rust dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:35

ElCamino schreef:
Dat zeg ik ook helemaal niet!
Ik geef alleen mijn mening over dit onderwerp.
Dat mag toch gewoon , ik zeg nergens dat iemand het op mijn manier moet doen.
Maar ja, typisch bokt.... als je wat anders roept dan de rest is het nooit goed....

Ik ben benieuwd naar de redenatie achter je mening... Daarom staat het er ook in vragende vorm en niet in veroordelend vorm dus dat het nooit goed is maak je er zelf van. Thats all.

xMalibu

Re: rust dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:56

Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe je paardje op alles reageert. Mijn pony heb ik de volgende dag gelijk gereden, ook nog eens bij de zadelmaker dus niet eens op zijn nieuwe stal. Maar die pony reageerde amper op een nieuwe omgeving, dus had er weinig stress aan. Mijn paard heb ik na 1,5 week voor het eerst gereden, sowieso omdat ik toen pas een zadel had maar de eerste 3 dagen was hij ook erg opgewonden dus toen zou ik sowieso niet gelijk gereden hebben.
Kijk gewoon hoe jou paardje reageert op de nieuwe omgeving en op jou. Longeer hem een keer en als hij gewoon relaxed is zou ik geen dagen wachten met erop gaan.

PilarWinkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 19:03

Nou, ik heb haar 1 dag later gereden en dat ging prima.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:07

ik denk dat het het beste is om haar eerst 1 dagje lekker zelf te laten wennen,
de 2e dag bijvoorbeeld lekker poetsen en een rondje wandelen
de 3e dag weer lekker uit rusten / wennen
en dan de 4e dag rustig beginnen met rijden...

maar doe vooral wat jij zelf het beste lijkt voor je paard!!

succes!! :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:36

liekec: mijn redenatie ? euhm, beetje no-nonsense ben ik gewoon. Ik ben niet van rustdagen in het algemeen, en ik denk gewoon dat je net zo goed direct kunt opstappen als een paar dagen later.

Kirr: de vgl met een wedstrijd gaat me meer om een ander terrein, andere stal dan het dier gewend is, meer in dat opzicht, of het paard je nu kent of niet....
Mijn paard at op de show in Ermelo de eerste keer helemaal niet.... tja das pech... hij went er wel aan. En idd later at hij wel gewoon op wedstrijden.
Eerste shows was hij super onrustig in de box, later ook niet meer .... ik reed dan ook gewoon

Pilar: top !!!!