24/7 in een bak, slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:26

Ik zou eerst even daar gaan rondkijken als je haar zou willen houden. Een 20jr wegdoen is sowieso niet makkelijk.
Pas als je de omgeving goed hebt bekeken en daar hebt gezocht, kun je echt besluiten.

Het lijkt mij dat als jullie daar gaan wonen, je met je ouders van tevoren wel rond kan kijken naar ene plek. Ze weten toch dat je een paardje hebt?
En op mp kun je zoeken met je nieuwe postcode.

Als dat niet lukt is een soort pensioenplek net buiten je stad misschien de beste oplossing. Dan kun je haar wel opzoeken, evt een ritje maken, maar geen dagelijkse zorg.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:18

Ibbel schreef:
Je pony is 20 jaar. Hoe makkelijk kan je daar een nieuw baasje voor vinden?
Is een betaalbaar pensionplekje wat verder weg zoeken dan eventueel geen logischer optie?

20 jaar is wel erg weinig voor pensioen, zonde vooral.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 17:31

Inmiddels heb ik een advertentie aangemaakt! :D nu maar duimen voor een reactie +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:40

Misschien is het ook handig om er een regio bij te vermelden?

En dat je (als je dat bent tenminste ;) ) ter compensatie van de lage stallingskosten bereid bent om in de weekends en vakanties je handen uit de mouwen te steken?

Succes +:)+

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 17:47

Shirley schreef:
Misschien is het ook handig om er een regio bij te vermelden?

En dat je (als je dat bent tenminste ;) ) ter compensatie van de lage stallingskosten bereid bent om in de weekends en vakanties je handen uit de mouwen te steken?

Succes +:)+

Huh? Ik dacht echt dat ik stad erbij had gezet... postcode kan trouwens nog niet, dir kent hij niet :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:55

Zie wel staan dat het Groningen is, maar dat is een ruim begrip.
Beetje afhankelijk van waar in Groningen je gaat wonen, zou je bijvoorbeeld ook nog naar Drenthe kunnen uitwijken...
Snap je?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:03

madhatter schreef:
Ibbel schreef:
Je pony is 20 jaar. Hoe makkelijk kan je daar een nieuw baasje voor vinden?
Is een betaalbaar pensionplekje wat verder weg zoeken dan eventueel geen logischer optie?

20 jaar is wel erg weinig voor pensioen, zonde vooral.

Ik schreef pension, niet pensioen ;)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 19:04

Shirley schreef:
Zie wel staan dat het Groningen is, maar dat is een ruim begrip.
Beetje afhankelijk van waar in Groningen je gaat wonen, zou je bijvoorbeeld ook nog naar Drenthe kunnen uitwijken...
Snap je?

Ow dat bedoel je sorry, ik ga aan de oost kant van groningen (stad) wonen. :D

Edit: Toegevoegd aan advertentie!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:17

Je zou denken dat daar buiten de stad genoeg betaalbare plekken te vinden zijn..? Ik zou hier iig niet voor gaan. 20 jaar en dan zonder vriendjes en nog kans op zandkoliek. Ze gaan toch zoeken naar eten. En waar kun je dan opeens heen? Ook is hij al wat ouder en wellicht meer voedingsstoffen nodig die hij echt uit gras moet halen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:38

Er is in die omgeving plek genoeg qua stalling/wei/pension.
Tip: advertentie plaatsen op Facebook. En dan de groepen van paardenspullen Groningen Drenthe. Zijn verschillende van dat soort groepen. Als je zoekt op Facebook (iets van paarden Groningen in toetsen bij zoeken) kom je verschillende groepen tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:55

Er moet wel een weiland in de buurt zijn, het is Groningen! Anders dan dat je in Rotterdam ofzo gaat wonen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:36

Rivjenn schreef:
Je zou denken dat daar buiten de stad genoeg betaalbare plekken te vinden zijn..? Ik zou hier iig niet voor gaan. 20 jaar en dan zonder vriendjes en nog kans op zandkoliek. Ze gaan toch zoeken naar eten. En waar kun je dan opeens heen? Ook is hij al wat ouder en wellicht meer voedingsstoffen nodig die hij echt uit gras moet halen

Die hij echt uit gras moet halen? Onze paarden staan helemaal niet op gras en zijn prima gezond.

Ze hebben onbeperkt GOED hooi, staan 14uur op zand, hebben water en staan samen!

Maar wij rijden niet in de paddock, onze paarden staan nooit alleen en hebben dus onbeperkt goed eten.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:12

Majabeestje schreef:
Er is in die omgeving plek genoeg qua stalling/wei/pension.
Tip: advertentie plaatsen op Facebook. En dan de groepen van paardenspullen Groningen Drenthe. Zijn verschillende van dat soort groepen. Als je zoekt op Facebook (iets van paarden Groningen in toetsen bij zoeken) kom je verschillende groepen tegen.

