zou ook iemand in je omgeving kunnen vragen of die een dag in de week op je paard wil rijden of training wil geven.
Maar na je examen heb je 3 maanden vakantie. ik bedoel, er komt een einde en die drukke tijd. krijg je dan geen spijt?

Ik kan niet in jouw situatie kijken, maar ik zou met liefde mijn paard wat minder beweging en aandacht geven vanwege drukte en daarna weer lekker op pad gaan. Een paard krijgt daar niet zoveel van hoor. Helemaal stilzetten is nooit goed maar wat minder kan ook wel.

Ik sta er ook helemaal niet achter om hem te verkopen, maar ik wilde dat het fair bleef tegenover hem. Natuurlijk wil ik hem niet kwijt, maar wil hem ook niet alleen aanhouden omdat ik niet zonder hem kan. Op nummer een staat namelijk zijn welzijn en wat goed is voor hem. Was daarom ook benieuwd hoe jullie erover dachten :D Ik ga waarschijnlijk weer terug naar onze oude stalling waar we stonden voor we verhuisden. Die is dan wel 20 a 25 minuten met de auto, maar daar staat hij wel in een kudde buiten en is het ook haalbaar als je maar 2 a 3x in de week hoeft te gaan, want anders was het net te ver.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:00

Ik ben het volgens mij nog niet tegengekomen, maar wat dacht je ervan om hem in een natuurgebied te zetten? Dan staat hij lekker buiten in een kudde. Wat ook kan is contact opnemen met een opfokbedrijf. Die willen soms ook wel oudere dieren hebben op het jong vee op te voeden. Al zal het nu wat lastig wezen, omdat sommige opfokbedrijven nu overgaan naar veel binnen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:05

ik heb mijn pony verkocht en die is nu al voor de 2e keer doorverkocht en telkens als je dat hoort of ziet dan scheurt je hart.
Ik zou hem lekker idd zoals vele hier zegge op een all in stal zette waar die lekker op land staat en jij gaat wanneer je kunt. en zodra je studie klaar is hem terug halen dat doet minder zeer dan verkopen.
Ik wou dat ik die stap nooit hoefte te maken alleen was het bij mij gedwongen als er bij jou andere opties mogelijk zijn zou ik die zeker overwegen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:40

Jij wilt hem verkopen zodat hij het beter zal hebben? Deze garantie kan een verkoop je helaas echt niet bieden. Als het financieel haalbaar is om hem aan te houden zou ik hem aanhouden als ik jou was. Zoek een stal waar hij meer / onbeperkt de wei op kan met andere soortgenoten en paardlief gaat een leuk jaar tegemoet. Tevens is het aangenaam om af en toe weer eens op je vriend te kunnen stappen voor een rustig ritje tussen je studies door.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:03

Ik zou inderdaad een verzorgster of zoiets zoeken :)

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:14

Lastig idd, ik zit ook in mijn eindexamenjaar en heb twee paarden. Ik zou als ik jou was toch op zoek gaan naar een bijrijdster. Ik heb voor elk paard 1 bijrijdster die 2x per week rijdt. Zij helpen ook met overige dingen als voeren, uitmesten enzo. Zelf geef ik elk paard zo’n drie keer per week beweging dus allebij hebben ze ongeveer 5x per week beweging. Maar soms zoals bijvoorbeeld tijdens toetsweken heb ik minder tijd om ze te rijden en dan is het fijn om te weten dat ze sowieso die twee keer in de week aandacht hebben. Verder is het ook echt geen ramp als ze een dagje stilstaan, zeker niet als ze gewoon met vriendjes in de wei staan.

Ik zou dus toch opnieuw opzoek gaan naar een verzorgster want er zitten er echt wel wat bij die wel netjes met jouw paard en je spullen omgaan. Heb je geen vriendin die het leuk zou vinden je paard 1 of twee dagen in de week bij te rijden? ik vind het zelf altijd al fijner als een bekende ze rijd in plaats van een vreemde dus misschien is dat voor jou ook een optie. Ook zou ik misschien meer zoeken naar volwassenen die een bijrijpaard zoeken want deze zijn meestal ook al wat meer netjes met je spullen dan een 12 jarige. Niet dat alle 12 jarigen onverantwoordelijk met je paard omgaan natuurlijk!

Hoe vaak rij je nu nog Ts? Voor je paard maakt het echt niet uit hoe vaak jij komt te rijden als hij gewoon lekker buiten staat met anderen paarden, alleen voor jezelf en je ouders is het misschien handig om te bedenken of het het waard is om zoveel geld te betalen aan je paard als je er zelf zo weinig op zit…
Sterkte!

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:27

Ik ben dit jaar gestart met een HBO studie en in mijn eindexamen jaar mijn paard gekocht, daarbij heb ik ook reuma dus vaker dan 3/4x in de week rijden gaat gewoon niet. Daarom heb ik een meisje die hem 2x in de week doet rijden, hij heeft het niet echt nodig maar voor mijn eigen gevoel vindt ik het toch fijner. Als ik dan een keertje niet kan heeft hjj toch beweging. Hij komt wel iedere dag van 8 tot 6 buiten dus hij komt echt niks te kort, ik zou hem niet verkopen. Je hebt ook drukke en minder drukke periodes in je studies.. :)