Ik heb geen Facebook... :\ maar er is niet veel kn mijn budget helaas...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:21

Ik wil wel een oproepje voor je plaatsen, je mag me wel een berichtje sturen als je daar belang bij hebt. Ik hoor het wel:)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:04

Pichu schreef:
Er moet wel een weiland in de buurt zijn, het is Groningen! Anders dan dat je in Rotterdam ofzo gaat wonen.

Haha er zijn genoeg weilanden. Maar er moet ook een ander paardje bij. Een bak zou ook fijnn zijn en een persoon die dan wil gaan voeren. Dan word het dus wel wat lastiger. :(

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:37

Inmiddels heb ik ook een advertentie aangemaakt op marktplaats! :j *kruist haar vingers*

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:00

Zelf rond gaan vragen is ook al eerder geopperd en echt geen gek idee hoor! Ik zie dat je nog jong bent en ik kan me voorstellen dat je niet zomaar bij "vreemden" het erf op stapt. Maar misschien wil pa/ma/broer/zus of een vriendin wel met je mee? Als je gaat verhuizen, dan zullen je ouders vast wel van tevoren al af en toe naar de plek gaan waar jullie naartoe verhuizen. Ga jij een dagje mee met het doel wijzer te worden ten aanzien van stalling/ weidegang. Daarvoor hoef je echt niet te wachten tot je er woont!

Zo heb ik in een ver grijs verleden ook mijn stal gevonden. Niet eens dat iemand waar ik aanbelde plek had, maar omdat zo iemand wel een hele goede tip had die ik als buitenstaander niet zo gauw had gevonden. En zo had ik een paar weken voordat ik ging verhuizen al een topplekje voor mijn poownie gevonden.

Succes meis! Want een paardje van 20 stuur je inderdaad nog (lang!) niet met pensioen! (heb zelf een nog oudere bes, die zich gedraagt als een jolige jongedame en die echt beledigd zou zijn bij pensionering zeg maar....)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 10:48

mandymonica schreef:
Zelf rond gaan vragen is ook al eerder geopperd en echt geen gek idee hoor! Ik zie dat je nog jong bent en ik kan me voorstellen dat je niet zomaar bij "vreemden" het erf op stapt. Maar misschien wil pa/ma/broer/zus of een vriendin wel met je mee? Als je gaat verhuizen, dan zullen je ouders vast wel van tevoren al af en toe naar de plek gaan waar jullie naartoe verhuizen. Ga jij een dagje mee met het doel wijzer te worden ten aanzien van stalling/ weidegang. Daarvoor hoef je echt niet te wachten tot je er woont!

Zo heb ik in een ver grijs verleden ook mijn stal gevonden. Niet eens dat iemand waar ik aanbelde plek had, maar omdat zo iemand wel een hele goede tip had die ik als buitenstaander niet zo gauw had gevonden. En zo had ik een paar weken voordat ik ging verhuizen al een topplekje voor mijn poownie gevonden.

Succes meis! Want een paardje van 20 stuur je inderdaad nog (lang!) niet met pensioen! (heb zelf een nog oudere bes, die zich gedraagt als een jolige jongedame en die echt beledigd zou zijn bij pensionering zeg maar....)

Hihi die van mij is nu nog aan het puberen heb ik soms het idee :Y) ik ga vandaag briefjes maken die ik in brievenbussen kan stoppen. Want morgen gaan we weer heen *\o/*

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:09

Leuk, veel succes!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:11

Ik zou echt aanbellen, briefjes zijn zo enorm onpersoonlijk :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:12

Ik zou ook aanbellen en je kan altijd briefje geven als ze er eerst nog over na willen denken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:15

Il ken de omgeving van waar jij zoekt wel. Vanwege kleigrond helaas weinig 24/7 buiten mogelijk. Dan zul je echt een eigen stukje moeten hebben met goede paddock of verharding. Of je moet je afstand vergroten. Twn zuiden van de stad zit je op de hondsrug, dat is droge zandgrond en daar kan ik meerdere plekken voor je noemen. Bijvoorbeele in onnen, noordlaren of glimmen. Naar die eerste en laatste gaat trouwens een rechtstreekse bus vanaf CS Groningen, doet er 15 - 20 min over.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:16

Ooh.. ik zat aan de randstad te denken.

Net buiten de stad moet vast wat te vinden zijn. Of je budget moet echt minimaal zijn.

Wat kost je paardje nu dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:19

Een leuk opgestelde brief met daarop van beide een fotootje en uiteraard voorzien van je telefoonnummer lijkt me prima, niemand zal spontaan toestemmen, tenzij het een pensionstalling is ;)

Succes!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:22

Rondom Groningen zou toch wel iets te vinden moeten zijn. Ook een beetje afhankelijk hoe ver je wilt/kunt reizen natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat je budget ook voor het noorden des lands wel aardig krap is. Dan moet je maar net (heel veel) geluk hebben.

Zoek bokker tinkerplein eens op. Die heeft ook 24/7 weidegang en die zitten tussen glimmen en noordlaren in.